Rohloff/Pinion icm Ketting/Belt

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
noxiuz
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: do 8 juli 2010, 21:36

Fourteen schreef: za 16 juli 2022, 00:43
noxiuz schreef: za 16 juli 2022, 00:04
Hoe kan je meerdere tita's hebben? Dit is de enige fiets waarbij het aantal benodigde fietsen N is :o
Mountainbike, gravelbike, racefiets, tandem, stadsfiets, vouwfiets...? ;)
noxiuz schreef: za 16 juli 2022, 00:04
Na wat ritjes ben ik er achter gekomen dat het nog heel veel wennen wordt met schakelen. 10 jaar op een shimano nexus met de draairichting tegengesteld maakt het er niet beter op :winkie: Maar het gaat met ieder ritje beter :)
Als je echt niet kunt wennen aan de draairichting dan zou je natuurlijk ook nog de twee schakelkabels om kunnen draaien. Dan gaat het schakelen precies andersom ;)
Ja, uitnodigend. Maar dan doe ik afbreuk aan het ontwerp. En dan moet je nog weer de nummertjes omdraaien... Gewoon veel oefenen, is nog leuk ook :D
EJB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 191
Lid geworden op: zo 6 april 2008, 16:56
Mijn mountainbike: 11ANTs
Contacteer:

noxiuz schreef: za 16 juli 2022, 00:04
EJB schreef: vr 8 juli 2022, 17:22 Oh wat gaaf, daar ga je veel plezier van krijgen.
Ik hoop volgende week mijn nieuwe pANTer te kunnen ophalen, maar dan met een Pinion P18 waar ik bewust voor heb gekozen.
Waarom eigenlijk? Op een weg of gravelbike zou ik het doen, op een mountainbike niet. Ik schakel nu veelal 2 of 3 versnellingen op dus heb de extra stappen niet nodig eigenlijk. Een 9-speed zou ik zelfs ook nog overwegen.
Omdat ik graag in de Ardennen of Eiffel mag rijden, bij langere klimmen vind ik het prettig om de juiste cadans te hebben. Ik heb nu een Rohloff, 14 versnellingen dus, en daar sla ik in NL ook regelmatig een paar stappen over dus daar ben ik wel aan gewend.
noxiuz
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: do 8 juli 2010, 21:36

EJB schreef: zo 17 juli 2022, 19:28
noxiuz schreef: za 16 juli 2022, 00:04

Waarom eigenlijk? Op een weg of gravelbike zou ik het doen, op een mountainbike niet. Ik schakel nu veelal 2 of 3 versnellingen op dus heb de extra stappen niet nodig eigenlijk. Een 9-speed zou ik zelfs ook nog overwegen.
Omdat ik graag in de Ardennen of Eiffel mag rijden, bij langere klimmen vind ik het prettig om de juiste cadans te hebben. Ik heb nu een Rohloff, 14 versnellingen dus, en daar sla ik in NL ook regelmatig een paar stappen over dus daar ben ik wel aan gewend.
Bij lange klimmen is dat zeker nog wel te overwegen inderdaad. Maar op de normale trails is het gewoon iets wat in de buurt komt qua versnelling.
Gebruikersavatar
Fastcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: do 13 december 2012, 09:46

terrean schreef: di 3 mei 2022, 08:23 Je hebt ook blikjes voor je riem (ik moet er nog zoeen hebben liggen ergens met mijn reservebelt erin) maar als ik gewoon een rondje door het bos ga hier in de buurt heb ik hem niet bij me.
Het blik is wel erg aan de ruime kant (iig voor een 120-tands riem). heb er nog wat andere zooi bij gedaan om deze op te vullen. Gaat bij mij wel altijd mee maar is idd vooral van belang bij meerdaagse tochten.
...maar zo snel ben ik helemaal niet (meer).
Plaats reactie