Jankende remmen advies
- bert l.
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10858
- Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
- Mijn mountainbike: Cube AMS 100
- Contacteer:
Er is weinig aan te doen. Schijfremmen op de motorfiets of de auto janken nooit. Op de fiets moeten schijfremmen uiteraard zo licht mogelijk uitgevoerd worden. Kennelijk gaan er delen resoneren. Van vocht en vochtig weer wordt het erger.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4322
- Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
- Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned
Ik had mijn racer dus op vakantie achterop.
Bij iemand anders met dezelfde auto velg gesmolten.
Enige wat ik had gedaan stekker van de rechteruitlaatklep eruit getrokken zodat er altijd 2 open staan en niet 80% van de tijd 1.
Het schijnt vooral erg heet te worden als bv een diesel een soort schoonmaak procedure doorloopt.
Bij iemand anders met dezelfde auto velg gesmolten.
Enige wat ik had gedaan stekker van de rechteruitlaatklep eruit getrokken zodat er altijd 2 open staan en niet 80% van de tijd 1.
Het schijnt vooral erg heet te worden als bv een diesel een soort schoonmaak procedure doorloopt.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29960
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Volkomen off topic, maar toch vraagt dit wat meer uitlegCube-Elite schreef: ↑zo 2 oktober 2022, 13:25 ...
Enige wat ik had gedaan stekker van de rechteruitlaatklep eruit getrokken zodat er altijd 2 open staan en niet 80% van de tijd 1.
Het schijnt vooral erg heet te worden als bv een diesel een soort schoonmaak procedure doorloopt.
Ik vrees dat dit niet bij alle auto' zo werkt.
(De gootjes van mn ouderwetse Spinder staan gelukkig boven de uitlaat)
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4322
- Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
- Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned
Ik heb een V60 en die heeft twee uitlaten.
Links en rechts, maar rechts gaat alleen open bij 70 a 80% belasting.
nu vond ik het storend dat je maar uit 1 uitlaat rook ziet.
Toen wat gevonden dat je gewoon het stekkertje van de klep eruit kunt trekken en nu staan ze beide open.
Onbedoeld denk ik ook een voordeel bij een fiets achterop.
En je gootje boven de uitlaten blijkt geen garantie. Op het fiets.nl iemand met een xc90 en gesmolten velg.
Die staat er best ver en hoog achter tov de uitlaat.
Het zal een combinatie zijn. Bv file met 30 graden asphalt is dan al heet en dan de uitlaat waar de warmte misschien blijft hangen.
Links en rechts, maar rechts gaat alleen open bij 70 a 80% belasting.
nu vond ik het storend dat je maar uit 1 uitlaat rook ziet.
Toen wat gevonden dat je gewoon het stekkertje van de klep eruit kunt trekken en nu staan ze beide open.
Onbedoeld denk ik ook een voordeel bij een fiets achterop.
En je gootje boven de uitlaten blijkt geen garantie. Op het fiets.nl iemand met een xc90 en gesmolten velg.
Die staat er best ver en hoog achter tov de uitlaat.
Het zal een combinatie zijn. Bv file met 30 graden asphalt is dan al heet en dan de uitlaat waar de warmte misschien blijft hangen.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29960
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Sinds 2005 rondrijden met het gootje boven de uitlaat is voor mij garantie genoeg
Het waren een A6 tdi en een Passat TDI.
Beide hadden de uitlaat weggewerkt achter de bumper, dus niet zichtbaar aan de achterkant.
Inmiddels is het de trend om zoveel mogelijk chromen pijpen te hebben, vol in het zicht.
Dat heeft blijkbaar nadelen
Het waren een A6 tdi en een Passat TDI.
Beide hadden de uitlaat weggewerkt achter de bumper, dus niet zichtbaar aan de achterkant.
Inmiddels is het de trend om zoveel mogelijk chromen pijpen te hebben, vol in het zicht.
Dat heeft blijkbaar nadelen
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29960
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
We waren afgedwaald naar gesmolten carbon velgen en verbrande banden.
Zoals dat gaat op een forum.
Maar als de remschijf in de uitlaatgassen hangt zal het ook wel gaan piepen.
Zoals dat gaat op een forum.
Maar als de remschijf in de uitlaatgassen hangt zal het ook wel gaan piepen.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.