AXS ervaringen en tips and tricks (discussie)

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gesloten
melf#50
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 19 oktober 2020, 20:26

Bij deze wou ik een topic aansnijden over de AXS upgrade/groepsets

Ik heb zelf onlangs mijn nieuwe fiets voorzien van XX1 AXS en ik vind het geweldig! Nu had ik een collega die toch liever met kabel rijdt , omdat hij bang is dat de accu het begeeft bijv.

Dus leek me het wel mooi om een topic te starten over AXS en mogelijke defecten , waarom wel of niet , wat kun je er mee?
Een ervaringen topic eigenlijk

En dingen zoals welke shifter gebruik je? gewone of rocker paddle ? Hoe lang gaat de accu daadwerkelijk mee? wat kun je nou precies met de app en je gegevens? Do's and dont's..

Wat ik zelf vind is dat het gemiddeld lekker stil schakelt ,en ook altijd goed. Je kunt hem in de app veranderen en onderweg fine tunen eventueel. Geen kabels meer , ook fijn :) Wat ik wel jammer vind is dat je de gegevens in de app niet in een kaart kunt gebruiken , zodat je ziet waar je in welke versnelling rijdt. (tenminste , nog nergens gevonden dat het kan). Wel onlangs een ritje van 77 km gemaakt , daarbij 2x de lokale MTB route achter elkaar gedaan , daarna kon ik zien hoe lang en hoeveel km ik in welke versnelling heb gereden. Dus welke tandwielen gebruik je het meeste.

Ik zou zeggen brand los met je ervaringen enz.!
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Iemand was je al voor met een algemeen topic :-D : viewtopic.php?f=16&t=140992
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Gaan we daar verder!
Gesloten