Fulcrum Red 77 velgen, iemand bekend met deze?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mark_EL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: do 9 september 2021, 07:51
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 8 / Canyon Torque AL

Als het goed is wordt binnenkort mijn nieuwe Cube Stereo 120 Race geleverd. Deze komt volgens de specs met Fulcrum Red 77 velgen. Nu heb ik geprobeerd wat informatie over deze velgen te vinden maar helaas.... op de website van Fulcrum staan ze niet vermeld, ook niet op de OEM pagina :(

Ik ben wel nieuwsgierig naar wat ze wegen. Daarnaast ben ik voornemens om (voor het eerst) tubeless te gaan rijden en wilde alvast de nodig materialen hiervoor bestellen. Maar nu weet ik niet wat ik voor een breedte velglint moet hebben, en welke maat ventielset?

Uberhaupt ben ik wel nieuwsgierig naar het merk Fulcrum, en ook naar de gebruikte naven. Ik weet dat wielen voor fabrikanten vaak een sluitstuk zijn bij het samenstellen van een fiets, en op een fully van 2200 euro zal er vast geen topspul in zitten?..
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Ik heb ergens 2 jaar geleden bij wiggle een setje fulcrum red 500 of zoiets gekocht (gelijk aan de red 5 dacht ik). Was denk ik een instapmodel gezien de prijs van 150 euro toen voor een boost setje. Wat me opviel is dat ze standaard al tubeless waren en dus geen extra velglint nodig hadden. De spaken voelden solide aan en ook de naven rolden heerlijk zo vanuit de doos. Ik was er dus wel over te spreken en nogmaals, dit was het goedkoopste wielsetje wat er bij wiggle was destijds. Gewicht was iets van 1800 gram voor een 26mm breedte als ik me niet vergis. Als die 77 set van jou een beetje gelijkwaardig is dan hoeft het zeker geen slecht setje te zijn en misschien hoef je er niet veel aan te doen.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Mark_EL schreef: wo 1 december 2021, 21:42 Als het goed is wordt binnenkort mijn nieuwe Cube Stereo 120 Race geleverd. Deze komt volgens de specs met Fulcrum Red 77 velgen. Nu heb ik geprobeerd wat informatie over deze velgen te vinden maar helaas.... op de website van Fulcrum staan ze niet vermeld, ook niet op de OEM pagina :(

Ik ben wel nieuwsgierig naar wat ze wegen. Daarnaast ben ik voornemens om (voor het eerst) tubeless te gaan rijden en wilde alvast de nodig materialen hiervoor bestellen. Maar nu weet ik niet wat ik voor een breedte velglint moet hebben, en welke maat ventielset?

Uberhaupt ben ik wel nieuwsgierig naar het merk Fulcrum, en ook naar de gebruikte naven. Ik weet dat wielen voor fabrikanten vaak een sluitstuk zijn bij het samenstellen van een fiets, en op een fully van 2200 euro zal er vast geen topspul in zitten?..
Dat zijn de Cube OEM versies van de Red Zone 7. Geen slechte wielen. In het verleden waren de lagerafdichtingen niet helemaal top, ik weet niet hoe dat tegenwoordig zit. Zelf een aantal sets van Fulcrum gehad, geen noemenswaardige problemen mee gehad.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Anne Jan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 224
Lid geworden op: ma 22 september 2014, 18:32

Har77 schreef: do 2 december 2021, 10:03
Mark_EL schreef: wo 1 december 2021, 21:42 Als het goed is wordt binnenkort mijn nieuwe Cube Stereo 120 Race geleverd. Deze komt volgens de specs met Fulcrum Red 77 velgen. Nu heb ik geprobeerd wat informatie over deze velgen te vinden maar helaas.... op de website van Fulcrum staan ze niet vermeld, ook niet op de OEM pagina :(

Ik ben wel nieuwsgierig naar wat ze wegen. Daarnaast ben ik voornemens om (voor het eerst) tubeless te gaan rijden en wilde alvast de nodig materialen hiervoor bestellen. Maar nu weet ik niet wat ik voor een breedte velglint moet hebben, en welke maat ventielset?

Uberhaupt ben ik wel nieuwsgierig naar het merk Fulcrum, en ook naar de gebruikte naven. Ik weet dat wielen voor fabrikanten vaak een sluitstuk zijn bij het samenstellen van een fiets, en op een fully van 2200 euro zal er vast geen topspul in zitten?..
Dat zijn de Cube OEM versies van de Red Zone 7. Geen slechte wielen. In het verleden waren de lagerafdichtingen niet helemaal top, ik weet niet hoe dat tegenwoordig zit. Zelf een aantal sets van Fulcrum gehad, geen noemenswaardige problemen mee gehad.
Weet je toevallig ook de interne breedte?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Fulcrum is ooit ontstaan vanuit Campagnolo dacht ik, om ook rijders met Shimano of Sram componenten aan te spreken.
Campa is niet met mountainbike onderdelen actief, dus de mtb wielen varen ook onder de Fulcrum-vlag.

Ik zou er eerst eens mee gaan rijden, die wielen kunnen best eens goed meevallen. Zullen zeker niet onder het niveau van andere fabrieks wielsets in dezelfde klasse zitten.
En tubeless tape is zo besteld als je ze eenmaal hebt, van twee ritjes met binnenbanden ga je niet dood ;-)

(wie weet zijn ze al tubeless getaped, sommige merken doen dat af fabriek).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie