Schwalbe Addix - reactie van Schwalbe P5.

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Eerlijk is eerlijk... Hoewel ik dus ook mijn twijfels uit over de Add(n)ix MTB banden, moet ik wel eerlijk bekennen dat de Schwalbe Pro One racebanden op basis van Add(n)ix die ik heb gehad echt prima bandjes waren. Voor in de winter gebruikte ik nog wel eens Schwalbe Durano's, maar die kregen zo'n uitgedroogde wang, terwijl de Pro One's lekker sappig bleven.
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

Gisteren even van dichtbij mijn Racing Ray/Ralph bekeken. Weet niet hoe oud deze zijn, maar kan nooit meer zijn dan 2 jaar. Ik fiets zo'n 5000 km per jaar, met name LDD, Dorst en Stadsbos013. Dus veel zandgrond, plus de ritten heen en terug over asfalt. Tubeless, met weinig druk.

Behoorlijk wat droogtescheurtjes in de achterband. Voorband is wat jonger denk ik. Fiets staat in een onverwarmde tuinschuur.

voorband:
Afbeelding

achterband:
Afbeelding

Achterband wordt deze week vervangen.
Gebruikersavatar
Smithy
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 11 december 2017, 16:07
Mijn mountainbike: Smithy Serotone, Salsa Spearfish, Ragley Piglet, On-one Inbred, Genesis High latitude

Conti X-king;

Afbeelding
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

We zijn eruit, Conti en Schwalbe komen uit dezelfde fabriek! :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Lars TB schreef: wo 16 juni 2021, 22:16 Ik heb hier een set Racing Ralph/Racing Ray al 2 jaar in gebruik. Nog nauwelijks versleten (kan ook niet met die zand-rondjes in NL), maar zien er ook nog top uit. En wat grip betreft 1 van de betere banden die ik de afgelopen jaren gereden heb.
(...)
Zelfde ervaring hier (Speed en Speedgrip compounds) m.u.v. de grip. Ik vind de voorkant een stuk sneller uitbreken dan de Rocket Ron die er daarvoor omheen zat, maar dat lijkt me meer met het profiel dan met de compound te maken te hebben
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Nog geen antwoord van Schwalbe.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
way2go
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 7 december 2013, 00:37

Probeer anders eens Schwalbe Nederland. Ik had laatst een setje banden overgenomen van een forumlid. Eentje daarvan sprong bij montage gewoon van de velg. Dit waren banden uit de oude EVO lijn, minstens 5 jaar oud. Maar haartjes zaten nog op het loopvlak, dus ze waren nog zo goed als nieuw. Ik heb vervolgens contact opgenomen met Schwalbe Nederland en de band opgestuurd. Na wat tegensputteren heeft Schwalbe de band vervangen, ondanks dat deze al 5+ jaar oud was en ik niet de eerste eigenaar was.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Banden zijn gekocht in Duitsland (net 2 jaar geleden) en ik woon in Spanje.
Schwalbe NL heeft er niets mee te maken.
Gaat mij ook niet om een nieuwe band. Alle fietsen staan inmiddels op ander rubber.
Vroeg me af of er een nadeel zit aan dit magische rubber.
Ieder voordeel heeft zn nadeel en ik denk dat we dat hebben gevonden. Het zijn geen mooi weer banden. Althans niet voor lang.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

JoopO schreef: ma 21 juni 2021, 09:12 Gisteren even van dichtbij mijn Racing Ray/Ralph bekeken. Weet niet hoe oud deze zijn, maar kan nooit meer zijn dan 2 jaar. Ik fiets zo'n 5000 km per jaar, met name LDD, Dorst en Stadsbos013. Dus veel zandgrond, plus de ritten heen en terug over asfalt. Tubeless, met weinig druk.

Behoorlijk wat droogtescheurtjes in de achterband. Voorband is wat jonger denk ik. Fiets staat in een onverwarmde tuinschuur.

voorband:
Afbeelding

achterband:
Afbeelding

Achterband wordt deze week vervangen.
Dit begint er op te lijken Joop.
Vanaf nu niet meer in de zon rijden.
Of je banden insmeren met factor 50 8)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Na 10 jaar geen Schwalbe banden te hebben gereden, rij ik sinds 1 jaar weer met een Racing Ralph 29x2.25" als achterband. Tot nu toe zeer tevreden en geen negatieve ervaringen opgedaan. Ook zeer te spreken over de slijtage; niet anders dan bij mijn Vittoria Mezcal.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Zelf wel in mijn nopjes (pun intended ;-) ) met de Schwalbes als RaRa Addix Speedgrip TLE combi.

Hier na (precies) een jaar en ca. 2500km ook nog geen scheurtje te in het rubber. Wel dat de noppen ‘wat’ afnemen...

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 21 juni 2021, 21:44 Nog geen antwoord van Schwalbe.
Inmiddels een reactie van Schwalbe.
Ze vragen meer foto's, dus die gaan we morgen maar eens maken en opsturen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Jouke74
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 489
Lid geworden op: di 21 oktober 2014, 21:23
Mijn mountainbike: Giant XTC advanced

Joop! schreef: wo 23 juni 2021, 21:17 Zelf wel in mijn nopjes (pun intended ;-) ) met de Schwalbes als RaRa Addix Speedgrip TLE combi.

Hier na (precies) een jaar en ca. 2500km ook nog geen scheurtje te in het rubber. Wel dat de noppen ‘wat’ afnemen...

Afbeelding

Afbeelding
Puur uit nieuwsgierigheid: rijd je tubeless?
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Nope... Met binnenbandje.
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

ik heb het zelfde met wolfpack, vol met scheuren, ruim een jaar oud
Plaats reactie