Maat schijven en adapters shimano saints

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bikermarcel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 188
Lid geworden op: do 23 april 2020, 11:47
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8 2020

Na de vakantie vorig jaar in Les Gets en dit jaar in Leogang ben ik erachter gekomen dat de Sram guide R remmen die standaard op mijn trek remedy geleverd werden te kort komen wanneer de afdalingen echt lang en stijl worden (200mm voor en 180 achter)(ik ben inclusief fiets bijna 110 kg). Daarom ben ik al een tijdje aan het kijken wat een mooie opvolger zou zijn en ben tot de conclusie gekomen om voor de Shimano Saints te gaan.

Nu zit ik alleen te twijfelen welke maat schijven ik erbij zal bestellen. Ik wil gaan voor de Shimano SM-RT86 6-bolt Brake Rotor for XT. Ik wou eerst voor de magura MDR-P schijven gaan, maar omdat deze 2mm ipv 1.8 mm zijn werd mij dit afgeraden. Nu zit ik te twijfelen of ik voor 203/203 of voor 203/180 zal gaan. Ik gebruik de fiets ook voor de rondjes in Nederland, dus deze remmen zijn dan sowieso zwaar overkill. Wat zouden jullie mij aanraden?

Op dit moment heb ik sram centerline schijven erop zitten. Kan ik deze adapters ook gebruiken bij de shimano schijven of moet ik hier ook nieuwe voor bestellen? (zo ja, welke moet ik dan hebben?)
Laatst gewijzigd door Bikermarcel op do 16 september 2021, 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
"We need more roost!"
"Fasteeeerrrrrrr!!"
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7341
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Gewoon 200/200 pakken.

Zou de Shimano adapters er bij pakken da's dan ook het geld niet meer. Soms werkt het met andere soms niet omdat er contact tussen caliper en adapter is bijvoorbeeld. Geen ervaring met SRAM adapters.

Gaat die 0.1mm echt het probleem zijn (tot je remblokken 0.05mm gesleten zijn) ?

(ik dacht dat ze 1.9 waren)
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Bikermarcel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 188
Lid geworden op: do 23 april 2020, 11:47
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8 2020

Welke maat adapter heb ik dan nodig? Zowel frame als fork (rockshox lyrik select +) is post mount.
Welke van de volgende zou ik dan moeten hebben?
- PM 6" to PM +43 mm:
- PM 7" to PM +23 mm:
- PM 8" to PM +3 mm:

https://www.bike-components.de/en/Shima ... sc-p83067/
"We need more roost!"
"Fasteeeerrrrrrr!!"
Gebruikersavatar
Bikermarcel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 188
Lid geworden op: do 23 april 2020, 11:47
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8 2020

En ik ben er achter haha. Veel winkels gebeld maar niemand wist het me precies te vertellen. Na wat zoeken op het forum erachter gekomen dat het te maken heeft met minimale schijfdiameter :-q
"We need more roost!"
"Fasteeeerrrrrrr!!"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

2x 203mm natuurlijk.
Mits de 203 in je achterbrug past.
Juist achter heb je profijt van een grotere schijf omdat je in de bergen achter vaak "fout" remt en dus veel warmte kwijt moet.
Dat kan een 203 beter dan een 180.

Ik zou originele adapters aanraden. Ik heb achter een ZTTO en dat past ook met Saint, maar die kwam zonder boutjes :evil:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Bikermarcel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 188
Lid geworden op: do 23 april 2020, 11:47
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8 2020

2 keer 203 schijven besteld met de originele adapters, dank! :-q
"We need more roost!"
"Fasteeeerrrrrrr!!"
Plaats reactie