sik schreef: ↑za 27 augustus 2022, 22:45
Als de vork voor je crash goed genoeg was, dan is hij dat nu nog steeds?
Wat er veranderd is dat je nu minder ontspannen op de fiets staat.
Dat kan je weer trainen door relatief makkelijke trails te rijden en steeds sneller en losser te rijden.
Desnoods zeg je na een hobbelstuk hardop tegen jezelf “los” of “ontspan”
Op de meeste trails zijn de stukken waar je hard moet knijpen vrij kort.
Door teveel te knijpen kan je fiets minder vrij over obstakels bewegen.
Heb je na de crash en operaties weer conditie opgebouwd? Je voelt het in je handen, maar veel van wat je armen doen komt eigenlijk uit je core en schouders.
Afhankelijk van het jaartal van de yari kan je de demper upgraden naar een charger 1/2/2.1. Dan wordt het hij precies hetzelfde als een lyrik. Dat kost aanzienlijk minder dan een hele vork.
De rem klippen waar het in de geval om ging waren in Morzine afgelopen week vooral de rode lijn richting morzine zelf lag er vol mee.
Je wilt er graag snel overheen, stuur begint aan mijn handen te trekken, pak de handvatten dan steviger vast, resulteert in pijn in mijn vingers.
En ga dan langzamer rijden.
Dit haalt bij mij dan de fun er een beetje uit.
Mezelf meer dwingen om het stuur wat losser vast te pakken zou mooi zijn, maar is erg lastig.
Moet trouwens zeggen dat ik er in morzine meer last van had dan bv in winterberg.
Heb even gekeken bij rockshox en mijn yari, die in een giant reign sx2 2019 zit, kan ik upgraden met een charger 2.1 rc2 demper (00.4020.170.000)
De MST demper die word aangedragen zit in ongeveer in dezelfde prijsklasse als de charger.
Heeft er iemand ervaring met beide dempers?