Magura MT7 of SRAM Code RSC of …

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1123
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Als je de reacties zo leest. Dan is het een persoonlijke keuze wat men prettig vind. :-q
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Houd er ook rekening mee dat er bij SRAM een wezenlijk verschil zit tussen de R versie en de RS/RSC versie van een rem.
De S staat voor Swinglink, die geeft net dat kleine beetje extra bite en power.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2982
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Ik heb laatst op een e-bike hoerfiets met deze gereden: http://tektro.com/products.php?p=255

Hebben mij plezierig verrast: veel power en goede modulatie. Er is meer dan de bekende merken...

Is de vraag of je er aan kan komen, schijnt met name voor OE te zijn en ik zie ze niet op de webshops.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Crapton schreef: do 5 augustus 2021, 09:07 Ik heb laatst op een e-bike hoerfiets met deze gereden: http://tektro.com/products.php?p=255

Hebben mij plezierig verrast: veel power en goede modulatie. Er is meer dan de bekende merken...

Is de vraag of je er aan kan komen, schijnt met name voor OE te zijn en ik zie ze niet op de webshops.
TRP is het luxemerk van Tektro. De DHR Evo zou ik nog wel eens willen proberen. Daarnaast misschien ook eens kijken naar de Hayes Dominion A4, hoor ik eigenlijk alleen maar positieve geluiden over.

Over Magura: ik rij nu twee jaar met MT5 op de trials fiets. Die zien alleen al qua remstijl op een trials fiets een hele hoop meer actie dan op een gewone MTB. En ik rij ook nog eens 3-4 keer per week. Doen het nog altijd prima, hendels ook. Wat mij betreft dus wel gewoon goede betrouwbare remmen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Die TRP DH Evo lijken mij ook interessante remmen.
De Dominion (vierzuiger) ook wel, maar die gebruiken nog DOT en dat vind ik een hele grote min.

Hayes gebruikt zo'n minischroefje om de klauw zijdelings te kunnen fijnafstellen. Dat lijkt me een slim systeempje en het verbaast me dat andere merken het niet gebruiken. Patentkwestie?
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
StefanM
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 30 september 2020, 11:30
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper

Bednakt voor jullie reacties/ ervaringen. De kogel is door de kerk. Besloten om toch voor de Magura MT7 te gaan. Waarom: uiteindelijk puur voor de "looks". De meningen omtrent hoe ze remmen zijn zo persoonlijk en dus verdeeld.

Overigens heb ik de afgelopen dagen mijn Guide R's redelijk goed gekregen (na veel speurwerk op internet). Mijn tips voor de Guide R's met bleeding port:
1. Schuur 1 mm van je bleedblock af. Eigenlijk 'over'vul je je systeem hiermee...
2. In de video van SRAM wordt de vloeistof van de remhendel naar de caliper gepushed... ik heb dit omgedraaid, dus van de caliper/ bleedport naar de remhendel.
3. Voer de bleedprocedure verder uit op de 'oude' manier (sram remmen zonder bleeding port)
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Overvullen raad ik toch af. Je loopt een kleine kans dat je bij het verwisselen naar nieuwe blokjes toch net over de marge gaat en het systeem beschadigt. Olie terugpushen naar hendel bij bleeden sram maakt ze in principe heel erg strak. Bij guides is volume vrij laag waardoor je wanmeer de blokjes op raken al snel sponzige remmen krijgt. Code is wat dat betreft echt een stuk beter.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

Ik moet zeggen dat ik ook helemaal niet te spreken ben over de SRAM Code R remmen (standaard op mijn emtb, Levo Carbon), sponzig en geen gevoel van power. Heb er een tijd geleden (op advies van Schotse e-Mtbers) blokken van Uberbike (race matrix met heatsink) in gedaan > dat wel wel een duidelijke verbetering.

Op mijn analoge bikes allemaal XT M-8000 (op ééntje een 8020 op de voorrem), Levo van mijn vrouw zitten XT M 8020 (4pot's) op en die zijn geweldig. Mijn Levo gaat binnenkort XT M8120's krijgen.

Magura hebben ALS ZE HET DOEN, geweldige modulatie en power maar zijn gewoon niet te vertrouwen. Puur op de looks zou ik ook wel een setje Magura MT7 Pro HC racelines willen hebben. Maar nooit te nimmer ga ik ze vertrouwen. Daarmee heb ik al te veel shit met Magura meegemaakt sinds 2002. De HS-33's daarvoor waren perfect, daarna zo veel shit (lekken, onluchtings problemen gehad). Na talloze setjes Marta SL en MT8's was ik er helemaal klaar mee.
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Er is trouwens iets dat ik wel mis aan de MT7's. Je hoefde de remblokjes er maar naartoe te gooien en ze zaten goed. Dat magneetje in de zuigers was best een goede oplossing.

Nou werkt dat bij andere klauwen ook best maar daar blonken de MT7's wél positief in uit.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

RuudRuud schreef: zo 8 augustus 2021, 13:52 Er is trouwens iets dat ik wel mis aan de MT7's. Je hoefde de remblokjes er maar naartoe te gooien en ze zaten goed. Dat magneetje in de zuigers was best een goede oplossing.

Nou werkt dat bij andere klauwen ook best maar daar blonken de MT7's wél positief in uit.
Heeft Magura al 15+ jaar......... met de remklauwen is verder ook niets mis ..... nu nog (eindelijk) eens de grepen voor elkaar krijgen.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

In 2003 hadden mn 1e Maguras inderdaad al dat magneetje :-q
(en lucht slurpende remhendels :evil: )
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 897
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Stelletje dino’s, remmen van 2003 vergelijken met moderne remmen.
Heb al jaren MT5 en MT7, nooit problemen. Kameraad heeft ook MT5 en MT7, idem.
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1123
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Hier werkte de MT7 remhendels ook goed, maar kon zelf niet zo wenen aan de remhendels. En uiteindelijk vervangen voor setje XTR hendels.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Koban schreef: ma 9 augustus 2021, 09:02 Hier werkte de MT7 remhendels ook goed, maar kon zelf niet zo wenen aan de remhendels. En uiteindelijk vervangen voor setje XTR hendels.
Merk je veel verschil in gevoel/remkracht? Een Shigura-opzet lijkt me ook wel eens leuk om te proberen.
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1123
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

MarkMeisner schreef: ma 9 augustus 2021, 09:16
Koban schreef: ma 9 augustus 2021, 09:02 Hier werkte de MT7 remhendels ook goed, maar kon zelf niet zo wenen aan de remhendels. En uiteindelijk vervangen voor setje XTR hendels.
Merk je veel verschil in gevoel/remkracht? Een Shigura-opzet lijkt me ook wel eens leuk om te proberen.
Heb niet gevoel dat ik meer of minder remkracht heb. Wat ik wel merk is dat ik de XTR remhendels prettiger vind en de modulatie.

Aan de SRAM G2 RSC kon ik helemaal niet wennen. Die kneep ik soms tot aan het handvat en gebeurde niet zo veel. De Magura was hele verademing. Ook geen gedoe gehad met bleeden. Dit is net zo makkelijk als bij Shimano. Gebruik het Shimano tonnetje met een verloopje voor op de remhendel.

Keuze voor remmen en combinaties is persoonlijke keuze. Het is maar net wat je gewoon bent en prettig vind. Persoonlijk heb ik voorkeur voor XTR remmen of combinatie van Magura en Shimano.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Plaats reactie