XC MTB opbouw (Carbon uit China)

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Tarwetijger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 21:40
Mijn mountainbike: Olympia Iron '22

Matthijs_XtC schreef: do 10 juni 2021, 12:38 Overal en nergens verzameld, complete sets zijn echt nergens meer te krijgen. Frame uit China, vork via dit forum, crank, pedalen en remmen bij BikeDiscount, aandrijving SLX via marktplaats, stuur/stuurpen/zadelpen nog liggen, banden/binnenbanden/bidonhouder/bel bij Mantel, wielen via dit forum, trapas via BikeInn en de 180mm adapter via Amazon. Dan ben je er wel ongeveer :winkie: De speurtocht naar parts is ook een leuke hobby.
8<
Check, dat dacht ik al. Ik snap dat het een deel van de lol / hobby is, toch zie ik er ook een beetje tegen op. Misschien omdat ik dat nog nooit eerder heb gedaan. Ik zie dan al voor me dat ik een prachtige set wielen heb gescoord, super licht en zo, en dat blijkt dan helemaal niet te passen in het frame en vork of zo. :lol:
Maar het begint wel te kriebelen dus om ook zo'n project te starten. :winkie:
Matthijs_XtC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 14 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 2021

MarkMeisner schreef: do 10 juni 2021, 13:09 Heel deftig!! Daar zal ze wel blij mee zijn. Kabels lopen ook mooi bij het stuur, heel strak gedaan :-q
tnx, ze is er zeker blij mee. Nog even geduld en dan samen een ritje door de duinen en naar het strand zodat ze rustig kan wennen. Daarna wellicht een keertje naar Geestmerambacht en volgend jaar naar Schoorl. Mooi excuus om dan een fully voor haar op te bouwen :winkie:

De kabelvoering werd ik zelf ook wel blij van, lekker simpel en strak. Nog getwijfeld om de rem- en shifterkabel samen te pakken met krimpkous, maar ik verwacht nog wat wijzigingen in de zithouding/afstelling, zul je net zien dat het dan te strak is.

Afbeelding
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Dat is een heel mooi klemmetje, heb je heel misschien een linkje vanwaar je hem hebt? Dit staat netter dan krimpkous moet ik ook eerlijk zeggen.
Matthijs_XtC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 14 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 2021

MarkMeisner schreef: do 10 juni 2021, 13:52 Dat is een heel mooi klemmetje, heb je heel misschien een linkje vanwaar je hem hebt? Dit staat netter dan krimpkous moet ik ook eerlijk zeggen.
https://www.canyon.com/nl-nl/gear/bike- ... 05526.html

Afbeelding
Flummox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: za 8 augustus 2020, 21:29

Matthijs_XtC schreef: do 10 juni 2021, 14:17 Afbeelding
Helaas uitverkocht, bookmarked

Mooie build! Ziet er gaaf uit!! :-q
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Dank, die heb ik ook even opgeslagen en ga even verder kijken of ik ze kan vinden waar ze wel op voorraad zijn :-q
Flummox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: za 8 augustus 2020, 21:29

Heeft iemand hier ervaring met XDB shipping? Ik heb een track & trace gekregen die heel bijzonder update.

Afbeelding

De 30ste is het frame verstuurd gemeld via Aliexpress, de 4e werd de track & trace actief met de melding dat er iets in Duitsland is gebeurd en afgelopen maandag kwam XiAn ertussen (dat ligt weer heel ver landinwaarts) en sinds dien niets meer.

Iemand enig idee wat voor route hij neemt, dat hij landinwaarts gaat verbaast me. Via de trein maybe?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen. :D
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

mijn ervaring is dat je geduld moet hebben, track and trace kun je vaak weinig mee, je kan verzender vragen hoe het zit die kunnen navraag doen

mijn pakketje ligt al vanaf 27 mei in Nederland bij een 10daagse levering
Matthijs_XtC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 14 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 2021

Flummox schreef: do 10 juni 2021, 21:07 Heeft iemand hier ervaring met XDB shipping? Ik heb een track & trace gekregen die heel bijzonder update.

Afbeelding

De 30ste is het frame verstuurd gemeld via Aliexpress, de 4e werd de track & trace actief met de melding dat er iets in Duitsland is gebeurd en afgelopen maandag kwam XiAn ertussen (dat ligt weer heel ver landinwaarts) en sinds dien niets meer.

Iemand enig idee wat voor route hij neemt, dat hij landinwaarts gaat verbaast me. Via de trein maybe?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen. :D
toen je extra betaalde voor XDB shipping heb je toen de vraag gehad Air of Train? Ik kreeg bij mijn strandframe het volgende voorstel:

As far as I know, your country customs is strict and taxes high, We can send via DPD, no taxes, no customs problem, but need add extra cost, by DPD air take 15-20days arrive, need add 100usd extra cost, By DPD train take 70days arrive, need add 60usd extra cost, May I know which one you prefer?

Via Air gaat volgens mij meestal met de DPD, via train geen ervaring mee, maar UPS zou goed mogelijk kunnen zijn. UPS maakt een label aan als zij de info doorkrijgen van de chinese transporteur, wil nog niet zeggen dat ze het pakket ontvangen hebben of wanneer ze dat zullen krijgen. Het beste werkt om gewoon heel duidelijk te vragen aan de verkoper wat de status is en hoe het pakket nu verzonden is.
Flummox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: za 8 augustus 2020, 21:29

Holy sh*t, 70 dagen :o Trein of postkoets...
Ik moest zoveel meer verzendkosten betalen dan bij het Trifox frame, dat ik er blind vanuit ben gegaan dat air was.

Zal toch maar even informeren. :roll:
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

Voor sommige landen, kunt u de "Verkoper Verzendmethode" optie. dat niet hoeft te betalen elke tariffsand douane kosten.

Logistiek tijd is ongeveer 30-45 dagen. China-Europa Railway Logistiek, Het zal worden geleverd op het adres u gaf

Als u vragen heeft, kunt u vragen onze LEXON klant online service


lig eraan wat je gekozen heb waarschijnlijk, bij Taxfree gaat hij in de trein
Flummox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: za 8 augustus 2020, 21:29

Ja de verkoper verzendmethode. Dus nog even geduld hebben dan maar. :bier:

Wordt nog spannend met de zomervakantie, als het 45 dagen is zijn we net weg en gaat hij retour als we thuiskomen :lol:
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Matthijs_XtC schreef: do 10 juni 2021, 21:37 UPS maakt een label aan als zij de info doorkrijgen van de chinese transporteur, wil nog niet zeggen dat ze het pakket ontvangen hebben of wanneer ze dat zullen krijgen.
Klopt,

Ik bestel wel eens velgen in China, en als ik dan een track and trace code krijg zie ik na een paar dagen alleen dat het pakket aangemeld is. Hij is dan van China onderweg naar Europa, maar dat kan ik dan niet volgen.
Na een dag of 10-15 zie ik dan een melding bij de koerier dat hij daar aangekomen is, en is hij een paar dagen later in huis.

Ik bestel altijd TPP (Tax Prepaid), dan heb je later geen extra kosten (die ong. 30% zijn van je aanschafprijs + verzendkosten). Is wel iets duurder, maar voor de velgen maar een paar tientjes extra. Voor de Brexit lieten ze dat via de UK lopen en duurde het wat langer. Nu gaat het volgens mij via België.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Tarwetijger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 21:40
Mijn mountainbike: Olympia Iron '22

Matthijs_XtC schreef: do 10 juni 2021, 12:38
De opbouw is eigenlijk al klaar, 8<

Afbeelding
Wat weegt 'ie eigenlijk?
Flummox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: za 8 augustus 2020, 21:29

Weet iemand hoe het precies zit met de nieuwe btw regels vanaf 1 juli? Moet het pakketje dan in europa zijn of specifiek in NL?

Doordat mijn frame met de trein blijkt te komen, gaat hij NL sowieso niet halen, de grens met EU hopelijk wel.

Frame 2 geeft wel een stuk meer stress dan het Trifox frame.
Plaats reactie