Vloerpomp

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2136
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Mijn sks 29-er pomp is al jaren probleemloos.
En een groot venster met duidelijke schaalverdeling dus ik ben er dik tevreden mee.
Daarbij zijn alle onderdelen los te bestellen dat vind ik een dikke pré.
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

kermit schreef: vr 25 juni 2021, 13:54Die heeft maar een nadeel, de niet zo gedetailleerde schaalverdeling.
En zelfs daar is omheen te werken, als ik deze review mag geloven.
Zonder al te veel kracht uit te oefenen zit er 8bar in je raceband. Iets dat de manometer nauwkeurig aangeeft. Al moet gezegd worden dat de manometer al pompend wat lastiger af te lezen. Iets dat je merkt als je tijdens het pompen de manometer nauwkeurig probeert af te lezen. Om al pompende de manometer goed af te kunnen lezen is een hogere plaatsing beter. Een detail.
Afbeelding
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Rennkompressor is de beste pomp ooit gemaakt m.i. maar minder geschikt voor MTB vanwege het kleine volume...
Ik ben mij er eentje...
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dat vind ik niet zo'n probleem, maar zie de schaalverdeling op de foto hierboven en bedenk dan dat je je band precies op 1.3 bar wilt hebben :-)

Ik ben niet zo van een paar cijfers achter de komma, ik check ook niet voor elke rit de bandenspanning. Even op de fiets duwen en kijken of het er nog "normaal" uit ziet en dan hop, rijden. Is de druk echt niet oké merk je dat onder het rijden wel.
De wat grove meter is voor mij in elk geval geen reden om een andere pomp te kopen :)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

kermit schreef: vr 25 juni 2021, 15:25 Dat vind ik niet zo'n probleem, maar zie de schaalverdeling op de foto hierboven en bedenk dan dat je je band precies op 1.3 bar wilt hebben :-)

Ik ben niet zo van een paar cijfers achter de komma, ik check ook niet voor elke rit de bandenspanning. Even op de fiets duwen en kijken of het er nog "normaal" uit ziet en dan hop, rijden. Is de druk echt niet oké merk je dat onder het rijden wel.
De wat grove meter is voor mij in elk geval geen reden om een andere pomp te kopen :)
daar heb ik zo'n schwalbe metertje voor... kan je tot 2 achter de komma als je wilt :lol:
Ik ben mij er eentje...
Plaats reactie