Voor, - en achtervering tegelijk locken/unlocken

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Classic Biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 237
Lid geworden op: di 28 november 2017, 19:04

Ik zag op bepaalde TREK fietsen de Bontrager DropLock remote voor het tegelijk aan, -en uitschakelen van de voor, -en achtervering en het bedienen van de droppost. Ziet er goed uit. Hebben andere merken ook hun eigen versies hiervan? Hebben FOX en RockShox bedieningshendels die dit kunnen?
En wat zijn de ervaringen met de verschillende mogelijkheden?
Burco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: vr 29 september 2017, 14:16
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4

Bij Scott heet dat de twinlock. Over het nut zijn de meningen verdeeld :D Ik klim met mijn Spark nog wel eens een berg omhoog en dan gebruik ik 'm best wel veel. Maar eerlijk gezegd vergeet ik het ook wel eens en klim dan omhoog met demper en vork open. Het feit dat ik het soms vergeet zegt misschien wel iets over het nut/effect. (Maar placebo effect is geen verzinsel dus... :winkie:)
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Orbea oiz heeft het ook. Ideaal, gebruik het veel
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ik heb een remote lock voor Fox vork en demper op mijn Lux, klim graag stukjes staand, dan is het heerlijk!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

Rockshox heeft voor de hydraulische lockouts ook een hendel om beide dempers gelijktijdig te bedienen.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4285
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Classic Biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 237
Lid geworden op: di 28 november 2017, 19:04

Bedankt voor de input. Mijn Focus is uitgerust met een Rockshox Pike RC 120mm voorvork en een Monarch RT achterdemper. Als ik het goed begrepen heb kan op deze Monarch geen remote aangesloten worden. Heeft het dan nog zin om dat voor wel te doen? Ik heb wel graag de mogelijkheid om de vering te locken, maar weet niet wat dat met het stuurgedrag van de fiets doet als je de vering voor wel uitzet en achter niet.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Op die monarch vraag heb ik geen antwoord. Maar op mijn Cube ams zit een heel simpel doosje in of tussen de kabel gemonteerd.
Er gaat 1 kabel in vanaf de remotelock en er komen twee kabels uit die dan naar de vork en de demper gaan.
De cablepull die nodig is moet dan wel min of meer gelijk zijn. Ik neem aan dat dit bij mijn Fox demper en Fox vork zo is. En anders lockt er 1 wat minder dan de ander en merk ik het niet. Gebruik het toch niet veel, rij meestal gewoon open.
Zo'n kabeldoosje is vast ook wel ergens los te vinden en kost vermoedelijk weinig want stelt niks voor.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Op de website van Velozine staat een stuk geschreven over de Droplock.
Plaats reactie