China naven - ervaringen?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
gaisdergerman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 610
Lid geworden op: ma 4 augustus 2008, 13:46
Mijn mountainbike: Stevens manic

kermit schreef: do 21 april 2022, 09:00
gaisdergerman schreef: di 19 april 2022, 21:37 Zijn ze nog heel?
Ze liggen nog nieuw in de doos, dus het antwoord is volmondig ja! :D

Ben er nog niet toe gekomen er wielen mee te bouwen, zit in een nogal hectische periode momenteel. Dus dat zal ook nog wel even duren denk ik.
De rode ZTTO's zijn wel in gebruik, tot nu toe probleemloos (maar dat mag ook wel, hebben nog niet veel km's gedraaid).
Hier is het excuus dat ik meer aan het fietsen ben 😉.
Ride like a maniac on a manic!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Elvander schreef: do 21 april 2022, 09:30
ThaSingleTrackMastah schreef: wo 20 april 2022, 01:40 Ze hebben een FB pagina onder de naam ZTTObicycle.
Stel daar je vraag eens.
Of trek je naven uit elkaar.
Je naven uit elkaar trekken, dat doe je met zo'n Bafang motor toch?
Correct, maar toen kon ik niet meer lezen wat er op stond :-{

En het was een Koozer, die overigens, op de seal na, wel verdacht veel op een ZTTO lijkt ..
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16700
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Voor wie een ZTTO freewheel open wil zien:
Afbeelding

De wielen met de rode ZTTO's heb ik nu in mijn Levo SL e-mtb gemonteerd. Aangezien dat motortje maar een fractie van de power levert van de Bafang van TSTM en zijn Koozer naaf al veel langer in gebruik was ga ik ervan uit dat deze naaf niet binnen afzienbare tijd explodeert :D
Tot nu toe ratelt hij gezond...
Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, ik denk dat mijn (niet EU) Bafang een iets te zware beproeving was, met 2x het koppel van een Bosch gen4...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16700
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

De optelsom van wat mijn fiets en ikzelf samen aan power leveren blijft nog flink achter bij wat een beetje goed getrainde fietser op de pedalen zet dus ik ben niet zo bang voor problemen op korte termijn. Ik heb weleens naven gehad die nadat je de pedalen stil gehouden had af en toe aangrepen met een hele harde knal (Hope, DT en Novatec om er maar wat te noemen, met alledrie gehad. Wat overigens niet tot problemen heeft geleid). Deze ZTTO pakt elke keer op zoals het hoort, zonder bijgeluiden of haperingen.

Conclusies over lange termijn duurzaamheid laten desondanks nog wel even op zich wachten... :-D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4642
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ik kan er ook nog niet zoveel over zeggen want ik had mijn ZTTO raceface 40 AR met noby nics erop liggen en momenteel rijd ik op de Stache met de mulfut en WTB 50 velgen.

Wilde eigenlijk mijn nieuwe WP enduro hierop leggen en wat vaker gaan gebruiken maar ja met deze droogte heb je geen profiel nodig ... :o :wink:

Verder ben ik wel zo iemand die behoorlijk wat power op de naven zet en nogal wat naven en zelfs spaken (fabriekswielen 8) ) kapot heb getrapt. Dus ben benieuwd. In ieder geval heb ik nieuwe endcaps ontvangen :-q
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
melf#50
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 19 oktober 2020, 20:26

Mijn ZTTO voornaaf krijgt langzaam maar zeker meer speling , nu een paar honderd km gebruikt. En vanmorgen hoorde ik regelmatig een piepje uit het voorwiel. Ik heb er wel probleemloos mee gefietst.

Ik ga van het weekend de boel even los halen , nou kunnen de lagers het veroorzaken , of de bus die er door loopt.

Word vervolgd!
melf#50
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 19 oktober 2020, 20:26

Lager er aan 1 kant even uit gehaald , lijkt wel speling op het lager te zitten. Het lager ging er overigens vrij makkelijk uit dus dat is niet prettig.

Ik heb nieuwe Enduro lagers (9603-17x30x7) besteld en vergelijk en monteer deze en kijk dan even weer.

Ik zal ook de eindkappen even nameten ,stel deze schuiven er net niet ver genoeg op klemt hij alleen de bus en de lagers niet en dan zou je ook speling kunnen hebben maar zo lijkt het niet.

Nog even 2 foto's van hoe het in elkaar zit en eruit ziet :

Afbeelding
Afbeelding
melf#50
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 19 oktober 2020, 20:26

Lagers vervangen maar nog steeds speling , de enigste mogelijkheid is dat de bus de ruim is. Ik heb hem vergeleken met 1 uit mijn Yuniper naaf en die zit er strakker in. Ik ga er nog even een nieuwe bus voor draaien en dan weer proberen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16700
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik ga m'n Ventoux week met de ZTTO wielen rijden, eens zien hoe ze het doen. Als er ruimte is neem ik misschien een reserve (achter)wiel mee maar of dat past is niet zeker. In dat geval mag er niks kapot gaan :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
melf#50
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 19 oktober 2020, 20:26

Ik ben er uit , nadat ik mijn Yuniper bus heb opgemeten kwam ik op 16,99 , die van de ZTTO was 16,97 , 2 honderste aan beide kanten meer speling dus. nou lijkt dit weinig maar ik heb een nieuwe bus gedraaid met dezelfde afmeting als die van de yuniper bus en nu is het spelingvrij

Nou nog wel een paar keer rijden voordat ik te vroeg juich , maar dit is toch wel een stapje in de goeie richting.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Deze dus ?
Afbeelding
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16700
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

melf#50 schreef: do 12 mei 2022, 11:24 Ik ben er uit , nadat ik mijn Yuniper bus heb opgemeten kwam ik op 16,99 , die van de ZTTO was 16,97 , 2 honderste aan beide kanten meer speling dus. nou lijkt dit weinig maar ik heb een nieuwe bus gedraaid met dezelfde afmeting als die van de yuniper bus en nu is het spelingvrij

Nou nog wel een paar keer rijden voordat ik te vroeg juich , maar dit is toch wel een stapje in de goeie richting.
Dat is dan de buitendiameter van die bus op de plek waar de lagers er overheen gaan?
Voor het mooie zou je dan ook de binnendiameter van de lagers even moeten meten.

Maar 0,02mm is wel weinig hoor, vraag me af of je daar een voelbare speling mee krijgt.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
melf#50
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 19 oktober 2020, 20:26

ThaSingleTrackMastah schreef: do 12 mei 2022, 12:16 Deze dus ?
Afbeelding
klopt
melf#50
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 19 oktober 2020, 20:26

kermit schreef: do 12 mei 2022, 13:35
melf#50 schreef: do 12 mei 2022, 11:24 Ik ben er uit , nadat ik mijn Yuniper bus heb opgemeten kwam ik op 16,99 , die van de ZTTO was 16,97 , 2 honderste aan beide kanten meer speling dus. nou lijkt dit weinig maar ik heb een nieuwe bus gedraaid met dezelfde afmeting als die van de yuniper bus en nu is het spelingvrij

Nou nog wel een paar keer rijden voordat ik te vroeg juich , maar dit is toch wel een stapje in de goeie richting.
Dat is dan de buitendiameter van die bus op de plek waar de lagers er overheen gaan?
Voor het mooie zou je dan ook de binnendiameter van de lagers even moeten meten.

Maar 0,02mm is wel weinig hoor, vraag me af of je daar een voelbare speling mee krijgt.
Ik heb niks anders gedaan dan die bus gedraaid en uitgewisseld en speling is weg. 2 honderste op 1 lager , maar het zijn er 2 , en het wiel is een 29 inch met band , dus die speling word aan het uiteinde dus bij de band een stukje meer. Het is niet dat ik er niet mee durfde te rijden maar het hoort niet. Het geeft nu toch een beter gevoel. En heb je eenmaal speling word dat al gauw meer.
Plaats reactie