mirage X

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
ATX 830 bestuurder
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 17 november 2003, 16:42
Mijn mountainbike: XTC TEAM HT/full XTR/Skareb Super/Mavic Crossmax/Ritchey WCS
Contacteer:

`hey,

heb net mirage X gekocht.
het volgende probleem heb ik nu:

alleen het mirage lampje gaat aan als die op de lader ligt maar als ik hem los haal doet geen van beide het. wat kan ik hieraan doen? moet er ergens iets speciaals gedaan worden?

mvg patrick
Brum
Genius
Genius
Berichten: 3747
Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
Contacteer:

Die aggegraat uit je BOB halen en gewoon op de accu rijden!
fietsertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 721
Lid geworden op: do 24 april 2003, 17:52
Contacteer:

Wellicht even de gebruiksaanwijzing lezen? Je vraag komt trouwens niet echt duidelijk over. Alleen het Mirage lampje (de 5W neem ik aan) gaat aan als je hem oplaad maar als je hem losmaakt doen geen van beide het. Maar die ander (de 10W) deed het dan toch al niet? :~ Mischien kun je iets duidelijker zijn.
ATX 830 bestuurder
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 17 november 2003, 16:42
Mijn mountainbike: XTC TEAM HT/full XTR/Skareb Super/Mavic Crossmax/Ritchey WCS
Contacteer:

fietsertje schreef:Wellicht even de gebruiksaanwijzing lezen? Je vraag komt trouwens niet echt duidelijk over. Alleen het Mirage lampje (de 5W neem ik aan) gaat aan als je hem oplaad maar als je hem losmaakt doen geen van beide het. Maar die ander (de 10W) deed het dan toch al niet? :~ Mischien kun je iets duidelijker zijn.
in d4e handleiding staat hoe je hem moet opladen....dan moet je de 10 watt er af halen. daar het stekkertje van de oplader inpluggen. 10 watt heb ik dus nog niet kunnen proberen. heb de accu de hele nacht op de lader gehad maar is ook niet warm en het lampje doe het nog steeds niet. kan alleen kijken of de 5 watt het doe als ik de lader erin geplugd heb.
mappie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 8 maart 2004, 23:32
Mijn mountainbike: ....Rohloff....

mirage: maximaal 5 uur laden dan is tie vol...
lampje moet het na laadtijd gewoon doen...
accu is normaal een beetje warm na opladen...

als je een nieuwe hebt gekocht doe 't ie het niet....dus ff terug... waarschijnlijk de accu.
morgen ga ik fietsen...
ATX 830 bestuurder
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 17 november 2003, 16:42
Mijn mountainbike: XTC TEAM HT/full XTR/Skareb Super/Mavic Crossmax/Ritchey WCS
Contacteer:

mappie schreef:mirage: maximaal 5 uur laden dan is tie vol...
lampje moet het na laadtijd gewoon doen...
accu is normaal een beetje warm na opladen...

als je een nieuwe hebt gekocht doe 't ie het niet....dus ff terug... waarschijnlijk de accu.
niet nieuw gekocht...accu wordt ook niet warm. maar als je de plus en de min tegen elkaar aanhoudt vonken ze wel. wat eraan te doen dat de accu weer goed laait.
Happy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: za 7 augustus 2004, 13:42
Mijn mountainbike: Specialized Epic S-works

Heb je dan niet even de lamp door de verkoper laten demonstreren toen je hem kocht :~

Als ik je opmerkingen zo lees zou ik even iemand in je buurt opzoeken die op zijn minst een multimeter heeft en enig verstand van zaken mb.t. elektra. Dan kom je er vast wel uit wat er aan de hand is.

Nog een kleine tip: In de handleiding op de sigma site staat dat je de lampen niet aan mag zetten tijdens het laden.

Succes.
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

Afbeelding
Justin
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 30 april 2004, 16:12
Mijn mountainbike: Orbea Alma Race Carbon 2009 / Cube LTD4 2004
Contacteer:

mappie schreef:mirage: maximaal 5 uur laden dan is tie vol...
Ik weet het, dit is een late reactie, maar ik was gewoon ff aan't zoeken op commentaren over de Mirage setjes.
Ivm met de laadduur ben je wel verkeerd : op de batterij zelf staat aangeduid dat je 7 uur laadtijd nodig hebt, daarna moet je de batterij een uur laten rusten, en daarna kan je'm gebruiken.

PS : ik heb wel de Mirage X, maar de batterij is toch hetzelfde dacht ik.
ATX 830 bestuurder
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 17 november 2003, 16:42
Mijn mountainbike: XTC TEAM HT/full XTR/Skareb Super/Mavic Crossmax/Ritchey WCS
Contacteer:

Justin schreef:
mappie schreef:mirage: maximaal 5 uur laden dan is tie vol...
Ik weet het, dit is een late reactie, maar ik was gewoon ff aan't zoeken op commentaren over de Mirage setjes.
Ivm met de laadduur ben je wel verkeerd : op de batterij zelf staat aangeduid dat je 7 uur laadtijd nodig hebt, daarna moet je de batterij een uur laten rusten, en daarna kan je'm gebruiken.

PS : ik heb wel de Mirage X, maar de batterij is toch hetzelfde dacht ik.
klopt inderdaad ik heb zelf ook de mirage X, ik heb nog maar een andere set gekocht en die werkt uitstekend.
Justin
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 30 april 2004, 16:12
Mijn mountainbike: Orbea Alma Race Carbon 2009 / Cube LTD4 2004
Contacteer:

@ATX 830 bestuurder : wat is jou ervaring met de werkingsduur van de Mirage X ? Ik bedoel wel de daadwerkelijke werkingsduur (persoonlijke ervaring dus), niet de tijden die volgens sites, forums enz. van toepassing zijn.

Zelf haal ik max. 40 minuten (10W + 5W samen) en ca. 1 uur 30 min met enkel de 5W. Niet om over naar huis te schrijven dus ! Nu heb ik wel al contact gehad met Sigma die mij bevestigen dat dit abnormaal is. Het setje zal dan ook zo spoedig mogelijk omgewisseld worden.
ATX 830 bestuurder
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 17 november 2003, 16:42
Mijn mountainbike: XTC TEAM HT/full XTR/Skareb Super/Mavic Crossmax/Ritchey WCS
Contacteer:

heb er verder nog geen ervaringen mee, ik heb gehoord dat de 10 watt en de 5 watt normaal gesproken samen een uur kunnen branden. verder heb ik het nog niet geprobeerd hoelang die aan kan blijven.
Justin
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 30 april 2004, 16:12
Mijn mountainbike: Orbea Alma Race Carbon 2009 / Cube LTD4 2004
Contacteer:

ATX 830 bestuurder schreef:heb er verder nog geen ervaringen mee, ik heb gehoord dat de 10 watt en de 5 watt normaal gesproken samen een uur kunnen branden. verder heb ik het nog niet geprobeerd hoelang die aan kan blijven.
Heb juist nog eens een test gedaan : op kamertemperatuur haal ik 50 min (10W + 5W). Lijkt me eigenlijk weinig.
MR
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 21 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Focus Black Raider, Marzocchi Z2 Atom, XT/LX

Mijn ervaring met de Sigma X:
5W enkele uren, minimaal 2,5 uur.
De 20W gebruik ik weinig, ca. 5 (tot maximaal 10 minuten per rit).
Het lijkt me sowieso onzinnig om de 5 en 20W tegelijk te gebruiken. Als je de 20W gebruikt, 'moet' je de 5W uitzetten.
Houd er rekening mee dat de accu niet te lang opgeladen wordt; de bijgeleverde oplader bevat nl. geen beveiliging voor 'overladen'. Dus de accu een keer een nachtje aan de oplader laten is 'funest'.
ATX 830 bestuurder
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 17 november 2003, 16:42
Mijn mountainbike: XTC TEAM HT/full XTR/Skareb Super/Mavic Crossmax/Ritchey WCS
Contacteer:

MR schreef:Mijn ervaring met de Sigma X:
5W enkele uren, minimaal 2,5 uur.
De 20W gebruik ik weinig, ca. 5 (tot maximaal 10 minuten per rit).
Het lijkt me sowieso onzinnig om de 5 en 20W tegelijk te gebruiken. Als je de 20W gebruikt, 'moet' je de 5W uitzetten.
Houd er rekening mee dat de accu niet te lang opgeladen wordt; de bijgeleverde oplader bevat nl. geen beveiliging voor 'overladen'. Dus de accu een keer een nachtje aan de oplader laten is 'funest'.
het staat er op, 7 uur laden, 1 uur rust, en dan kan je hem pas gebruiken!
Gesloten