advies kramp vingers DH remklippen

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7975
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

borre mtb schreef: za 27 augustus 2022, 21:40 zou inderdaad best een nadeel kunnen zijn van de motion control demper, zijn hier misschien upgrades voor?
Ja zeker, MST. Goedkoper dan een nieuwe vork + je kan de vork op jouw gewicht en rijstijl laten tunen.

Die Rock Shox Yari bietet mit ihrem Casting und Standrohren eine hervorragende Basis um darauf aufzubauen.
Im original Zustand reagiert die Yari leider sehr unsensibel auf Schläge und kann der Fahrbahn bestenfalls nur ausreichend folgen.
Grund hierfür ist die mittlerweile schon mehr als in die Jahre gekommene Motion Control Dämpfung.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2008
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Charger demper erin, maar als hoofdoorzaak is het te krampachtig doen waarschijnlijker. Dus andere demper zal op z’n best helpen..

Wat voor fiets zit de 180 yari? Is 180 mm de originele vork lengte?
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7341
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Over wat voor remknippen hebben we het?

Wat je nu (einde seizoen) op sommige plaatsen in de alpen tegenkomt (formaat en overall lengte) heb ik toch mijn twijfels of eenderwelke vork dat niet onaangenaam kan maken (vs een MC wel minder onaangenaam).
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
borre mtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: di 12 augustus 2014, 19:52

sik schreef: za 27 augustus 2022, 22:45 Als de vork voor je crash goed genoeg was, dan is hij dat nu nog steeds?

Wat er veranderd is dat je nu minder ontspannen op de fiets staat.
Dat kan je weer trainen door relatief makkelijke trails te rijden en steeds sneller en losser te rijden.
Desnoods zeg je na een hobbelstuk hardop tegen jezelf “los” of “ontspan”
Op de meeste trails zijn de stukken waar je hard moet knijpen vrij kort.
Door teveel te knijpen kan je fiets minder vrij over obstakels bewegen.

Heb je na de crash en operaties weer conditie opgebouwd? Je voelt het in je handen, maar veel van wat je armen doen komt eigenlijk uit je core en schouders.

Afhankelijk van het jaartal van de yari kan je de demper upgraden naar een charger 1/2/2.1. Dan wordt het hij precies hetzelfde als een lyrik. Dat kost aanzienlijk minder dan een hele vork.

De rem klippen waar het in de geval om ging waren in Morzine afgelopen week vooral de rode lijn richting morzine zelf lag er vol mee.
Je wilt er graag snel overheen, stuur begint aan mijn handen te trekken, pak de handvatten dan steviger vast, resulteert in pijn in mijn vingers.
En ga dan langzamer rijden.
Dit haalt bij mij dan de fun er een beetje uit.
Mezelf meer dwingen om het stuur wat losser vast te pakken zou mooi zijn, maar is erg lastig.
Moet trouwens zeggen dat ik er in morzine meer last van had dan bv in winterberg.

Heb even gekeken bij rockshox en mijn yari, die in een giant reign sx2 2019 zit, kan ik upgraden met een charger 2.1 rc2 demper (00.4020.170.000)
De MST demper die word aangedragen zit in ongeveer in dezelfde prijsklasse als de charger.
Heeft er iemand ervaring met beide dempers?
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7975
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Enkel ervaring met Charger 1 en tuning door MST.
Tis de vraag of een ongetunede Charger 2.1 beter werkt dan de MST Yari demper. Nooit echt heel veel goeds gelezen over de Charger 2/ 2.1.

Mocht je de Duitse taal enigszins beheersen, hier leesvoer genoeg.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

paulus1981 schreef: zo 28 augustus 2022, 13:19 Charger demper erin, maar als hoofdoorzaak is het te krampachtig doen waarschijnlijker. Dus andere demper zal op z’n best helpen..

Wat voor fiets zit de 180 yari? Is 180 mm de originele vork lengte?
Wellicht hangt het allemaal samen?
Valpartij, vork die vast slaat, minder krachtige remmen(?) => geen vertrouwen meer => verkrampt.

Hoe dan ook, 180mm veerweg is veel te veel voor de bijna 20 jaar oude motion control demper.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
All4Fun
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 938
Lid geworden op: za 10 januari 2009, 10:31
Mijn mountainbike: Sleept me er wel tegenop...

borre mtb schreef: za 27 augustus 2022, 21:40 .......
zou inderdaad best een nadeel kunnen zijn van de motion control demper, zijn hier misschien upgrades voor?
de ga2 fats wil ik zobizo eens gaan vervangen, goedkoopste manier om eens wat te proberen.
]
Ik heb een beetje vergelijkbare problemen, ben uiteindelijke bij de Ritchey WCS grips uitgekomen, heb deze op verschillende fietsen gemonteerd, laatste fiets die GA2's en weer problemen, oud setje WCS er op en weg problemen.

https://www.bike-discount.de/de/ritchey ... rip-griffe
Kalm an..... en rap wat!!!!

Kan nie lig op 't karkhof, wil nie lig 'r noast!!!!!

SYS: Ghost Fat-Fully Fatbike
SYS: Ghost AMR Plus 7500
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2900
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

uiteindelijk was veel minder remmen hetgeen was het beste hielp:-)
heb mezelf gewoon gezegd dat als anderen dat kunnen, ik dat ook kan. ging en klap sneller en veel minder vermoeiend. maar na 3volle dagen sölden en ca 80-100km per dag was de fut er wel uit….0
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
borre mtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: di 12 augustus 2014, 19:52

novaterra schreef: ma 29 augustus 2022, 20:41 uiteindelijk was veel minder remmen hetgeen was het beste hielp:-)
heb mezelf gewoon gezegd dat als anderen dat kunnen, ik dat ook kan. ging en klap sneller en veel minder vermoeiend. maar na 3volle dagen sölden en ca 80-100km per dag was de fut er wel uit….0

haha vol gas is natuurlijk de beste oplossing :D

Ga binnenkort een giant glory met een DVO Onyx DC fork proberen in winterberg.
mocht dat bevallen, dan zit ik sterk over na te denken om daar een SC (single crown) versie van te bestellen, en dan de yari in de verkoop.
Helaas heeft winterberg voor dit geval niet zulke remklippen zoals in Morzine, maar ga me best doen om er zoveel mogelijk op te zoeken :lol:
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Doe dan een rondje Amerongen :bier:
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2900
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Dutch schreef: vr 2 september 2022, 21:41 Doe dan een rondje Amerongen :bier:
maar zonder trappen met die sneheid de remknippen tegenkomen is makkelijker :winkie:
Bird Aeris 9 blurple
Plaats reactie