banden voor straatgebruik?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
paradijs
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: za 16 januari 2010, 16:51

Schwalbe G-One speed zijn superbanden !

Ik heb nu Maxxis Hookworm (omdat de G-One's niet leverbaar waren) maar die zijn best wel zwaar en niet bepaald snel
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16703
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dat soort zware slicks kunnen nog best aardig rollen, maar je fiets voelt er log mee aan.
Ik heb ooit 2.35 Big Apples gehad, zeg maar een Supermoto maar dan anderhalve keer zo zwaar. Rolden niet slecht maar de fiets leek wel een tank. Later ook 2.35 Supermoto's gehad en daarmee reed het gewoon veel prettiger.

Grammenneuken heeft imo doorgaans weinig zin, maar een beetje op gewicht letten kan geen kwaad.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5838
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:o forum go's hardcore :lol: :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29824
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik heb Hookworms (26*2.50) op een mtb gehad die ik voor woonwerkverkeer wilde gebruiken.
Die hadden het Maxxis DH karkas en de Super Tacky compound.
Ze wogen 1,6kg per stuk en je kon er haakse bochten mee maken aan 30kmh.
De bochten waren niet het probleem. Het probleem was 30kmh bereiken en vasthouden :-{
Rolweerstand met een hoofdletter R.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Loknor
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: za 19 mei 2018, 19:56

kermit schreef: di 6 december 2022, 09:39 Grammenneuken heeft imo doorgaans weinig zin, maar een beetje op gewicht letten kan geen kwaad.
Juist bij je voorwiel beinvloedt extra gewicht het stuurkarakter (wordt log).
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16703
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dat wordt inderdaad vaak gezegd, maar ik vind dat reuze meevallen (iig zolang het niet om kilo's verschil gaat).
Twee ons meer band doet denk ik niet zoveel, als je het al voelt in een direct vergelijk ben je er na twee ritten aan gewend en weet je niet anders meer.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Loknor
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: za 19 mei 2018, 19:56

kermit schreef: do 8 december 2022, 11:22 Dat wordt inderdaad vaak gezegd, maar ik vind dat reuze meevallen (iig zolang het niet om kilo's verschil gaat).
Twee ons meer band doet denk ik niet zoveel, als je het al voelt in een direct vergelijk ben je er na twee ritten aan gewend en weet je niet anders meer.
Ik ben ook wel vakantiefietser en ik voel meteen als er een lege tas aan mijn lowrider hangt (en ik denk dat de meesten dat voelen, ik ben geen prins op de erwt). Aan de andere kant heb je helemaal gelijk en merk je dat na de eerste bocht ook niet meer..

Een en ander kan ook wel te maken hebben met geo en gewichtsverdeling (als je al veel druk op de voorkant hebt maakt een pondje relatief minder uit).
Plaats reactie