Schwalbe Addix - reactie van Schwalbe P5.

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4284
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Ik zou de foto's eens naar Schwalbe sturen en hun reactie afwachten.
Rubber blijft een natuurproduct en er kunnen verschillen in zitten, misschien een serie.....

Opzich kan een band ook eerder versleten zijn dan het profiel. Ik vind dat wel eens een rare gedachte dat een band pas versleten is als het profiel op is, wat dan ook bij iedereen weer een ander moment is......

Maar een 2 tot 3K zou een karkas het toch vol moeten houden bij lichte performance banden.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Het is hier niets dan keien, stenen en rotsen.
Ik zou toch wel verwachten dat het profiel versleten zou zijn, voordat het rubber verouderd is.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ik zou zeker terug gaan naar Schwalbe dit is niet wat je "redelijkerwijs" mag verwachten van een mountainbike band in normaal gebruik. En in het kader van hoor en wederhoor is het ook netjes om Schwalbe de gelegenheid te geven om te reageren op jouw Addix = nix titel.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Deze Magic Mary Addix Soft ligt ongeveer een jaar als voorband op mijn Merida (e-fully). Heeft ongeveer 1.500km gemaakt waaronder een Alpenweek, een dagje Winterberg en voor de rest NL rondjes (Brabantse bossen, UHR en de routes bij Nijmegen). Het viel me laatst op dat er veel zijnoppen zijn met beginnende scheurtjes aan de voet van de nop, terwijl het profiel nog in zeer goede staat is (noppen zijn nog mooi hoekig).
Afbeelding

Ter vergelijking een Maxxis Minion DHR in 3c Maxterra compound. Deze heeft veel meer km's gedraaid als de MM, eerst als voorband en het laatste jaar (sinds de MM voorop ligt) als achterband. Zelfde soort gebruik uiteraard. De noppen zijn logischerwijs verder versleten, meer afgerond. Maar de band is eigenlijk maar amper beschadigd.
Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Zie de fotos van jouw MM nu voor het eerst.
De scheutjes zoals jij die hebt had ik ook bij een ouderwetse (pre Addix)HD in de zachte EVO compound.
Verhaal gehaald bij Schwalbe (D), maar dat was normaal. Zeiden ze. :-{
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Heckler40 schreef: do 17 juni 2021, 15:34 Ik zou zeker terug gaan naar Schwalbe dit is niet wat je "redelijkerwijs" mag verwachten van een mountainbike band in normaal gebruik. En in het kader van hoor en wederhoor is het ook netjes om Schwalbe de gelegenheid te geven om te reageren op jouw Addix = nix titel.

Enjoy!!
Ik zal ze een mailtje sturen.
En er staat een ? in de topictitel :wink:

Gezien de reacties ben ik de enige of 1 vd weinigen.
De fotos zijn van 2 banden. Andere (was Schwalbe fan) hebben het ook, maar minder ernstig.
,al toch iets met het klimaat hier te maken hebben.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Klimaat mag gen excuus zijn vind ik, je woont toch niet in the Empty Quarter of Death Valley?

Ik denk dat ze met de kwaliteit van de compound een miskleun hebben gemaakt en niet gespot in QC. De logische reactie zou zijn dat ze je een nieuw setje sturen. Klassiek is dan wel dat de verkopende dealer dat moet aandragen, weet niet of dat nog lastig is voor je?

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

kermit schreef: do 17 juni 2021, 17:45 Deze Magic Mary Addix Soft ligt ongeveer een jaar als voorband op mijn Merida (e-fully). Heeft ongeveer 1.500km gemaakt waaronder een Alpenweek, een dagje Winterberg en voor de rest NL rondjes (Brabantse bossen, UHR en de routes bij Nijmegen). Het viel me laatst op dat er veel zijnoppen zijn met beginnende scheurtjes aan de voet van de nop, terwijl het profiel nog in zeer goede staat is (noppen zijn nog mooi hoekig).
Afbeelding
Scheurende zijnoppen is een bekend euvel van de (oude) HD en MM (vnl bij parkgebruik en blijkbaar EMTB`s), maar dat is een andere issue dan wat TSTM heeft.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Wat jij hebt wordt ook wel Dry Rot genoemd en komt best vaak voor voornamelijk bij autobanden.

Langdurige blootstelling van UV licht en banden op een lage druk rijden versnelt het proces.

https://www.goodyear.com/en-US/learn/ti ... -rot-tires
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Dice Oldskool schreef: vr 18 juni 2021, 00:23 Wat jij hebt wordt ook wel Dry Rot genoemd en komt best vaak voor voornamelijk bij autobanden.

Langdurige blootstelling van UV licht en banden op een lage druk rijden versnelt het proces.

https://www.goodyear.com/en-US/learn/ti ... -rot-tires
Ze hadden op de verpakking moeten zetten “koel en donker bewaren” :winkie:
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Mad Wally schreef: vr 18 juni 2021, 10:09
Dice Oldskool schreef: vr 18 juni 2021, 00:23 Wat jij hebt wordt ook wel Dry Rot genoemd en komt best vaak voor voornamelijk bij autobanden.

Langdurige blootstelling van UV licht en banden op een lage druk rijden versnelt het proces.

https://www.goodyear.com/en-US/learn/ti ... -rot-tires
Ze hadden op de verpakking moeten zetten “koel en donker bewaren” :winkie:
En niet gebruiken met lage druk op stoffige droge zonovergoten trails in Spanje. :winkie:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Afbeelding
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Misschien was ik nog niet helemaal duidelijk.
De foto's betreffen 2 verschillende Addix banden, met verschillende Addix compounds (en een oudere pre-Addix band ter vergelijk). Op verschillend tijdstip gekocht.

De kans dat het om 1 misser ging bij de Addix mixer lijkt me vrij klein.

Via de website een mailtje gestuurd aan Schwalbe.de.
BC er buiten gelaten omdat de banden net over de 2 jaar zijn. Ik verwacht daarom (misschien ten onrechte) van BC geen oplossing of inhoudelijk antwoord.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

fair point

Maar als alle Addix niet tegen Spaanse berg zon kan neem ik aan dat de Spaanse MTB fora overlopen van de klachten over Addix?

Toch?
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Goed punt, ik ga eens zoeken.
M'n Spaanse fietsmaten rijden allemaal Maxxis of Vittoria, dat kan, behalve verkrijgbaarheid of marketing ook een practische reden hebben :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie