Je wil wel de goede staalkwaliteit en corrosie bescherming. Meeste bouwmarkt boutjes zijn lage kwaliteit 4.8 of zo terwijl ik verwacht dat de originele 8.8 zijn. En wanneer je wel 8.8 koopt bij de betere ijzerwinkel zijn deze wel zwart, maar niet beschermd tegen corrosie. Dus of gevaarlijk, of ze roesten.
SID Ultimate 120mm + M410 Probleem met de bouten.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2651
- Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
- Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 219
- Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 12:41
- Mijn mountainbike: Carbonda FM936
Ik heb RVS gebruikt, dat ze niet zwart zijn boeit me dan weer nietMad Wally schreef: ↑wo 15 september 2021, 12:13Je wil wel de goede staalkwaliteit en corrosie bescherming. Meeste bouwmarkt boutjes zijn lage kwaliteit 4.8 of zo terwijl ik verwacht dat de originele 8.8 zijn. En wanneer je wel 8.8 koopt bij de betere ijzerwinkel zijn deze wel zwart, maar niet beschermd tegen corrosie. Dus of gevaarlijk, of ze roesten.
Kwaliteit weet ik niet zeker maar zal hier nog eens naar kijken... Ik zie bij de Shimano of Sram boutjes nergens iets staan over de treksterkte.
Wat ik wel weet is dat alles nog keurig vast zit na m'n vakantie in Oostenrijk
-
- Moderator
- Berichten: 13044
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Idealiter monteer je originele, dan weet je dat het goed zit. RVS klinkt leuk qua corrosie, maar ik heb me dan weer laten vertellen dat dat wel eens brozer kan zijn dan "gewoon" staal. Doe ermee wat je wil
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2498
- Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
- Mijn mountainbike: is hybride
Misschien antiseize pasta te gebruiken ?, voorkomt " vast vreten" boutjes (rvs<>alumiunium)
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 198
- Lid geworden op: do 4 maart 2021, 00:32
Heb ze al binnen! Heel erg bedankt nogmaals Mad Wally!
Gekgenoeg lijkt het of mijn breakpads nu dichter op elkaar zitten (het loopt nu een klein beetje aan). Er zit nu minder ruimte tussen de remschrijf de de breakpads nu.
Heb alles wel gemonteerd zoals het moet dus alles zo precies mogelijk in 1 lijn zetten en vervolgens beetje vast draaien alvorens je de rem indrukt.
Heb een paar pogingen gedaan en alles lijkt echt precies recht te zitten.
- D-man
- Extreme Biker
- Berichten: 667
- Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
- Mijn mountainbike: S-works Epic
even voorzichtig en gelijkmatig de blokken terug duwen zodat de zuigers volledig terug zitten. Dan terug plaatsen en weer op druk pompenLinkeballen schreef: ↑do 16 september 2021, 14:51Heb ze al binnen! Heel erg bedankt nogmaals Mad Wally!
Gekgenoeg lijkt het of mijn breakpads nu dichter op elkaar zitten (het loopt nu een klein beetje aan). Er zit nu minder ruimte tussen de remschrijf de de breakpads nu.
Heb alles wel gemonteerd zoals het moet dus alles zo precies mogelijk in 1 lijn zetten en vervolgens beetje vast draaien alvorens je de rem indrukt.
Heb een paar pogingen gedaan en alles lijkt echt precies recht te zitten.
Ik ben mij er eentje...
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2651
- Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
- Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC
Linkeballen schreef: ↑do 16 september 2021, 14:51Heb ze al binnen! Heel erg bedankt nogmaals Mad Wally!
Gekgenoeg lijkt het of mijn breakpads nu dichter op elkaar zitten (het loopt nu een klein beetje aan). Er zit nu minder ruimte tussen de remschrijf de de breakpads nu.
Heb alles wel gemonteerd zoals het moet dus alles zo precies mogelijk in 1 lijn zetten en vervolgens beetje vast draaien alvorens je de rem indrukt.
Heb een paar pogingen gedaan en alles lijkt echt precies recht te zitten.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2651
- Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
- Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC
Heel voorzichtig en nooit met metaal direct op de keramische zuigers. Ook niet de zuigers scheef drukken, door het kantelen kunnen ze breken.D-man schreef: ↑do 16 september 2021, 15:08even voorzichtig en gelijkmatig de blokken terug duwen zodat de zuigers volledig terug zitten. Dan terug plaatsen en weer op druk pompenLinkeballen schreef: ↑do 16 september 2021, 14:51
Heb ze al binnen! Heel erg bedankt nogmaals Mad Wally!
Gekgenoeg lijkt het of mijn breakpads nu dichter op elkaar zitten (het loopt nu een klein beetje aan). Er zit nu minder ruimte tussen de remschrijf de de breakpads nu.
Heb alles wel gemonteerd zoals het moet dus alles zo precies mogelijk in 1 lijn zetten en vervolgens beetje vast draaien alvorens je de rem indrukt.
Heb een paar pogingen gedaan en alles lijkt echt precies recht te zitten.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
- D-man
- Extreme Biker
- Berichten: 667
- Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
- Mijn mountainbike: S-works Epic
exact dat... vandaar ook al genoemd dat je de blokken terug moet drukken maar een goede verduidelijking! Had ik er beter al zo bij kunnen typen
Ik ben mij er eentje...
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 198
- Lid geworden op: do 4 maart 2021, 00:32
Hoe / met welke tool drukken jullie de zuigers keramische blokken aan dan? en ik neem aan dat je eerst de remplaatjes moet verwijderen? Ik heb het inderdaad met een stuk metaal gedaan. maar dit zal ik niet meer doen dan