Tubeless repair met dynaplugs

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
sandercl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 342
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 16:55

Mijn probleem met die classic van leyzne is dat die steker veelste dik is. Voor grote gaten is dat prima maar als ik soms van die probleem mini gaatjes heb die niet gedicht worden door de latex en met die dikke steker van leyzne het gat vele groter maaken het dan soms wel eens misgaat met het gat dich te houden.

Vandaar dat die dynplugs wel interessant lijken bij kleine maar ook grote gaten met die mega plugs.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Ik gebruik al jaren een goedkoop setje van PNK (Tubeless Repair Kit). Nooit problemen gehad met dichten van een gat.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

rokl schreef: zo 15 mei 2022, 20:43 Ik gebruik al jaren een goedkoop setje van PNK (Tubeless Repair Kit). Nooit problemen gehad met dichten van een gat.
Er zijn genoeg prima werkende alternatieven . De Dynaplug is wel de snelste manier om een gat te vullen.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Pro-tip van Bouwpakket :-q
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Ik heb een Stan's Dart gehad. Vond het geen succes. 2 plugs er in gestopt om een gat dicht te krijgen zonder succes. Als je weet wat die dingen kosten... Gelukkig had ik ook nog een goedkoop setje tubeless plugs bij de hand die een fractie kosten van wat je voor die Dart's kwijt bent. Werkte perfect. Dus ik ben weer terug bij de plugs.
Papichulo
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 8 november 2021, 17:19

Wat doe je als je bijvoorbeeld lek rijd (spijker ofzo) en je komt er thuis achter? Zijn er ook bepaalde kits die de band van binnen weer herstellen ipv een nieuwe band kopen?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, een tubeless plakker.
Maar je kan thuis natuurlijk ook een plug gebruiken :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Papichulo schreef: za 21 mei 2022, 21:07 Wat doe je als je bijvoorbeeld lek rijd (spijker ofzo) en je komt er thuis achter? Zijn er ook bepaalde kits die de band van binnen weer herstellen ipv een nieuwe band kopen?
Lek rijden en niet merken :roll: :lol:

" salami " gebruiken :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Papichulo
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 8 november 2021, 17:19

Oke thanks!
Plaats reactie