Kort zadel met brede uitsparing

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

hanjovdberg schreef: ma 12 september 2022, 14:55 Toen ik mijn specialized Diverge kreeg met Power Sport zadel was ik ook vrij snel verkocht. Al snel ook dit zadel en dan de Comp gekocht voor mijn MTB.

Echt een topzadel. Breder maar voor mij perfect. Na jaren met te smalle zadels gereden te hebben is dit een verademing.
Het ligt dus niet aan mij dat ze erg prettig kijken te zijn...
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Ik rijdt al jaren met de Power rond,zat ook op mijn Epic Evo, dacht niet anders te willen maar heb nu om te proberen een Power expert ARC van iemand overgenomen voor op mijn gravelbike...... wat een heerlijk zadel zeg... voor mij dan hè, want weinig zo persoonlijk als een zadel!

Succes met je keuze... :-q
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Stunning schreef: zo 11 september 2022, 14:56 Geen Specialized, wel breed, kort en flinke gleuf; de Prologo Dimension Tirox.

In mijn 33-jarige fiets carrière echt het beste zadel (prijs/kwaliteit) dat ik ooit heb gereden. Dit zadel zit ook nog eens heerlijk, ik bedoel eigenlijk, je merkt het zadel niet tijdens je ritten (dat is dan weer persoonlijk).

Dit zadel is er ook nog in NDR uitvoering met iets meer demping tussen de schaal en het zit dek.
Is dit een wat vlakker zadel? Of juist met een goede opstaande rand?
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

Ik ben helemaal fan van het Horizon Enduro zadel van Nukeproof, ook breed, kort en met een behoorlijke uitsparing. Nu heb ik gemerkt dat zadels wel heel persoonlijk zijn dusof het voor jou ook werkt weet ik niet.

Afbeelding
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Dennis17e schreef: do 15 september 2022, 09:24 Ik ben helemaal fan van het Horizon Enduro zadel van Nukeproof, ook breed, kort en met een behoorlijke uitsparing. Nu heb ik gemerkt dat zadels wel heel persoonlijk zijn dusof het voor jou ook werkt weet ik niet.

Afbeelding
Die heeft zo op het oog ook wel de "spoiler" vorm waar ik vaak goed op zit.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Via het forum een prologo Ndr op de kop getikt om te proberen!
melf#50
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 19 oktober 2020, 20:26

Ik heb de Prologo Dimension NDR Tirox op mijn HT , en op mijn FS een Dimension NDR Nack , en op mijn racefiets een Prologo Scratch M5

Bevallen mij erg goed , vooral dat ze kort zijn , licht en niet te zacht. De uitsparing vond ik ook prettiger,
Vulpes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 194
Lid geworden op: vr 13 maart 2020, 17:33

Psst. Op een bepaalde Chinese website verkopen ze ook goede carbon zadels die “”geinspireerd” zijn door een grote Amerikaanse producent van fietsen en fantastische zadels.
Gerwin89
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: vr 6 maart 2020, 12:43

Ja maar zijn die net zo goed??
Niet volgens de recensies.
regenhond
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 164
Lid geworden op: wo 1 oktober 2008, 20:18
Mijn mountainbike: ‘22 Stumpjumper en ‘21 Chisel

Goed om te weten wanneer het om Specialized Power zadels gaat, de versie die standaard geleverd wordt op een aantal Specialized fietsen, de Power Sport, is echt heel anders dan de de goedkoopste after-market versie, de Power Comp. Ik heb beide gehad en ze zitten/voelen echt heel anders. Vind de Power Sport zelf een stuk prettiger. Dus eerst uitproberen is mijn advies.
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Pro Stealth Offroad. Werkte voor mij beter dan de Speicalized Power.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Sinds ik flink afgevallen ben ben ik ook wat gevoeliger voor zadels geworden merk ik.
En nu heb ik zo'n kort breed zadel uit de graaibak van een winkel gevist om eens te proberen.

Is een kort breed zadel nu echt iets om op de graveler te monteren of net zo goed op de MTB?

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Een zadel moet bij je kont passen.
Meer is er niet over te zeggen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5446
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Stunning schreef: zo 11 september 2022, 14:56 Geen Specialized, wel breed, kort en flinke gleuf; de Prologo Dimension Tirox.

In mijn 33-jarige fiets carrière echt het beste zadel (prijs/kwaliteit) dat ik ooit heb gereden. Dit zadel zit ook nog eens heerlijk, ik bedoel eigenlijk, je merkt het zadel niet tijdens je ritten (dat is dan weer persoonlijk).

Dit zadel is er ook nog in NDR uitvoering met iets meer demping tussen de schaal en het zit dek.
Idem, dikke :-q voor deze, hier in de NDR Tirox uitvoering
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Ik heb inmiddels een aantal ritten de prologo er op, en vind hem ook heerlijk.
Na even een half ritje van fiets gewisseld te hebben heeft mij vriendin er ook gelijk één besteld.
En nog lang genoeg om naar de punt te kruipen als het echt stijl wordt heb ik van het weekend in Duitsland kunnen testen.
Plaats reactie