Fox Transfer onderhoud bijna 50% van de aanschafprijs?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Mike123 schreef: do 27 januari 2022, 01:19 En als je de dropper naar Sabma had gestuurd dan? :-D

€ 153,- plus 13,- verzendkosten (naar België). Doet nog steeds pijn.
Ik mag hopen dat mijn Transfer het tot de volgende pandemie blijft doen.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

KILROY schreef: do 27 januari 2022, 10:31
Mike123 schreef: do 27 januari 2022, 01:19 En als je de dropper naar Sabma had gestuurd dan? :-D

€ 153,- plus 13,- verzendkosten (naar België). Doet nog steeds pijn.
Ik mag hopen dat mijn Transfer het tot de volgende pandemie blijft doen.
Er zijn echt genoeg bedrijven die dit voor veel mindere doen. Het verschil tussen een gasgevulde demper en een dropper is echt niet zo groot.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

KILROY schreef: do 27 januari 2022, 10:31
Mike123 schreef: do 27 januari 2022, 01:19 En als je de dropper naar Sabma had gestuurd dan? :-D

€ 153,- plus 13,- verzendkosten (naar België). Doet nog steeds pijn.
Ik mag hopen dat mijn Transfer het tot de volgende pandemie blijft doen.
Er werd gesproken over Samba ipv Sabma, vandaar mijn vraag.
Matiesz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: di 24 december 2013, 16:35
Mijn mountainbike: Pilot Primum V2

Sabma is het officiële Fox service punt voor de Benelux, daar zijn professionals aan het werk.
En wanneer je jouw droppper, vork of demper daar volledig laat servicen gaat deze volledig dan ook volledig uit elkaar. En wordt deze grondig schoongemaakt en worden alle o-ringen vervagen, de olie wordt vervangen, de dust seals worden vervangen en alles wat ik nu vergeet. Hier is men minstens drie kwartier mee bezig! Dus met andere woorden het lijkt veel geld die 150 euro, maar je dropper is dan ook weer zoals nieuw.
Hopelijk helpt deze context een beetje om je gevoel ten aanzien van de gemaakte kosten wat positiever te laten worden.
Veel plezier met je (nieuwe) dropper!
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Ik neem Sabma ook niets kwalijk in deze, integendeel. Goed geholpen, duidelijke communicatie en geen reden tot twijfel over het vakwerk.

Ik neem het Fox kwalijk, om een artikel op de markt te brengen met jaarlijks onderhoud ter waarde van 50% aankoopprijs.
Spreek dan bijvoorbeeld met je dealers/service centers af dat het eerste onderhoud binnen de garantietermijn voor een gereduceerd tarief aangeboden mag worden. Maar goed, die dingen verkopen als warme broodjes, dus naar deze Hollander gaat het grote Fox vast niet luisteren.

Ik weet wel dat mijn volgende dropper geen vosje zal zijn.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

KILROY schreef: di 8 maart 2022, 15:02 Ik neem Sabma ook niets kwalijk in deze, integendeel. Goed geholpen, duidelijke communicatie en geen reden tot twijfel over het vakwerk.

Ik neem het Fox kwalijk, om een artikel op de markt te brengen met jaarlijks onderhoud ter waarde van 50% aankoopprijs.
Spreek dan bijvoorbeeld met je dealers/service centers af dat het eerste onderhoud binnen de garantietermijn voor een gereduceerd tarief aangeboden mag worden. Maar goed, die dingen verkopen als warme broodjes, dus naar deze Hollander gaat het grote Fox vast niet luisteren.

Ik weet wel dat mijn volgende dropper geen vosje zal zijn.
Kijk hoe de printermarkt groot is geworden :winkie:
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

KILROY schreef: di 8 maart 2022, 15:02 Ik neem Sabma ook niets kwalijk in deze, integendeel. Goed geholpen, duidelijke communicatie en geen reden tot twijfel over het vakwerk.

Ik neem het Fox kwalijk, om een artikel op de markt te brengen met jaarlijks onderhoud ter waarde van 50% aankoopprijs.
Spreek dan bijvoorbeeld met je dealers/service centers af dat het eerste onderhoud binnen de garantietermijn voor een gereduceerd tarief aangeboden mag worden. Maar goed, die dingen verkopen als warme broodjes, dus naar deze Hollander gaat het grote Fox vast niet luisteren.

Ik weet wel dat mijn volgende dropper geen vosje zal zijn.
Voor jaarlijks onderhoud is het vrij kostbaar, maar wie dwingt jou hem jaarlijks te laten servicen? Het zijn gewoon uitstekende droppers die makkelijk 3-5 jaar goed werken zonder een dure servicebeurt als je er maar een beetje goed voor zorgt.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Matiesz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: di 24 december 2013, 16:35
Mijn mountainbike: Pilot Primum V2

Voor jaarlijks onderhoud is het vrij kostbaar, maar wie dwingt jou hem jaarlijks te laten servicen? Het zijn gewoon uitstekende droppers die makkelijk 3-5 jaar goed werken zonder een dure servicebeurt als je er maar een beetje goed voor zorgt.
[/quote]

Helemaal met je eens, ieder jaar is echt niet noodzakelijk (mits je er een beetje goed voor zorgt).
Plaats reactie