Advies gevraagd voor carbon wielset 30mm

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
regenhond
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 164
Lid geworden op: wo 1 oktober 2008, 20:18
Mijn mountainbike: ‘22 Stumpjumper en ‘21 Chisel

Voor mijn Stumpjumper ST wil ik een beter wielsetje aanschaffen. Ik rijd sinds twee jaar met een aluminium setje van 9th Wave, type Yarrow, 29mm, met eenvoudige Zale naven. Dat is een prima set, mIjn Wolfpack Cross en Race banden in de maat 2.4 vallen erg mooi om de velg dus die bredere maat bevalt goed. Enige nadeel is dat ik al twee keer nieuwe lagers in de achternaaf heb moeten zetten. Misschien heb ik gewoon pech maar ik doe er niks geks mee.
Nu ben ik al langer benieuwd wat lichtere wielen met mooiere naven eventueel toevoegen en wil daarom nu eens een deftig setje gaan aanschaffen. Budget circa €1500,- maar minder mag ook.

In eerste instantie keek ik bij 9th wave naar de carbon variant van mijn huidige set. Ik vind het wel een sympathiek Nederlands merk en behalve de naven heb ik geen negatieve ervaringen. De Yarrow carbon 29” kost €1399,- is uitgerust met DT-Swiss spaken en 350 naven en weegt 1474 gram, toch bijna 300 gram minder dan mijn huidige set. Hoe makkelijker kan het zijn, die maar doen dan...?

Toen ik toch wat verder ben gaan kijken viel mij op dat DT-Swiss zelf ook complete wielsets maakt met een binnenbreedte van 30 mm.