Onderhoud vork, nu of later

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Afgelopen weekend tot een aantal conclusies gekomen. Ik ben klaar met mijn Rocky Mountain Vertex. Naast mijn (beide stalen en zeer comfortabele) gravel-/enduraceracer en starre singlespeed Karate Monkey waar nog een hoop potentie in zit valt de (oncomfortabel harde) RM buiten de boot. Dus deze gaat uit elkaar gehaald worden.

De voorvork die uit de RM komt (een RS SID RCT3 van volgens mij 2015) heeft onderhoud nodig. Allen nu de vraag:

Wanneer ga ik deze onderhoud geven?
Ik weet nog niet wat ik er mee ga doen, misschien gaat de vork in de verkoop, misschien ga ik hem in een andere fiets monteren, en misschien staat die nog 2 jaar in de hoek.
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Nu onderhoud geven,bij verkoop is t een plus, en wie weet of er over 2 jaar nog onderdelen verkrijgbaar zijn :wink: en als je 'm zelf weer wil gaan gebruiken is hij er in elk geval klaar voor. Maar elk bovenstaand argument kan je ook tegen service gebruiken! :-q
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Azurri schreef: vr 9 juli 2021, 12:49 Maar elk bovenstaand argument kan je ook tegen service gebruiken! :-q
Beetje ook mijn gedachtegang.

Maar misschien dat er iemand een goed argument vanuit de technische hoek kan geven? Bijvoorbeeld over uitdrogende seals ofzo...
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Freekenstein schreef: vr 9 juli 2021, 13:12
Azurri schreef: vr 9 juli 2021, 12:49 Maar elk bovenstaand argument kan je ook tegen service gebruiken! :-q
Beetje ook mijn gedachtegang.

Maar misschien dat er iemand een goed argument vanuit de technische hoek kan geven? Bijvoorbeeld over uitdrogende seals ofzo...
Dus vlak voor je m gebruikt laten opknappen toch :-q
Bij verkoop zal t eerste dat je te horen krijgt als je de vork tip-top in orde maakt zijn dat die te duur is. is.
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Freekenstein schreef: vr 9 juli 2021, 13:12
Azurri schreef: vr 9 juli 2021, 12:49 Maar elk bovenstaand argument kan je ook tegen service gebruiken! :-q
Beetje ook mijn gedachtegang.

Maar misschien dat er iemand een goed argument vanuit de technische hoek kan geven? Bijvoorbeeld over uitdrogende seals ofzo...
Op z`n kop wegzetten :wink:
Plaats reactie