Advies gevraagd voor carbon wielset 30mm

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
regenhond
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 164
Lid geworden op: wo 1 oktober 2008, 20:18
Mijn mountainbike: ‘22 Stumpjumper en ‘21 Chisel

Soms kan het snel gaan, inmiddels besloten om te kiezen voor een nieuwe wielset van Specialized, de Roval Control SL. Deze set past met DT350 naven, 29 mm velgen een gewicht van 1450 gram, eigenlijk prima binnen mijn wensenlijstje. Het voordeel van de uitgebreide Specialized garantie, met daarbij de service van mijn eigen dealer om de hoek, gaf de doorslag en daarbij passen deze wielen ook optisch perfect bij mijn Stumpjumper :-D
Max86
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 11 september 2022, 17:55

Kijk uit met 9th Wave wielen.
Advies: winkeldeurtje verder kijken!
Naast de veel te hoge prijs is de service ronduit K..
Ze doen er alles aan om bij een defect de schuld bij de gebruiker te leggen.
Zelfs als het evident een productie-fout is.
De alu wielen zijn helemaal prut.
Kopen ze in voor €35/st en zijn erg slap.
(Bron: eigen ervaring en bevestigd door een werknemer)
regenhond
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 164
Lid geworden op: wo 1 oktober 2008, 20:18
Mijn mountainbike: ‘22 Stumpjumper en ‘21 Chisel

Ik heb geen andere ervaring met 9th Wave dan de aluminium Yarrows die ik heb gehad en die waren voor de geringe (meer-)prijs eigenlijk prima en een heel pak lichter dan de standaard wielen op mijn Stumpjumper. Ja, een lager moest binnen twee jaar 2x vervangen worden en ja, ik kreeg vrij snel een flinke slag in mijn wiel maar die was er ook even makkelijk weer uit te halen. Die 'problemen' zijn echter net zo makkelijk aan mijn lompe rijstijl toe te schrijven dan aan de kwaliteit van een product. Al met al heb ik een goed gevoel aan deze wielen overgehouden.

Dat gezegd hebbende, van de upgrade naar de Roval Controls heb ik nog geen seconde spijt gehad. Sterker nog, ik heb er inmiddels een tweede set van gekocht voor mijn Chisel hardtail :-D Je merkt toch wel dat deze wielen echt een stuk robuuster zijn dan het standaard spul wat er op fietsen zit tegenwoordig. Zowel naven (DT-350) als velgen geven geen krimp, wat je er ook mee doet. En voor de prijs hoef je niet zelf iets te laten bouwen.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2750
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Die nieuwe rovals beschadigen wel snel

Een dagje ardennen heeft ze geen goed gedaan, her en der wat putjes en schaafjes.

Maar heerlijke wielset!

Ik ga nog wel de 36t upgraden naar de 54t omdat ik minder vrije slag wil.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
regenhond
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 164
Lid geworden op: wo 1 oktober 2008, 20:18
Mijn mountainbike: ‘22 Stumpjumper en ‘21 Chisel

Die ervaring heb ik zelf niet, vind ze zelfs beter bestand tegen beschadigingen dan de aluminium setjes die ik eerder had, juist omdat er geen metaalkleur doorheen komt.
Plaats reactie