Duke Lucky Jack of Lucky Star wielset?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Filthy Phil
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: zo 24 oktober 2004, 14:03
Mijn mountainbike: Klein Palomino/Giant Anthem X29/Giant Anthem 27,5 2017/Trance 2021
Contacteer:

aurelius schreef: ma 20 juni 2022, 21:58 Het kristalliseert al aardig uit, mbv jullie on line en off line input.
‘t Gaat nu richting de gewone Duke Crazy Jack 30mm velgen, niet de Ultra SL, voor wat extra stevigheid. En exit alu dus.
En Wheeltec heeft dan nog mooie eigen huis FliteX-SLS30 velgen als alternatief, Handgespaakt HNDGSPKT 30 XC danwel iets stevigere TR velgen.

Edit… en ook nog bij Bikewheels informeren…
Vorige week na uitgebreide voorlichting exact dezelfde set besteld, heb ook alle velgen in handen gehad, de Ultra SL vond ik extreem licht en de Duke net wat fraaier en gelikter dan de FliteX. Maar zoals hierboven gezegd, hangt van de bouwer af, er zijn vele goede, heb inmiddels mijn vierde set bij Wheel-tec besteld en nooit problemen gehad. Ik weet dat er inmiddels ook andere meningen en ervaringen zijn, maar dat heb ik nooit ondervonden.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10359
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Het spitst zich toe…. Nog een weekendje bezinnen…
Duke Lucky Jack 6ters 30/28, 28, Sapim XRay, DT 350 stealth decals, alu nippels.
Wheel-tec, en lokaal in Zuid-L CustomCyclingWheels, zijn vergelijkbaar scherp geprijst. De laatste communiceerde zeer snel en persoonlijk.
Garantie ook gelijk… rest nog de levertijd…
Bij de laatste kort…
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 491
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Hoe staat het met de kwaliteit van duke carbonwielen?
Filthy Phil
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: zo 24 oktober 2004, 14:03
Mijn mountainbike: Klein Palomino/Giant Anthem X29/Giant Anthem 27,5 2017/Trance 2021
Contacteer:

shit schreef: di 5 juli 2022, 18:49 Hoe staat het met de kwaliteit van duke carbonwielen?
Weet niet wat uiteindelijk de keuze van Aurelius is geworden, maar ik heb net een maand in Italië met deze wielen gereden (veel hooggebergte, dus losse stenen, rotsen, gravelroads enzovoorts), maar vooralsnog is de kwaliteit van de Duke's super. Erg goed setje.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10359
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ik zit ook in N-It… en rijd nog steeds rond op mijn ‘oude’ set… die ‘t ook nog prima doet overigens, ook bergaf :-q .
Koop wielen is uitgesteld…
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
MaartenF
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 3 november 2013, 22:11
Mijn mountainbike: Trek Supercaliber 9.8 2021 (XX1/AXS/Duke)

shit schreef: di 5 juli 2022, 18:49 Hoe staat het met de kwaliteit van duke carbonwielen?
Ik rijd al ruim 2 jaar met een set LJ 6-ters en ze geven geen krimp. Ik spaar ze niet bij de afdalingen, ik weeg ca 70 kg en heb 28 spaken per wiel. Nog niks nada gehad aan de wielen buiten de gebruikelijke en onvermijdelijke krasjes… ik vind het een heerlijk licht setje dat echt snel reageert als je na een krappe bocht wilt accelereren. WheelTec heeft ze gebouwd rondom een 240s naaf.
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2736
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Iig de naven die 9th Wave gebruikt(e) (Nova pech) zijn niet heel duurzaam…. Heb setje gehad maar nadat de achternaaf 3x is gesneuveld toch maar iets degelijkers gekocht. Bv DT is tegenwoordig even duur.

Als je een beetje zoekt is er ook wel een setje SC Reserve’s of Enve’s te krijgen voor een ‘acceptabele’ prijs.

Zelf zou ik iig niet meer voor alu gaan.
ivocare schreef: za 18 juni 2022, 23:41 Ik zie dat je brede banden gebruikt. Meer is beter :winkie:
Breed, breder, breedst :bier:
https://9thwave-cycling.com/nl/product/ ... on-wheels/

2.35 banden liggen hier heel mooi rond op en het gewicht is laag. Alleen de prijs doet pijn, maar dat is eenmalig.
StAlTiCa
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

owwwwk schreef: zo 25 september 2022, 10:34 Iig de naven die 9th Wave gebruikt(e) (Nova pech) zijn niet heel duurzaam…. Heb setje gehad maar nadat de achternaaf 3x is gesneuveld toch maar iets degelijkers gekocht. Bv DT is tegenwoordig even duur.

Als je een beetje zoekt is er ook wel een setje SC Reserve’s of Enve’s te krijgen voor een ‘acceptabele’ prijs.

Zelf zou ik iig niet meer voor alu gaan.
ivocare schreef: za 18 juni 2022, 23:41 Ik zie dat je brede banden gebruikt. Meer is beter :winkie:
Breed, breder, breedst :bier:
https://9thwave-cycling.com/nl/product/ ... on-wheels/

2.35 banden liggen hier heel mooi rond op en het gewicht is laag. Alleen de prijs doet pijn, maar dat is eenmalig.
Geen last van. Gewoon dt 240 :wink:
Die nieuwe prijzen! :o
Plaats reactie