Fietsendrager met voorwielklem

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
mini_me_x2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: za 8 januari 2022, 17:17
Mijn mountainbike: Orbea OIZ M-Pro - Trek Superfly Carbon

Met 2 carbon fully's en 2 kinderfietsen met 24inch wielen blijft het passen, meten en puzzelen hoe ik de fietsen op de Thule drager gemonteerd krijg zonder dat de beugels klem zitten tegen de frames terwijl ook nog eens het carbon niet teveel druk krijgt..... En dan kom ik in de VS en zie veel van deze dragers https://www.thule.com/en-us/bike-rack/h ... -_-9034XTR met een voorwielklem.
Lijkt mij ideaal, maar dit exemplaar is alleen voor de Amerikaanse markt en is niet op een trekhaak te monteren. Ik heb ze ook in Europa vaker gezien als dakdrager voor racefietsen, maar nog nooit achterop en niet voor een MTB. Wie wel?
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2750
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Ze passen op 'recievers' dat is hier een beetje vergelijkbaar met het gat van je afneembare trekhaak.

Die zijn waarschijnlijk wel te krijgen voor je model auto, maar dan moet je auto wel onder handen genomen worden en dat brengt ook weer kosten met zich mee.

Ik heb mijn beugel aangepast zodat ik op de zadelpen kan klemmen, misschien is zoiets een optie voor je?

Anders een daksysteem erbij en een drager.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Voor onze Europese trekhaken zijn de keuzes helaas beperkt. Ik zat met hetzelfde vraagstuk en heb uiteindelijk de Buzzrack Eazzy 4 gekocht. Zeer tevreden over!
Gebruikersavatar
SFrits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 9 april 2014, 17:22
Mijn mountainbike: Mach 4SL V2, Diverge comp

Dit dan weer door de maximale kogeldruk met de "standaard" trekhaken onder onze europese auto's...
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 355
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

had ze ook gezien.idd niet te krijgen, wel mooi materiaal vind ik. van yakima had ik ze gezien
mini_me_x2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: za 8 januari 2022, 17:17
Mijn mountainbike: Orbea OIZ M-Pro - Trek Superfly Carbon

Die Buzzrack, die kende ik nog niet. Dat ziet er best interessant uit. Ik ga het eerst maar eens proberen met andere klemmen. De exemplaren van Fiamma zouden moeten passen aan de Thule beugel en zijn gebogen en hebben een riem in plaats van een klem. Daardoor minder puntbelasting en meer manouvreerruimte, althans, dat hoop ik. Maar voor die 15 euro per stuk wil ik dat best eens proberen. Dat is nog een flink stuk minder dan zo'n buzzrack van bijna 600.
mini_me_x2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: za 8 januari 2022, 17:17
Mijn mountainbike: Orbea OIZ M-Pro - Trek Superfly Carbon

Peelrijder schreef: ma 29 augustus 2022, 22:28
Ik heb mijn beugel aangepast zodat ik op de zadelpen kan klemmen, misschien is zoiets een optie voor je?

Anders een daksysteem erbij en een drager.
Ik heb het draadje met interesse gelezen. Aanpassen is zeker ook nog een optie. In mijn geval wordt het dan laten aanpassen, want ik heb de skills noch de apparatuur om het zelf te doen 😁.
Plaats reactie