XC MTB opbouw (Carbon uit China)

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4284
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Zit het stuur en balhoofd er niet gewoon bij?
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2944
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Van website:

Pakket:
Frame
Achteras (148*12mm)
Headset
Zadelpenklem



Opmerkingen:
1: rood geel geen schok: frame zonder shock (alleen frame)
2: rood geel met rockshox en DT: omvatten rockshox of DT SHOCK geen stuur geen zadelpen
3:Frameset betekent omvatten rockshox shock stuur zadelpen


Ik kan dat Chinederlands niet goed begrijpen, en site en foto's zijn verwarrend. Ik zie geen optie om frameset te bestellen. Zo is er wel een foto van stuur, stuur met frame maar evengoed ook zonder stuur. Pakketomschrijving geeft geen stuur aan.

Misschien moet je de seller mailen en op die manier specifiek frameset met stuur bestellen.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Flummox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: za 8 augustus 2020, 21:29

In de alie app kan ik gewoon de gele en rode frameset selecteren, 1044 dollar ex verzenden inc rockshox shock, zadelpen en stuur.

Heb zelf net nog 2 pakketjes vam Alie binnen gekregen, beide besteld ein juni en rond de 20 euro. Op beide geen extra heffing gekregen. Geen idee of het mazzel is, maar ik heb nu ook even niets meer in bestelling staan in afwachting van de gewijzigde regels... :roll:
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2944
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Ah ja nu zie ik het ook via dat icoontje kan je idd met stuur bestellen.

Zowel shock als stuur zijn aardig aan de prijs of kijk ik weer niet goed?
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Flummox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: za 8 augustus 2020, 21:29

Check! :-q De rockshox shock is iets duurder dan ik hem heb besteld bij het 258 frame. Hij was voor mij net onder de 150, nu lijkt hij ruim 200. Dan zijn ze goedkoper te vinden dichterbij huis volgens mij.

(Al heb ik een iets andere shock, mijne is standard, bij de riot zit een trunnion. Dus weet niet of de prijs vergelijk eerlijk is.)
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

de shock die ze afbeelden is in ieder geval geen trunnion , volgens mij zijn ze beide toepasbaar
Flummox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: za 8 augustus 2020, 21:29

Weet iemand toevallig wat er met de xmxdb website gebeurd is? Ik heb deze url gekregen voor de track & trace van mijn pakket, maar sinds ruim een week is hij niet meer benaderbaar. http://www.xmxdb.com/en/track.asp

Ik kan niets vinden over een URL wijziging. Voor een technische storing duurt het erg lang, dus vermoed dat er iets anders aan de hand is.
Flummox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: za 8 augustus 2020, 21:29

Eindelijk is ze er! Uiteraard was de aflevering op de dag nadat we op vakantie gingen, maar met wat hulptoepen het pakket veilig kunnem stellen! :lol:

Afbeelding

- 2155gr schoon aan de haak!
- De afwerking van het frame is werkelijk prachtig. Heel veel details en het oogt allemaal zeer netjes afgewerkt!
- Ik had het Titan frame besteld, maar heb de Myst versie gekregen. Technisch geen verschillen, alleen het verfwerk is iets anders. Het prijsverschil is direct terugbetaald vanuit Lexon.
- Er zaten best een paar leuke extra's in de doos. Een 2e derailleurpad, bidonhouder, Chainstay beschermer en een niet nader gespecificeerde bottom bracket ( :~ :o )

Vanaf bestelling net geen 3 maanden gewacht. Ik had niet goed opgelet en het frame bleek met de trein te komen. Geen extra naheffing gekregen, dat is wel een voordeel.

Het hele huis staat nog vol met zooi van 3 weken kamperen, hopelijk kan ik binnenkort wat tijd vinden om aan de slag te gaan. Kijk al erg lang uit naar deze build!!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

Tot welke frame maat kn je deze nou krijgen? Ik lees op alie elke keer maar max maat L. En ik ben juist een XL nodig
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
Matthijs_XtC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 14 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 2021

ziet er erg fraai uit! waar ga je hem verder mee opbouwen?
Flummox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: za 8 augustus 2020, 21:29

Michel.nl schreef: do 5 augustus 2021, 10:29 Tot welke frame maat kn je deze nou krijgen? Ik lees op alie elke keer maar max maat L. En ik ben juist een XL nodig
Direct even gevraagd voor je, had nog een chat openstaan. Helaas gaan ze tot 19".
now we just have largest size 19inch
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

Jah dat vermoede ik al. Jammer inderdaad :(
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
melf#50
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 19 oktober 2020, 20:26

Ik zit ook een beetje te kijken naar frame's , deze lexon leek mij zeer goed voor wat ik wil. Maar vroeg me af welke maat ik dan moet nemen , 17,5 lijkt me aardig goed met mijn 1,78m.

Dus duurde 3 maanden in totaal? ik heb er geen haast mee maar wel altijd wat huiverig. Ziet er super uit in ieder geval!
Flummox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: za 8 augustus 2020, 21:29

Matthijs_XtC schreef: do 5 augustus 2021, 10:44 ziet er erg fraai uit! waar ga je hem verder mee opbouwen?
Thanks!

Qua opbouw wordt het:
Voorvork Rockshox SID Ultimate SL 100mm
Shock Monarch RL (meebesteld met frame)
XT remmen
XX1 crank met 34T Absolute Black oval en XT spd pedalen
XX1 rainbow cassette & ketting om het blauwe thema erin te houden
X01 derailleur & shifter
Ozone 30 velgen met 2.35 banden (Nobby Nic voor & Racing Ralph achter)
Carbon zadelpen, zadel nog tbd.

Er komt nog een dropper op, maar wil eerst even proberen wat qua inbouwhoogte kan. Ik hoop dat de Fox performance post 150mm past, maar ik vrees dat die net te lang is.

@melf#50: Ik ben zelf 1.76 en heb ook de 17.5" versie gekozen. Ik verwacht dat dat prima past, hoop dat te kunnen bevestigen als de boel in elkaar zit. :lol: Je kunt ook voor een andere verzendmethode kiezen, mijn Trifox frame kwam via EMS en daar had ik ook geen naheffing. Geen idee of dat puur geluk was, Trifox adverteerde niet met no tax garantie. Het Trifox frame was er binnen 10 dagen. Communicatie met Trifox & Lexon was behelpen. Blijft spannend, maar tot nu toe nog geen spijt. :)
melf#50
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 19 oktober 2020, 20:26

Dankje voor je reactie , ik heb hetzelfde Lexon frame nu besteld maar dan mat ofwel kaal. Kan ik er zelf wat mee doen eventueel :) We zullen zien :D
Plaats reactie