Even een vraag:
Ik wil mijn casette, ketting en tandwiel vervangen en nu zie ik als voortandwiel van SRAM 2 types:
32tands, boost
Type 1: GX Eagle C1
Type 2: X-Sync 2 Eagle
Weet iemand wat het verschil tussen deze twee types is?
Ik hoor het graag.
Verschil tandwiel Gx eagle / X-sync
-
- Pro Biker
- Berichten: 1179
- Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
- Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis
https://www.sram.com/en/sram/models/cr-xsnc-dm-a1
Ze zijn beide X-Sync2, als ik op de plaatjes kijk.
https://www.salden.nl/sram-kettingblad-gx-eagle-c1.html
Er staat een logo op.
Het zal waarschijnlijk te maken hebben met het materiaal verschilof behandeling tussen de bladen (alu / coldforged alu).
Ze zijn beide X-Sync2, als ik op de plaatjes kijk.
https://www.salden.nl/sram-kettingblad-gx-eagle-c1.html
Er staat een logo op.
Het zal waarschijnlijk te maken hebben met het materiaal verschilof behandeling tussen de bladen (alu / coldforged alu).
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29978
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Van deze voorbladen weet ik het niet, maar er zijn CNC gefreesde bladen en bladen die uit een plaat alu (of staal) worden gestanst.
Stansen uit een plaat alu zal wel goedkoper zijn.
Stansen uit een plaat alu zal wel goedkoper zijn.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Ik zie wel degelijk verschil tussen de vorm van de tanden. Alle fietsen die ik tegenkom hebben deze variant:
https://www.salden.nl/sram-kettingblad-gx-eagle-c1.html
https://www.salden.nl/sram-kettingblad-gx-eagle-c1.html
carbon bike, titanium collarbone...
- Elvander
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2138
- Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
- Mijn mountainbike: Spider SL
Hier zie je precies het grote probleem bij heel veel online verkopers:Nespresso schreef: ↑do 21 april 2022, 12:21 Ik zie wel degelijk verschil tussen de vorm van de tanden. Alle fietsen die ik tegenkom hebben deze variant:
https://www.salden.nl/sram-kettingblad-gx-eagle-c1.html
Een foto van een X01/XX1 kettingblad laten zien bij de tekst en de prijs van een GX Eagle.
Hierboven al gezegd, de GX is te krijgen als X-sync-2 en is gestanst en ziet er zo uit:
En de X01/XX1 is gefreesd en ziet er zo uit:
Daar zie je dus zo'n kleine 1 op gedrukt en je herkent het gefreesde wat afgetekender profiel.
Mantel zet bijvoorbeeld ook het verkeerde plaatje bij de GX versie:
https://www.mantel.com/sram-x-sync-2-gx ... ec[]=22060
Andersom zie je het trouwens nooit fout gaan gek genoeg
Dit zijn overigens beiden de x-sync-2 variant want een x-sync ziet er zo uit:
Het tandprofiel is dan meer een normale narrow-wide vorm.
Mja, da's altijd listig die online plaatjes. Maar Sram zelf gaat bij die X01/XX1 ook niet geheel vrijuit, want daar staat op de eerste ook alleen maar X-SYNC op i.p.v. X-SYNC 2. (Maar goed, zelf ook weer wat geleerd, dat verschil in tandprofiel X-SYNC/X-SYNC 2. Ik dacht in eerste instantie dat die onderste voor downhill was.)
carbon bike, titanium collarbone...