Tow robe, shotgun, Tow-Whee

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
jorgsky
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 9 juli 2021, 13:00

Vraagje, heeft iemand ervaring met sleepkabels voor kids? Werkt dit? Ga met de fiets naar de Dolomieten, en zou graag meer meters met de jongste van 7 maken. Hij kan redelijk fietsen, maar bergop wordt lastiger daar ben ik bang. Kwam dus die sleepkabels tegen en dat leek me wel wat. iemand ervaring met Tow-Whee of shotgun? Werkt dit echt? Dank je groeten Jorgen
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

jorgsky schreef: vr 9 juli 2021, 13:07 Vraagje, heeft iemand ervaring met sleepkabels voor kids? Werkt dit? Ga met de fiets naar de Dolomieten, en zou graag meer meters met de jongste van 7 maken. Hij kan redelijk fietsen, maar bergop wordt lastiger daar ben ik bang. Kwam dus die sleepkabels tegen en dat leek me wel wat. iemand ervaring met Tow-Whee of shotgun? Werkt dit echt? Dank je groeten Jorgen
Ik heb het ooit met een gewoon touw gedaan. Dat werkt prima, alleen de scherpe bochten was wat opletten. Ik heb het op de route lemelerberg gedaan met 2 klimmen die niet supertechnisch maar ook niet recht-toe-recht-aan zijn. De shotgun ken ik wel, geeft vooral meer gemak qua meenemen en hij is elastisch waardoor je minder ruk-problemen tijdens het trekken hebt. (als je dit anders interpreteert dan ik bedoel is dit geheel op je eigen verantwoordelijkheid)
Geen gezeik, mountainbike!
jorgsky
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 9 juli 2021, 13:00

Ok top, klinkt goed. Moest lachen om je bericht in ieder geval :) Thanks
Gebruikersavatar
Smithy
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 11 december 2017, 16:07
Mijn mountainbike: Smithy Serotone, Salsa Spearfish, Ragley Piglet, On-one Inbred, Genesis High latitude

ik heb precies vorige week de eerste rit met de shotgun-bungie gedaan. En de allerkleinste voorop het shotgun-zitje. Een hele toer met twee bengels :-q
Het weekend ervoor gebruikte ik een sjorband, dus ik heb een goed vergelijk.

Met die sjorband is echt onhandig in NL; zodra je op het vlakke/lichte afdaling komt, dan komt de kleine dichterbij je fiets en kan zo over de kabel rijden en verstrengeld raken. Da's gewoon gevaarlijk als je niet goed oppast.

De bungie werkt door het rekken gewoon veel mooier en veiliger.

Als je het bij lange dolomieten-klimmen houdt (gelijkmatig en lang klimmen) dan kan je een touw/spanband overwegen om de kosten van een bungie te besparen. Voor in NL; een bungie van Shotgun of soortgelijk :-q
Gebruikersavatar
Smithy
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 11 december 2017, 16:07
Mijn mountainbike: Smithy Serotone, Salsa Spearfish, Ragley Piglet, On-one Inbred, Genesis High latitude

"Elastieken-tijd"
Afbeelding

En de kleine voorop
Afbeelding
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1740
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

Elastische fitness bands werken prima voor zoiets, en hebben geen mtb-specifiek prijskaartje :-q
Het is hier geen ponykamp!
jorgsky
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 9 juli 2021, 13:00

Dank voor al de tips, ben benieuwd!
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Qprs schreef: vr 9 juli 2021, 14:02 Elastische fitness bands werken prima voor zoiets, en hebben geen mtb-specifiek prijskaartje :-q
Precies, doe hier je voordeel mee. :-q
Plaats reactie