Wat is jouw favoriete gereedschap?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
mfacey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)

Weet niet of deze hier thuis hoort, maar na het weer doorbladeren van de multitool discussie kwam bij mij de gedachte op hoe blij ik word van echt goed en mooi gereedschap.

Ik heb een paar favorieten in de verzameling.
1. Bahco T-grip inbus sleutels (heb maten 4, 5 en 6mm) https://www.bahco.com/int_en/hex-screwd ... 900t_.html
2. Wera stainless hex keys (ook weer inbus ja) https://products.wera.de/en/l-keys_l-ke ... ess_1.html
3. Knipex kabelknipper (gaat feilloos door schakelkabels en leidingen heen) https://www.knipex.com/products/cable-a ... ed/9562190

Wat zijn nog meer favorieten? Knakenbakgereedschap verboden! :roll:
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Alles van de Moersleutel :bier:
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Mijn Kizer zakmes 8)
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
Jouke74
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 489
Lid geworden op: di 21 oktober 2014, 21:23
Mijn mountainbike: Giant XTC advanced

Mijn set inbussleutels want mtb onderhoud kan toch miet echt zonder.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Mijn slagschroevendraaier. Als ik daarmee gewerkt heb betekent het dat de luifel van de caravan ergens onder de Spaanse of Italiaanse zo'n is opgezet en het niet lang meer duurt voordat de BBQ brand en een koud biertje opengetrokken wordt. :bier:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Heb je daar een slagschroevendraaier voor nodig?! Vast is vast hè!
:lol: :lol: :-q

Favoriet hier is toch de parktool werkstandaard, als dat ook telt. Plus m’n simpele momentsleuteltje.

Voor de rest kan ik voor mezelf nog steeds geen duurdere zaken verantwoorden. M’n Lidl setje inbussleutels does the job. Zonde eigenlijk :winkie:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

M’n Leatherman Charge Ti

Afbeelding
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Zelf gemaakt gereedschap is het favoriet

Parktool prs 4 wallmount gemonteerd op eigenbouw onderstel. Copy paste van het het Park tool model. De paal is in hoogte verstelbaar.
Dikke plaat staal van 10 mm dik.
Heb nog gemerkt dat ie ging kantelen. Ook een grote trekkingbike of stadsfiets blijft waar 1 wiel uit is laat hem niet kantelen. 20 jaar geleden gemaakt en gaat nog wel even mee.

Afbeelding
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Michielemans
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 315
Lid geworden op: za 13 juni 2015, 19:52
Mijn mountainbike: Orbea Laufey H10

Mijn Topeak ComboTorq is als laatste toevoeging aan mijn beginners assortiment op dit moment toch wel favoriet. Simpel maar effectief!
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Toch wel mijn werkstandaard :-q gereedschap heb ik van de Decathlon in een koffertje....is natuurlijk erg mooi en leuk zo'n kofferset :D maar vooral super handig :-q
Maar mijn zelf aangepaste Missinglinktang voor het openen en sluiten van de Quick link is ook wel een bijzonder stukje gereedschap en als ik deze niet in 2 minuten had aangepast stond ie zeker op nummer 1 boven de werkstandaard :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Voor mij ook alles van moersleutel en een set kleurgecodeerde inbussleutels die ik ooit cadeau heb gekregen van een van mijn beste vrienden en sindsdien voor alles gebruik.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Starnut setter ..... elke keer weer een genot om met 1 klap een starnut strak, recht en vast in een stuurbuis te tikken. :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mijn rugzak

Alles wat ik niet kan fixen met wat in de rugzak meegaat betekent dat de ride over is.

Enjoy!!

Off-topic de inspiratie komt uit mijn surfing days, weekend trips naar afgelegen stranden op zoek naar de perfect wave (niet in NL). De mantra was: Duct tape, Dingstick en Brufen. Als je het daarmee niet redde was het einde sessie. Kom alleen niet tot zo'n drieluik voor de ride. 8)
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Voor veel mensen gok ik op YouTube :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
mfacey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)

yo-eddy schreef: wo 19 januari 2022, 14:09 Starnut setter ..... elke keer weer een genot om met 1 klap een starnut strak, recht en vast in een stuurbuis te tikken. :-q
Dit.
Je weet pas echt hoe fijn het juiste gereedschap voor de klus is als je daadwerkelijk het juiste gereedschap voor de klus gebruikt!
Plaats reactie