27,5 inch slicks/strandbanden rond 2,3 breed

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Ben op zoek naar dikke slicks voor wielmaat 27,5 tussen 2,25 en 2,4 breed.
Aanbod van slicks in 27,5 is blijkbaar echter zeer gering want kom niet veel verder dan Schwalbe Super Moto en Super Moto X.
Op zich dus een optie maar heb liever iets lichtere (qua gewicht) banden. De Super Moto's wegen namelijk meer dan 1 kg per stuk.

Voor 26 heb je naast super moto's bijvoorbeeld Vittoria Tattoo Light 26x2.3 en op mijn Klein heb ik nu René Herse Rat Trap Pass 26x2.3
Op mijn 29er had ik Schwalbe G-ONE Snakeskin 29x2.35 maar voor 27,5 gaan die zelfde G-One banden niet breder dan 2.0.

Wellicht zijn er merken die ik niet ken of waar ik niet 1,2,3 aan denk met een mooie brede slick voor 27,5.................
Laatst gewijzigd door streetracer op wo 20 oktober 2021, 11:49, 4 keer totaal gewijzigd.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

streetracer schreef: ma 4 oktober 2021, 14:48... maar voor 27,5 gaan die zelfde G-One banden niet breder dan 2.0.
Dat is niet helemaal waar maar té breed kan natuurlijk ook nog :winkie:
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

George schreef: ma 4 oktober 2021, 15:36
streetracer schreef: ma 4 oktober 2021, 14:48... maar voor 27,5 gaan die zelfde G-One banden niet breder dan 2.0.
Dat is niet helemaal waar maar té breed kan natuurlijk ook nog :winkie:
Die G-One Allround is er zelfs ook in 2,25 breed. Heb ik namelijk nu op mijn Tuareg.
Is echter niet echt een slick maar veel meer een gravelband.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16703
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ze lopen wel licht op straat, als je ze voldoende hard oppompt (iig in de 700x40c die ik op de gravelaar had).

Maar wegen die Supermoto's echt zoveel? Dat is meer dan de 29x2.3 versie die ik op de Pace reed.
De Big Apples waren de zware variant op de SM, met hetzelfde profiel maar stalen hieldraad en een dikker karkas. De Supermoto kwam ooit op de markt als een slick op het Nobby Nic EVO karkas voorzover ik weet.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Zijn die inmiddels niet 'afgezakt' naar zware e-bike banden die enkel nog de naam Super Moto dragen?
Laatst gewijzigd door asphaltdude op di 5 oktober 2021, 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Everybody bought a new bike!
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

asphaltdude schreef: di 5 oktober 2021, 08:11 Zijn de inmiddels niet 'afgezakt' naar zware e-bike banden die enkel nog de naam Super Moto dragen?
Er wordt idd naar E-bikes verwezen :roll:
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Zouden toch wel merken met mooie slicks voor 27,5 moeten zijn????
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Iemand bekend met de Continental Speed ​​King RaceSport MTB vouwband 27.5x2.2 Inch?

https://www.bike24.com/p2102789.html

Is natuurlijk een semi slick maar lijkt me toch wel zeer snel voor op de weg en verharde paden.
Gebruikersavatar
Jouke74
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 489
Lid geworden op: di 21 oktober 2014, 21:23
Mijn mountainbike: Giant XTC advanced

De Conti Speedking / Raceking zijn heerlijk licht rijdende bandjes werken prima op de weg en zijn ook nog eens goed slijtvast. Nog een andere is misschien de Schwalbe Hurricane 27.5x2.4 als je nog wat breder wil. Die lijkt erg op de oude Thunderbird.
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Jouke74 schreef: wo 6 oktober 2021, 12:54 De Conti Speedking / Raceking zijn heerlijk licht rijdende bandjes werken prima op de weg en zijn ook nog eens goed slijtvast. Nog een andere is misschien de Schwalbe Hurricane 27.5x2.4 als je nog wat breder wil. Die lijkt erg op de oude Thunderbird.
Thanks voor je reactie.
De Hurrican en de Raceking lijken mij, voor mijn gebruik, niet echt geschikt. Lijkt mij teveel rolweerstand.
De Speedking is echter een serieuze kandidaat.

Ben ook een Schwalbe Big One Snakeskin 27.5x2.35 tegengekomen. Is vooralsnog echter overal uitverkocht.
Als ik hem ergens kan vinden gaat dat hem waarschijnlijk worden en indien niet wordt het dan zoals het er nu naar uit ziet dan de Continental Speedking.

Maar sta natuurlijk ook nog steeds open voor andere suggesties.
Dus als iemand een 27.5 Slick/Semi slick weet met een breedte van rond de 2.3 hou ik me aanbevolen.
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Schwalbe G-One speed gevonden 27.5x2.35 op e-bay.
Dacht dat deze er voor 27.5 alleen in max 2.0 breed waren, tenminste op alle gangbare websites.....

Wel nog even afwachten of en wat ik geleverd krijg :winkie:
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Zaterdag eerste ritje achter de rug op mijn nieuwe bandjes.
Zeer tevreden, dit zijn blijvertjes.....
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Zoek 27,5 inch slicks rond 2,3 breed - mag dicht
We sluiten in dit deel vh forum geen topics omdat de TS een oplossing/antwoord heeft gevonden.

Dus we kletsen oeverloos verder :winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

ThaSingleTrackMastah schreef: di 19 oktober 2021, 21:56
Zoek 27,5 inch slicks rond 2,3 breed - mag dicht
We sluiten in dit deel vh forum geen topics omdat de TS een oplossing/antwoord heeft gevonden.

Dus we kletsen oeverloos verder :winkie:
Ok als iemand op zoek is naar 27,5 slicks of strandbanden, wellicht kan ik helpen :D :winkie:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja weet maar nooit...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie