banden voor straatgebruik?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Ik heb een tijdje gereden met G-One banden op de weg. Ze zijn echt super snel en hebben zowaar ook nog grip buiten de gebaande paden. Prima op droge bospaden zeg maar. Ze bleven bij mij wel slecht op hoge druk staan en het duurde even voor ze tubeless op (lagere) druk bleven.

Schwalbe Marathon heb ik ook gehad en Big Apple. Betrouwbare banden met erg traag.

De Conti Speedking is op rolweerstand een van de snelste banden die je kunt kopen. Of kon kopen beter gezegd, want hij is er dacht ik niet meer. Ik heb op marktplaats recent een setje weten te vinden, maar nog geen kans gehad om ze te monteren.
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Brt of BoZ schreef: zo 6 november 2022, 22:57
timjenssen schreef: vr 9 september 2022, 14:33 bedankt voor de reacties! ik was ook de schwalbe big one tegengekomen, iemand daar ervaring mee?
De Big One wordt niet meer gemaakt, hij is vervangen door de G One. Het is een prima band voor op het strand (daar is hij voor gemaakt) maar op de weg vind ik het niks. Slecht stuurgedrag, snel lek en boven 1,5 bar rijdt hij niet lekker meer. Zelf rijd ik op de weg met de Almotion 50x622. Die loopt licht maar dan moet hij wel op 3 bar staan. Het is wel een zware band maar ik heb er dan ook nog nooit mee lek gereden.
Mijn ervaring met G-one is volledig anders.
Rij ze met 3,5 bar op de weg. Supersnel en sturen messcherp en geven ook bij nat wegdek veel vertrouwen.
En tot nu toe, al 2 jaar op, verschillende bikes nog geen lek gehad.
Zou ze iedereen aanraden.

Ik heb overigens dan wel de 2.35 uitvoering op een interne velgbreedte van 20mm.
Wellicht dat met name die velgbreedte meespeelt bij het rijgedrag. Heb namelijk ook ervaring met 2.35 G-ones op velgen met interne velgbreedte van 30mm en dat stuurde op de weg voor geen meter.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Volgens mij zijn de meesten het er over eens dat je een g-one speed moet hebben :lol:
Ik mis mijn singlespeed cheap-ass cube frame stadsfiets met alleen een Avid voorrem weleens. Met die gekke g-one speeds kon je met 3 bar in je 2.4" bandje de brug af en dan plat een haakse bocht door zonder enige angst :lol:
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Klinkt goed.

Helaas zijn de slome Big Apples op mijn woon-werkfiets nog laaaaaaaaaaaaaaaaang niet versleten.
Everybody bought a new bike!
Brt of BoZ
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 431
Lid geworden op: za 15 augustus 2009, 07:49
Mijn mountainbike: Brabantse Wal

streetracer schreef: wo 9 november 2022, 12:27
Brt of BoZ schreef: zo 6 november 2022, 22:57

De Big One wordt niet meer gemaakt, hij is vervangen door de G One. Het is een prima band voor op het strand (daar is hij voor gemaakt) maar op de weg vind ik het niks. Slecht stuurgedrag, snel lek en boven 1,5 bar rijdt hij niet lekker meer. Zelf rijd ik op de weg met de Almotion 50x622. Die loopt licht maar dan moet hij wel op 3 bar staan. Het is wel een zware band maar ik heb er dan ook nog nooit mee lek gereden.
Mijn ervaring met G-one is volledig anders.
Rij ze met 3,5 bar op de weg. Supersnel en sturen messcherp en geven ook bij nat wegdek veel vertrouwen.
En tot nu toe, al 2 jaar op, verschillende bikes nog geen lek gehad.
Zou ze iedereen aanraden.

Ik heb overigens dan wel de 2.35 uitvoering op een interne velgbreedte van 20mm.
Wellicht dat met name die velgbreedte meespeelt bij het rijgedrag. Heb namelijk ook ervaring met 2.35 G-ones op velgen met interne velgbreedte van 30mm en dat stuurde op de weg voor geen meter.
Ik rijd ze met 30 mm velgen dus dat verklaard een hoop.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Uncle Knobby 2.0 schreef: ma 24 oktober 2022, 14:50 my 2 cents: Continental Speedmax 2.0 zonder reflectie uiteraard... met diamantprofiel... sterke band, ook uitstekend voor MTB'en en gravelen...
Je bedoeld heel mss Continental SpeedKing :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Cycleintothewind schreef: zo 6 november 2022, 23:39 Conti SpeedKing of CST Beach Control zijn ook goede opties.
Continental SpeedKing :-q super banden en ik heb ze beide als voorband gemonteerd :D ik dacht nog... krijg problemen met die "nieuwe" stammetjes klimmetjes, door slippen, weg glijden en zeker met nat weer....maar nee goed grip wel opletten natuurlijk het zijn geen noppen banden :D en op de weg ideaal :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Cycleintothewind
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 08:59

Mario070 schreef: zo 13 november 2022, 23:01
Cycleintothewind schreef: zo 6 november 2022, 23:39 Conti SpeedKing of CST Beach Control zijn ook goede opties.
Continental SpeedKing :-q super banden en ik heb ze beide als voorband gemonteerd :D ik dacht nog... krijg problemen met die "nieuwe" stammetjes klimmetjes, door slippen, weg glijden en zeker met nat weer....maar nee goed grip wel opletten natuurlijk het zijn geen noppen banden :D en op de weg ideaal :-q
Ik rijd de speedkings op mijn PWN/Duinfiets. Ik heb alles wel geprobeerd aan banden, maar er is echt niks dat sneller rolt dan dat. Ook de slicks zoals G-One en CST Beach Control rollen niet zo snel als een Speedking. Op het strand is het een ander verhaal, daar telt nl ook het volume.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ik vind het inderdaad jammer dat de Speed (en Race) Kings niet als brede(re) band te krijgen zijn.
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

George schreef: ma 14 november 2022, 20:24 Ik vind het inderdaad jammer dat de Speed (en Race) Kings niet als brede(re) band te krijgen zijn.
Zeker jammer.
Smoelt namelijk stukken beter
Brt of BoZ
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 431
Lid geworden op: za 15 augustus 2009, 07:49
Mijn mountainbike: Brabantse Wal

Ik kwam in mijn zoektocht deze tegen: https://www.renehersecycles.com/shop/co ... e-hill-tc/ Hij had iets breder mogen zijn van mij maar wel licht en ik vind hem ook mooi.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik heb wat liggen voor je.

Een Conti Speed king voor achter en een Furious Fred voor. Hele snelle lichte combi.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Brt of BoZ schreef: zo 20 november 2022, 20:40 Ik kwam in mijn zoektocht deze tegen: https://www.renehersecycles.com/shop/co ... e-hill-tc/ Hij had iets breder mogen zijn van mij maar wel licht en ik vind hem ook mooi.
Topbandjes heb ik in de 26 inch uitvoering op mijn Klein
Dressed4succes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: di 27 november 2018, 23:27

Schwalbe hurricane prima tevreden over op de commuter.
Loknor
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: za 19 mei 2018, 19:56

Continental Contact Urban:

- goedkoop
- rolt heel erg goed
- (relatief) lichte band
- heeft goede lek bestendigheid
- In belachelijk veel maten te krijgen.

Omdat het "Urban"banden zijn hebben ze het over 28", maar dat is dezelfde verlgmaat als een MTB 29", :-{

Beste is te zoeken op ertro.

Om maar aan te geven, ik vind hem prettiger dan de veelgeprezen Schwalbe Allmotion en dat voor minder dan de helft van de prijs :-q
Plaats reactie