Hi all,
Ik heb n scott genius met shimano mt420 4 piston brakes en shimano sm-rt30 203 en 180mm remschijven.
Nou ga ik de hele sh*t upgraden en komen over 2 weken bl-m8100 xt levers en br-m8120 4 piston remmen binnen.
Kan ik dat voor nu ff combineren met mijn oude sm-rt30 remschijven of is dat niet zo'n goed idee.
Nieuwe rt-mt800 schijven komen dan later nog wel.
Nieuwe remmen
- Dice Oldskool
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5572
- Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
- Mijn mountainbike: Mondraker Level R
Maakt qua maatvoering niets uit. Waarschijnlijk zijn dat resin pads only schijven en Mr Shimano wil niet hebben dat je die met iets anders combineert. Welke pads gebruik je nu?
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 9
- Lid geworden op: di 29 december 2020, 13:06
Heb nu resin pads. Nieuwe remklauwen zijn onderweg met resin pads.
Dus dat zou dan niet zo'n probleem moeten zijn.
Dus dat zou dan niet zo'n probleem moeten zijn.
Shimano wil wel meer niet...Dice Oldskool schreef: ↑za 20 augustus 2022, 19:24 Maakt qua maatvoering niets uit. Waarschijnlijk zijn dat resin pads only schijven en Mr Shimano wil niet hebben dat je die met iets anders combineert. Welke pads gebruik je nu?
Maar dit onderwerp is jaren geleden al als onzin bestempeld, dus rakel het aub niet iedere keer weer op!
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 9
- Lid geworden op: di 29 december 2020, 13:06
@Lars TB
Gaat mij ook niet echt om de discussie of dit volgens shimano nou wel of niet mag met whatever welke pads je hebt maar meer of ik nu al een gedeelte van mijn rem inrichting mag upgraden of dat ik alles ineens zou moeten upgraden.
Gaat mij ook niet echt om de discussie of dit volgens shimano nou wel of niet mag met whatever welke pads je hebt maar meer of ik nu al een gedeelte van mijn rem inrichting mag upgraden of dat ik alles ineens zou moeten upgraden.
- Dice Oldskool
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5572
- Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
- Mijn mountainbike: Mondraker Level R
Ik wil ook helemaal die discussie niet oprakelen. Dat xc rijders die aanbevelingen in de wind slaan en geen verschil merken kan ik mij voorstellen. Maar persoonlijk zou ik geen alpenafdaling met zulke rotors icm metal pads rijden. Staan ook genoeg voorbeelden op diverse fora van kromme rotors na serieuze afdalingen. Ieder zijn ding.
- All4Fun
- Pro Biker
- Berichten: 938
- Lid geworden op: za 10 januari 2009, 10:31
- Mijn mountainbike: Sleept me er wel tegenop...
Volgens mij zijn de SM-RT30 gestanste schijven met van die afgeronde kanten van het stansen, dat betekend alleen maar verlies in remoppervlak/ remkracht.
Hoe de duurdere schijven worden gefabriceerd weet ik niet, maar het levert in ieder geval scherpe randen op met een vlak remoppervlak.
Ooit hier ook een bike gehad met die schijven, beroerd remmen, tot ik de XT-schijven van een andere bike er op zette, dat was een wereld van verschil, zowel in kracht als in direkter aangrijpen, die goedkope dingen hebben nooit een fiets weergezien...
Daardoor durf ik haast wel te stellen dat betere schijven misschien wel meer effect hebben dan de keuze voor nagenoeg dezelfde andere klauwen/ hendels, het is echt niet alleen maar het formaat van de schijf, een groot en vlak remoppervlak dat is wat je nodig bent.
Hoe de duurdere schijven worden gefabriceerd weet ik niet, maar het levert in ieder geval scherpe randen op met een vlak remoppervlak.
Ooit hier ook een bike gehad met die schijven, beroerd remmen, tot ik de XT-schijven van een andere bike er op zette, dat was een wereld van verschil, zowel in kracht als in direkter aangrijpen, die goedkope dingen hebben nooit een fiets weergezien...
Daardoor durf ik haast wel te stellen dat betere schijven misschien wel meer effect hebben dan de keuze voor nagenoeg dezelfde andere klauwen/ hendels, het is echt niet alleen maar het formaat van de schijf, een groot en vlak remoppervlak dat is wat je nodig bent.
Kalm an..... en rap wat!!!!
Kan nie lig op 't karkhof, wil nie lig 'r noast!!!!!
SYS: Ghost Fat-Fully Fatbike
SYS: Ghost AMR Plus 7500
Kan nie lig op 't karkhof, wil nie lig 'r noast!!!!!
SYS: Ghost Fat-Fully Fatbike
SYS: Ghost AMR Plus 7500
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29960
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
De 420 heeft 3 vinger remgrepen?
Dan is een 2 vinger remgreep met servowave wel fijner.
De remklauwen maken weinig / geen verschil.
Een Deore setje was ruim voldoende geweest, dan hadden de originele leidingen gepast, makkelijker bij interne geleiding.
Dan is een 2 vinger remgreep met servowave wel fijner.
De remklauwen maken weinig / geen verschil.
Een Deore setje was ruim voldoende geweest, dan hadden de originele leidingen gepast, makkelijker bij interne geleiding.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 9
- Lid geworden op: di 29 december 2020, 13:06
Heb uiteindelijk toch maar besloten de remklauwen te annuleren alleen de xt remhandels samen met xt remschijven en nieuwe remblokken te kopen. Alles afgelopen weekend gemonteerd en gister n rondje brunsummerheide gereden.
Remkracht is wel verbluffend toegenomen en de afstelmogelijkheden van de handels is ook wel echt fijn.
Thx voor het remschijf advies.
Remkracht is wel verbluffend toegenomen en de afstelmogelijkheden van de handels is ook wel echt fijn.
Thx voor het remschijf advies.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29960
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Leuk dat je het nog even meldt
Have fun !
Have fun !
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.