Fox 32 Step-Cast Performance 32 of Rockshox SID SL Ultimate?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Loccie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 22 april 2020, 21:35
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur

Vanwege een vervelende val zijn o.a. de onderpoten van mijn Fox 32 Step-Cast Performance voorvork verbogen en zijn de reparatie- en vervangingskosten te hoog geworden. Vervanging is dus logischer. Ik twijfel of ik nu moet overstappen op de SID SL Ultimate. Heeft iemand ervaring met beide vorken en waar gaat je voorkeur naar uit? De SID SL Ultimate is goedkoper, maar rijdt het ook (objectief) fijner?
Ik heb een SC Blur en sinds dit jaar worden ze standaard met de SID SL Ultimate geleverd ipv de Fox 32 Step-Cast Performance.
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1123
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

.
Laatst gewijzigd door Koban op vr 31 maart 2023, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

De verhalen rondom de SID blijven nog niet weg vwb speling wat ik begrepen heb. Dit zou ik zelf voor aankoop nog beter onderzoeken iig.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De SID met 35 mm poten lijkt me een goed idee.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

De SID ULT SL is de soepelste, en m.i. De beste vork. Moest ik nu kiezen pakte ik de 35mm maar rijd zelf een 32 wegens geleverd bij fiets. Heb ook wat mogen testen met de 35 en die is echt awesome!

Speling op bushings zou opgelost moeten zijn. Hier op 1 van de 2 vorken gehad en is keurig opgelost en hersteld.
Ik ben mij er eentje...
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Van de week kwam de SID nog langs op een Trance? Op pinkbike oid en klaagt men er nog over, zelfs een jaar later niet onder controle melde men. Ik zou er met een boog omheen gaan als er andere opties zijn.
chirurg
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 27 februari 2012, 12:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur cc

Ik rij nu bijna een jaar met een SID ultimate 35 mm met 120 mm in, jawel, een Blur. Zeer tevreden over t.o.v. de Fox perfomance elite 32 die er daarvoor in zat. Zeker m.b.t. stijfheid (en daarmee stuurgedrag) zal je echt een groot verschil merken. Althans, ik ga er vanuit dat je waarschijnlijk nog een ouder type f32 sc hebt....
Loccie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 22 april 2020, 21:35
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur

Dank voor de reacties! Zojuist de SID Ultimate besteld met twistloc. Ben benieuwd hoe dat gaat werken tov huidige Fox remote.
Loccie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 22 april 2020, 21:35
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur

chirurg schreef: wo 8 december 2021, 19:45 Ik rij nu bijna een jaar met een SID ultimate 35 mm met 120 mm in, jawel, een Blur. Zeer tevreden over t.o.v. de Fox perfomance elite 32 die er daarvoor in zat. Zeker m.b.t. stijfheid (en daarmee stuurgedrag) zal je echt een groot verschil merken. Althans, ik ga er vanuit dat je waarschijnlijk nog een ouder type f32 sc hebt....
Heb de 2019 Blur. Dat is met de Fox 32 SC zonder de verbeteringen/verstevigingen.
Loccie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 22 april 2020, 21:35
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur

D-man schreef: wo 8 december 2021, 15:59 De SID ULT SL is de soepelste, en m.i. De beste vork. Moest ik nu kiezen pakte ik de 35mm maar rijd zelf een 32 wegens geleverd bij fiets. Heb ook wat mogen testen met de 35 en die is echt awesome!

Speling op bushings zou opgelost moeten zijn. Hier op 1 van de 2 vorken gehad en is keurig opgelost en hersteld.
Te laat, maar ik neem aan dat de 32 voor mijn UHR ritjes (90%) toereikend is.
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Loccie schreef: wo 8 december 2021, 20:56
D-man schreef: wo 8 december 2021, 15:59 De SID ULT SL is de soepelste, en m.i. De beste vork. Moest ik nu kiezen pakte ik de 35mm maar rijd zelf een 32 wegens geleverd bij fiets. Heb ook wat mogen testen met de 35 en die is echt awesome!

Speling op bushings zou opgelost moeten zijn. Hier op 1 van de 2 vorken gehad en is keurig opgelost en hersteld.
Te laat, maar ik neem aan dat de 32 voor mijn UHR ritjes (90%) toereikend is.
Zeker weten! De 32 is ook awesome ;-)
Ik ben mij er eentje...
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Te laat, maar ik neem aan dat de 32 voor mijn UHR ritjes (90%) toereikend is.
Nee, niet te laat, maar niet goed opgelet, ik had een dag eerder ook al de 35mm getipt.
De 32 is ook niet slecht, maar de 35 is beter...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Loccie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 22 april 2020, 21:35
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur

Inmiddels de eerste ritjes met de SID Ultimate gereden. Rijdt verrassend lekker. Niet helemaal beseft dat mijn Fox demper niet lekker werkt met de Twistlock (ze werken andersom) Er schijnen wel setjes te zijn waarmee je de Fox demper kunt aansluiten op de Twistlock. Bijkomend voordeel van twee remotes is dat ik nu ook een HT heb 😂
Loccie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 22 april 2020, 21:35
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 13 december 2021, 11:46
Te laat, maar ik neem aan dat de 32 voor mijn UHR ritjes (90%) toereikend is.
Nee, niet te laat, maar niet goed opgelet, ik had een dag eerder ook al de 35mm getipt.
De 32 is ook niet slecht, maar de 35 is beter...
Ja, door advies hier wel voor Rockshox gegaan. Idd veel enthousiastelingen voor de 35.
flits
All rounder
All rounder
Berichten: 143
Lid geworden op: di 14 december 2004, 11:04

Even een vraag naar aanleiding van bovenstaande:

Ik lees veel enthousiaste verhalen over de SID select met 35mm stanchions. Nu is deze alleen in 120mm te krijgen. Ik zoek echter een stijve lichte en niet al te dure 100mm vork. Is een SID select 35 gemakkelijk om te zetten zonder dat ik hier al teveel kosten voor moet maken?
Plaats reactie