SID Ultimate 120mm + M410 Probleem met de bouten.

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Linkeballen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: do 4 maart 2021, 00:32

Standaard zat er een RS Recon om mijn fiets met Shimano sm ma f180p/p2
Dit ding dus:
Afbeeldingadbeeldingen

Ik heb op mn fiets een 180mm disk en MT410 remklauw.

Omdat de RS SID Ultimate grotere uitsparingen op de vork geeft lijkt het erop dat de Shimano sm ma f180p/p2 niet nodig is.

Het probleem is alleen dat de bouten dan veel te lang zijn bij deze direct mount.
Afbeelding

Weet iemand hoe je dit op de juiste manier monteert?
Anne Jan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 22 september 2014, 18:32

Kortere boutjes gebruiken, maar dat had je zelf waarschijnlijk al verzonnen :-D

Die korte boutjes krijg je volgens mij bij een reset als je die koopt. Die lange boutjes krijg je bij zo'n adapter. Je vorige vork was kennelijk geschikt voor minimaal 160mm schijf. Daardoor is er een adapter voor een 180mm schijf nodig geweest. Je nieuwe vork is geschikt voor minimaal 180mm schijven. Daar kun je toe met de standaard korte schroefjes.

Wellicht dat een forumlid een setje schroeven heeft liggen en toevallig ook in je buurt woont? Dit Ijn van die dingen die wel eens overblijven na een aanpassing of uitbreiding van een fiets.

Waar woon je?
Anne Jan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 22 september 2014, 18:32

Mocht de nood trouwens erg hoog zijn kun je ook de nokken van de adapter afzagen en dan tussen de kop van de bout en de stellingen zetten. Dan gebruik je ze eigenlijk als ophoogring voor het boutje zelf. Niet helemaal zoals het hoort maar het zou wel werken.
Gebruikersavatar
Erwin25
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: za 19 september 2020, 21:51
Mijn mountainbike: fietst wel goed

Idd. horen daar dezelfde soort zwarte -kortere- boutjes in ZONDER de 4 grijze holle en bolle ringetjes.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5640
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Ja, PM6 (160mm) vs de nieuwere PM7 (180mm) mount. Mss is er iemand die een paar van die boutjes in z`n gereedschapskist heeft en er vanaf wil? (Ik heb ze wel als spare maar ik wil er niet vanaf :wink: )
Linkeballen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: do 4 maart 2021, 00:32

Anne Jan schreef: di 14 september 2021, 22:36 Kortere boutjes gebruiken, maar dat had je zelf waarschijnlijk al verzonnen :-D

Die korte boutjes krijg je volgens mij bij een reset als je die koopt. Die lange boutjes krijg je bij zo'n adapter. Je vorige vork was kennelijk geschikt voor minimaal 160mm schijf. Daardoor is er een adapter voor een 180mm schijf nodig geweest. Je nieuwe vork is geschikt voor minimaal 180mm schijven. Daar kun je toe met de standaard korte schroefjes.

Wellicht dat een forumlid een setje schroeven heeft liggen en toevallig ook in je buurt woont? Dit Ijn van die dingen die wel eens overblijven na een aanpassing of uitbreiding van een fiets.

Waar woon je?
super duidelijk antwoord bedankt! Dus ik moet een zogenaamde " reset " aanschaffen dus?

Ik woon in Hilversum trouwens
Linkeballen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: do 4 maart 2021, 00:32

TenZNL schreef: di 14 september 2021, 22:46 Ja, PM6 (160mm) vs de nieuwere PM7 (180mm) mount. Mss is er iemand die een paar van die boutjes in z`n gereedschapskist heeft en er vanaf wil? (Ik heb ze wel als spare maar ik wil er niet vanaf :wink: )
Heb je toevallig een link van die set ? ik zie allemaal soorten tussenbruggen / adaptors.. En zelfs kruistabellen met al de opties:D
haha ik heb alleen 2 boutjes nodig:D
Anne Jan schreef: di 14 september 2021, 22:39 Mocht de nood trouwens erg hoog zijn kun je ook de nokken van de adapter afzagen en dan tussen de kop van de bout en de stellingen zetten. Dan gebruik je ze eigenlijk als ophoogring voor het boutje zelf. Niet helemaal zoals het hoort maar het zou wel werken.
Grappig, hier heb ik niet eens aan gedacht! is ook een optie idd mocht ik niets kunnen vinden zo snel
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5640
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Linkeballen schreef: di 14 september 2021, 22:53
TenZNL schreef: di 14 september 2021, 22:46 Ja, PM6 (160mm) vs de nieuwere PM7 (180mm) mount. Mss is er iemand die een paar van die boutjes in z`n gereedschapskist heeft en er vanaf wil? (Ik heb ze wel als spare maar ik wil er niet vanaf :wink: )
Heb je toevallig een link van die set ? ik zie allemaal soorten tussenbruggen / adaptors.. En zelfs kruistabellen met al de opties:D
haha ik heb alleen 2 boutjes nodig:D
Dat is geen set, dat zijn gewoon de korte boutjes die de klauw direct op de mount bevestigen: https://www.bike-components.de/en/Shima ... rs-p45318/
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2608
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Linkeballen schreef: di 14 september 2021, 22:48
Anne Jan schreef: di 14 september 2021, 22:36 Kortere boutjes gebruiken, maar dat had je zelf waarschijnlijk al verzonnen :-D

Die korte boutjes krijg je volgens mij bij een reset als je die koopt. Die lange boutjes krijg je bij zo'n adapter. Je vorige vork was kennelijk geschikt voor minimaal 160mm schijf. Daardoor is er een adapter voor een 180mm schijf nodig geweest. Je nieuwe vork is geschikt voor minimaal 180mm schijven. Daar kun je toe met de standaard korte schroefjes.

Wellicht dat een forumlid een setje schroeven heeft liggen en toevallig ook in je buurt woont? Dit Ijn van die dingen die wel eens overblijven na een aanpassing of uitbreiding van een fiets.

Waar woon je?
super duidelijk antwoord bedankt! Dus ik moet een zogenaamde " reset " aanschaffen dus?

Ik woon in Hilversum trouwens
Ik heb nog wat setjes liggen. Stuur me maar een PB met je adres.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Linkeballen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: do 4 maart 2021, 00:32

Mad Wally schreef: wo 15 september 2021, 08:19
Ik heb nog wat setjes liggen. Stuur me maar een PB met je adres.
Geweldig, heel erg bedankt! Je hebt een PM hoor
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2608
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Linkeballen schreef: wo 15 september 2021, 09:23
Mad Wally schreef: wo 15 september 2021, 08:19
Ik heb nog wat setjes liggen. Stuur me maar een PB met je adres.
Geweldig, heel erg bedankt! Je hebt een PM hoor
Ligt klaar, gaat zo op de post. Veel plezier er mee.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Linkeballen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: do 4 maart 2021, 00:32

Mad Wally schreef: wo 15 september 2021, 10:17

Ligt klaar, gaat zo op de post. Veel plezier er mee.
Top! Wat een geweldig forum is dit ook! Via bikecompoments moest ik een paar dagen wachten en was ik 13 euro kwijt.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Linkeballen schreef: di 14 september 2021, 22:48
Anne Jan schreef: di 14 september 2021, 22:36 Kortere boutjes gebruiken, maar dat had je zelf waarschijnlijk al verzonnen :-D

Die korte boutjes krijg je volgens mij bij een reset als je die koopt. Die lange boutjes krijg je bij zo'n adapter. Je vorige vork was kennelijk geschikt voor minimaal 160mm schijf. Daardoor is er een adapter voor een 180mm schijf nodig geweest. Je nieuwe vork is geschikt voor minimaal 180mm schijven. Daar kun je toe met de standaard korte schroefjes.

Wellicht dat een forumlid een setje schroeven heeft liggen en toevallig ook in je buurt woont? Dit Ijn van die dingen die wel eens overblijven na een aanpassing of uitbreiding van een fiets.

Waar woon je?
super duidelijk antwoord bedankt! Dus ik moet een zogenaamde " reset " aanschaffen dus?

Ik woon in Hilversum trouwens
Denk dat er een remset werd bedoeld, geen reset.
Maar je bent al geholpen, lang leve het forum :-q
Mrfrank
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 12:41
Mijn mountainbike: Carbonda FM936

Ik ben gewoon naar de bouwmarkt gegaan en daar 2 boutjes gehaald, ringetje ertussen en een beetje loctite eraan...
Of heb ik nu iets doms gedaan ? :~
My Canyon Stoic VERKOCHT !
My Carbonda FM 936
Canyon Torque AL 2022
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13012
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Mwah, zolang het geen laffe aluminium boutjes zijn, zal dat wel loslopen. Of niet juist, mwehehehe.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie