Eindelijk een goed zadel

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
janvangastel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 1 mei 2017, 18:59
Mijn mountainbike: Huizen
Contacteer:

Na verschillende zadels geprobeerd te hebben vanwege slapende edele delen en andere ongemakken nu eindelijk een die lekker zit: het SQlab 612 Ergowave Active S-Tube zadel https://www.futurumshop.nl/sqlab-612-er ... 0-mm.phtml . Achterin het zadel kun je hardere of zachtere 'bruggetjes' aanbrengen, waardoor het zadel minder of meer meebeweegt met je beweging. Voor mij werkt het zachtste van de drie het beste. Ik rijd er nu al een week of vier mee, zonder problemen.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

janvangastel schreef: vr 6 november 2020, 16:42 Ik rijd er nu al een week of vier mee, zonder problemen.
Gelukkig maar want echt een koopje is het niet. :-q
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Aan laten meten of wist je je maat?
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
janvangastel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 1 mei 2017, 18:59
Mijn mountainbike: Huizen
Contacteer:

Ik wist mijn maat omdat ik een paar jaar geleden een bikefitting heb gedaan.
Gelukkig maar want echt een koopje is het niet
Nee, klopt. Het vorige dat ik heb uitgeprobeerd was wat goedkoper, 117 euro. Dat was er een met een langwerpige opening. Even ging dat goed, maar op een gegeven moment kreeg ik last van de rand van die opening en van het feit dat het zadel niet vlak was, maar naar de zijkanten toe afliep.
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2944
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Leuk ding met een lengte van 275 gram. :D :tong

Zadel is net zo persoonlijk als schoenen of bril enz. Ik rij al vele vele jaren bv op een Sella Italia SLR titanium. Vrij smal, hard en licht met een lengte van 143 gram. Gaat niet stuk en geen reetpijn.

Heb zelfs een carbonnen zadel geprobeerd echt heel strak zo'n ding maar net iets te hard en glad.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Dice Oldskool schreef: vr 6 november 2020, 16:59
janvangastel schreef: vr 6 november 2020, 16:42 Ik rijd er nu al een week of vier mee, zonder problemen.
Gelukkig maar want echt een koopje is het niet. :-q
Alles wat pijn verlicht is niet duur maar goed geïnvesteerd :bier:

Dat gezegd hebbend.... het blijft wel een foeilelijk zadel :lol:

Maar function over form! Fijn hè als iets werkt!
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Op papier lijken de SQ zadels altijd als het non-plus-ultra. Kijk ik naar de reviews en ervaringen van gebruikers lijkt het helemaal anders uit te pakken. Dat wordt bevestigd door het vrij hoge aantal (gebruikte) SQ zaldels in de verkoop. Veel negatieve geluiden, die bij mij de indruk laten ontstaan dat er een groot verschil is tussen theorie en praktijk. Gezien de top prijzen die ze handhaven was het voor mij snel afgelopen met SQ zadels.

Vaak wordt dan gezegd dat een zadel heel persoonlijk is. Dat is zeker waar, maar mag niet als verontschuldiging worden gebruikt voor negatieve reviews van peperdure zadels. Gelukkig rij ik op een zadel voor nog geen 20.- Euro (zoals de Sella Italia X1, die op sommige Canyon bikes zijn gemonteerd) even goed zoals bijv. op een Specialized Phenom of een Synchros Belcarra, beiden ca 150.- Euro duur.

Wees blij dat je een zadel hebt gevonden, die prima bij je past.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Plaats reactie