XC MTB opbouw (Carbon uit China)

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Het gaat om de datum van verzenden.
Die moet voor 1 jan 2021 zijn, dus dat haal je sowieso niet.
De belastingdiensten van de EU haalden dat ook niet, dus is de practische uitvoering verschoven naar 1 juli.
Maar als ze nu 1 juli wel halen (dat is nog maar de vraag) dan val jij dus in de prijzen en mag je een bijdrage leveren aan de economie van de EU.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2982
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Volgens mij ging het om pakketjes tot 22 € die BTW vrij de EU in konden. Nu wordt dat aangepakt, eigenlijk wel terecht hoewel ik een pesthekel heb aan EU en belastingen.

Alle duurdere items moesten al BTW betalen en een invoerheffing + inklaring.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2982
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Ik heb net deze Lexon 19" BSA besteld, gaat mijn oude en nog goede frame vervangen. Omdat het kan. Niet al te zwaar ca. 1000-1100 gr in 19". Het lange wachten kan beginnen, anderzijds ik heb geen haast.

Afbeelding

Bedoeling is met derailleur te rijden, samen met een SID Ultimate Raceday vork. Overige spullen zet ik over, dat wordt wel enigszins spannend, we gaan het zien. Ik heb een bottom pull klemband derailleur die zou dus moeten passen. De rest is een eitje natuurlijk.

--------------------------------------------------

Oude spullen Reba, voornaaf, frame komen tzt in de verkoop hier.
Laatst gewijzigd door Crapton op zo 27 juni 2021, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Crapton schreef: zo 27 juni 2021, 19:49 Volgens mij ging het om pakketjes tot 22 € die BTW vrij de EU in konden. Nu wordt dat aangepakt, eigenlijk wel terecht hoewel ik een pesthekel heb aan EU en belastingen.

Alle duurdere items moesten al BTW betalen en een invoerheffing + inklaring.
Inderdaad, maar er glipte veel doorheen.
Nu is het door brexit een hot item geworden en is er een verbeterslag uitgevoerd, waardoor ook Aziatische pakketten beter bekeken worden.

Wat betreft die <€22 pakketjes.
Het vervelende daar zijn niet de heffing en de btw, maar de extra kosten die een vervoerder mag rekenen om het spul voor jou in te klaren.
Dat mag max 20 euro bedragen.
Stel je voor dat je Ali bestelling €10 kost, gratis verz.
Btw en invoerrechten vallen mee, maar als post.nl daar 30 euro bovenop legt...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Flummox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: za 8 augustus 2020, 21:29

Crapton schreef: zo 27 juni 2021, 19:49 Alle duurdere items moesten al BTW betalen en een invoerheffing + inklaring.
Daar zeg je wat, voor het frame maakt het niet uit inderdaad. Daar liep ik al een risico ondanks de no tax 'belofte' vanuit de verkoper.
Werd even extra getriggerd door alle aandacht voor de wijzigingen, maar maak me ten onrechte meer zorgen dus. :roll: :roll:
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

alles wat na 1 juli Nederland binnenkomt van buiten EU word belast maar dat was op je frame toch al van toepassing ivm boven de 150 dollar, soms heb je geluk en komt het er gewoon door, maar ik dacht dat Lexon taxfree leverde.
anders is het 21% btw ,4% invoer en 17,50€ voor post nl,
als ze het frame op 150 dollar zetten betaal je 54€ ongeveer, dat moest ik bij mijn laatste pakket betalen.
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2982
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

RTL heeft het netjes op een rij gezet en het doet even pijn.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

voor elk pakketje moet je 4 euro aan postnl betalen en als je niet aan de deur wil betalen is het 9 , ex btw en invoer
dus voor je sticker van 1 euro moet je 4 euro bij betalen, das het kromme,

verder wel logisch invoer en btw moet op alles betaalt worden dus ook de crap uit china ,
begreep wel via dhl worden geen kosten berekend maar dan zal de verzendkosten wel maal 3 zijn.
ze zijn al druk om vanuit Polen en Spanje te leveren maar dan word niet de verzendkosten gesubsidieerd wat china wel doet
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

China hoeft het verzenden niet te subsidieeren.
China maakt gebruik van een oud postverdrag uit 1874.
Daarin is bepaald dat een aantal (toen nog) 3e wereld landen voor pakketten onder 2kg niet het gehele transport hoeven te betalen. Dat komt voor rekening vd bezorger.
Dus Ali verstuurt (bijna) gratis en Post.nl draait voor het grootste deel van de kosten op.
Logisch dat ze dat nu via handlingskosten (op oneigenlijke wijze) terug willen halen.

Fijn is dat natuurlijk niet, en ik las ergens dat er max 30 euro mag worden gerekend voor deze service.
Dan is de verhouding wel zoek...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Bospaadje
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: do 21 augustus 2014, 09:12

Hmmm, ik heb afgelopen week mijn AliExpress Toseek stuur (740mm) en stuurpen 70mm carbon/alu binnen. Net op tijd dus.
Direct gemonteerd en parkstad strijthagen lus gereden om te testen. Voelde goed!

Er staat nog een stuurpen garminmount in bestelling. Benieuwd hoeveel die gaat kosten
Peter The Eater
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: CUBE Reaction C:62 pro 2019
Contacteer:

Matthijs_XtC schreef: do 10 juni 2021, 12:38
De opbouw is eigenlijk al klaar, 8<

Afbeelding
Wat een ongelooflijke strakke fiets.
Complimenten voor deze built!
Gaaf: schoon vertrekken en onherkenbaar terugkomen!
Flummox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: za 8 augustus 2020, 21:29

Afbeelding

Lexon heeft een nieuw frame in de aanbieding, de Riot. Ook XC georienteerd, 2400gr incl shock, Trunnion mount en rechtere zadelbuis voor betere dropper compatibility. Ik las op Chinertown dat er vanaf 19" ook 2 bidonhouders gemonteerd kunnen worden.

Ziet eruit als een erg gaaf frame, die had ik zeer zeker overwogen.

Mijn 258 frame gaat gestaag met het boemeltje, hij is inmiddels in Polen.
*neuriet Guus op de achtergrond: en kilometers spoor schieten onder mij door...* :tong
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2982
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Mooi ding, ziet er robuust uit, prijs lijkt me redelijk.

Gewicht beetje hoog: "ongeveer 2400g (15inch omvatten shock zadelpenklem steekas bescherming chain cover)" met shock. Op Chinertown wordt 2100 gr genoemd.

Chinertown comments

Trinx team foto's
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Flummox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: za 8 augustus 2020, 21:29

Ja dat was ook mijn eerste reactie, maar 2400gr incl shock valt nog wel mee. Trunnion mount, rechtere zadelbuis en 2 bidonhouders geven deze voor mij wel een edge over de 258. Wel mooie reclame dat ze vanuit Trinx er hard op gaan. 8)
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

vind het ook zwaar 2100 gr voor een 15 inch , verder zie ik dat ze alleen in kleine maten zijn te leveren.
het frame ziet er wel gaaf uit , stuur heb ik ook en voelt solide aan, duurt wel een eeuwigheid voordat het binnen is.

begreep wel van mn Chinese collega dat de markt in Nederland is ingestort vanuit China ,de btw en invoer heeft zn werk gedaan,
ik heb niks meer besteld sinds 1 juli maar ben benieuwd of Postnl op elk pakketje 4 euro oplegt.
Plaats reactie