waar derailleur onderdelen kopen NL/Be

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
nederbelg2
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:11

Weet iemand of en waar je in NL of BE kleine vervangingsonderdelen voor bijv. Shimano derailleurs kan kopen / laten bezorgen?
specifieke boutjes, veertjes, ringetjes...

Ik zoek al een tijdje een vervanging van de P-trekveer (verroest) en het kunststof afdekplaatje (gescheurd) van mijn Shimano 12Sp XT derailleur. nrs 14 en 15 in het schema hieronder.

Ik vond ze wel op Aliexpress en op deze duitse onderdelen site: https://www.tnc-hamburg.com/TNC-Shop/An ... _3956.html

maar beide rekenen zeer hoge verzendkosten, voor een veertje van 3 euro , de duitser vraagt 20 euro voor verzend naar NL en Be. Dat staat me een beetje tegen (omdat het niet kritisch is).

Afbeelding
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2162
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Je bedoelt dit onderdeel nu niet op voorraad bij Bike24, maar in de catalogus voor €1,49?

https://www.bike24.de/p1362823.html

Bij Bike24 zijn verzendkosten reëler.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Misschien heeft iemand nog een kromme derailleur liggen?
Plaats eens een berichtje in "Gezocht".
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1106
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

De grote DE webshops kunnen aardig uit voorraad leveren. Zou daar kijken.

Bij bike-components voor de axs limit schroeven etc besteld zaterdag en reeds geleverd.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
nederbelg2
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:11

ik had al aardig wat afgegoogelt en gezocht op de bekende sites.
de shimano codes van de onderdeeltjes die ik zoek zijn Y3FA62000 en Y3FA55000 .
ze zijn er niet, of ze staan eeuwig als 'no stock' , of het zijn vergelijkbare onderdelen voor een andere derailleur.
Willem Altes schreef: wo 7 september 2022, 14:16 Je bedoelt dit onderdeel nu niet op voorraad bij Bike24, maar in de catalogus voor €1,49?
dit is m.i. voor een 8 speed. het gemene is, ze lijken op elkaar maar net een ander piefje, diameter etc.
ThaSingleTrackMastah schreef: wo 7 september 2022, 14:20 Misschien heeft iemand nog een kromme derailleur liggen?
Plaats eens een berichtje in "Gezocht".
hmm goed idee, bedankt.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

nederbelg2 schreef: wo 7 september 2022, 13:59 Weet iemand of en waar je in NL of BE kleine vervangingsonderdelen voor bijv. Shimano derailleurs kan kopen / laten bezorgen?
specifieke boutjes, veertjes, ringetjes...

Ik zoek al een tijdje een vervanging van de P-trekveer (verroest) en het kunststof afdekplaatje (gescheurd) van mijn Shimano 12Sp XT derailleur. nrs 14 en 15 in het schema hieronder.

Ik vond ze wel op Aliexpress en op deze duitse onderdelen site: https://www.tnc-hamburg.com/TNC-Shop/An ... _3956.html

maar beide rekenen zeer hoge verzendkosten, voor een veertje van 3 euro , de duitser vraagt 20 euro voor verzend naar NL en Be. Dat staat me een beetje tegen (omdat het niet kritisch is).

Afbeelding
Deze heeft een kromme xt 12-speed te koop:
https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... 0&t=142640
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
defNL
All rounder
All rounder
Berichten: 115
Lid geworden op: di 20 juli 2021, 11:50

Bij de bekende Duitse shop hebben ze e.e.a. Ik heb daar twee keer diverse derailleuronderdelen gevonden en aangeschaft. Als ze het daar niet hebben zou je Sjscycles (UK) kunnen proberen, alhoewel ze jouw gezochte onderdeel niet op voorraad hebben tot 2023. Heel soms heeft Holland Bike Shop of Amazon nog onderdelen. Als last resort kun je het meestal wel op Ebay, Ali, etc vinden.

Tweedehands is een goede optie zoals anderen voorstellen. Wat je ook kunt doen is de Duitse shop een mailtje sturen. Kleinere shops willen vaak best wel meedenken. Als je geluk hebt stuurt hij het voor een euro op.
Plaats reactie