Schwalbe Nobby Nick performance

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
IPPE
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: di 7 september 2010, 13:19

Heeft iemand deze tubeless gemaakt? Ze staan standaard met biba op mijn nieuwe fiets.
Volgens de site van Schwalbe zijn ze niet TL compatibel maar misshien heeft iemand dit geprobeert?
Ik vraag het hier even vooralleer ik ermee begin te knoeien en tot de vaststelling kom dat het niet lukt :wink: .
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1404
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Zijn prima tubeless te maken, bij mij hebben ze netjes hun werk gedaan in een tubeless setup :-q
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7341
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Denk dat ik een half dozijn "performance" Schwables* tubeless heb gemaakt, zonder problemen...
* voornamelijk Hans Dampf, maar ook tenminste 1 NobbyNic
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Alle banden uit de huidige performance lijn zijn tubeless ready toch? (De duurdere series zijn tubeless easy. Geen idee wat het verschil is..).
Maar ook oudere NoNi's kreeg ik zonder problemen tubeless.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2078
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Er zijn twee NN Performance uitvoeringen. Eentje voor tubes, dus binnenband en eentje die TLR is. De Twinskin uitvoering, speciaal met extra wand om de tubeless melk binnen te houden. De uitvoering voor tubes is slechts enkelwandig, grote kans dat ie gaat zweten.

Het zou overigens op de band moeten staan. En anders ff wegen. Zit de band tegen de onderkant van de 700 gram aan, dan voor tubes. Zit ie meer rond de 800 gram, dan TLR.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Werkt gewoon, als.je maar fatsoenlijke latex gebruikt.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
IPPE
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: di 7 september 2010, 13:19

Dank allen voor de reacties.
Zonet de banden tubeless gelegd en ze blijven mooi op druk.
Nog nooit zo'n makkelijke banden gehad :D .
Biba eruit, ventiel monteren, band ontvetten, band terug monteren, oppompen met kern in ventiel, laten ploppen, kern eruit, caffélatex erin, kern erin, oppompen en klaar.

Letterlijk een werkje van niks :-q .
Plaats reactie