Hope remmen mixen met Sram schijven ? , keuze remmen type

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Ik kan een Hope Tech 3 E4 Schijfrem Setje Voor en achter overnemen , nu zit ik alleen met de vraag of ik mn Sram Centerline Rounded Remschijven van resp. 180 en 200 mm kan blijven gebruiken of ik moet ik voor de 200 mm overstappen naar de 203 mm variant ?
Laatst gewijzigd door Snelle Buffer op zo 15 november 2020, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Die kan je gewoon gebruiken. Oude rem eraf, nieuwe rem op de oude adapters schroeven. En hopen dat de Hope rem niet tegen de adapter aankomt, ze liggen wat dieper dan SRAM en dergelijke.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Aha

Als hij er wel tegen aan komt , ringetje er tussen ?
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Nope, dan komt ie te hoog te zitten. Dus je moet dan een Hope adapter kopen, die hebben een grotere uitsparing (sommige andere ook, maar met die van Hope zit je iig goed). Maar eerst gewoon ff kijken of ie echt interfereert :)
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Thanxs :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Ik heb geen echte ervaring met SRAM remmen, maar mijn Hope remmen hebben grotere remblokken (oppervlak) dan b.v. mijn Magura's.
Zou ik dus met die Hope remmen op een Magura remschijf gaan remmen, dan kan ik niet het gehele oppervlak van de remblokken gebruiken.
Zoals ik al zei heb ik geen echte ervaring met SRAM remmen, maar het is wel de moeite waard om even na te kijken of dat overeenkomt.
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Mark-V schreef: vr 30 oktober 2020, 14:25 Ik heb geen echte ervaring met SRAM remmen, maar mijn Hope remmen hebben grotere remblokken (oppervlak) dan b.v. mijn Magura's.
Zou ik dus met die Hope remmen op een Magura remschijf gaan remmen, dan kan ik niet het gehele oppervlak van de remblokken gebruiken.
Zoals ik al zei heb ik geen echte ervaring met SRAM remmen, maar het is wel de moeite waard om even na te kijken of dat overeenkomt.
Dat is alleen zo bij de Trial Zone remmen, aka de Hope V2. Gewone Hope remmen hebben dezelfde remoppervlakte (in hoogte) als Magura/SRAM/Shimano/whatever.
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

DaanJ schreef: vr 30 oktober 2020, 15:41
Mark-V schreef: vr 30 oktober 2020, 14:25 Ik heb geen echte ervaring met SRAM remmen, maar mijn Hope remmen hebben grotere remblokken (oppervlak) dan b.v. mijn Magura's.
Zou ik dus met die Hope remmen op een Magura remschijf gaan remmen, dan kan ik niet het gehele oppervlak van de remblokken gebruiken.
Zoals ik al zei heb ik geen echte ervaring met SRAM remmen, maar het is wel de moeite waard om even na te kijken of dat overeenkomt.
Dat is alleen zo bij de Trial Zone remmen, aka de Hope V2. Gewone Hope remmen hebben dezelfde remoppervlakte (in hoogte) als Magura/SRAM/Shimano/whatever.
De trialzone leek mij inderdaad logisch, maar ook mijn "gewone" hope remmen hadden dat. Alleen dat waren inderdaad V2's. Dus bij nieuwere modellen is dat niet meer?
weer wat geleerd ;)
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Met E4 moet dit kunnen. Andersom kan overigens niet, Hope schijven met SRAM calipers.
Laatst gewijzigd door Makkelijk op vr 30 oktober 2020, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Waar woke is, is vuur
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Mark-V schreef: vr 30 oktober 2020, 15:59 De trialzone leek mij inderdaad logisch, maar ook mijn "gewone" hope remmen hadden dat. Alleen dat waren inderdaad V2's. Dus bij nieuwere modellen is dat niet meer?
weer wat geleerd ;)
Gelukkig hebben ze dat alleen bij de TZ en V2 zo gehad, X2/E4/V4 allemaal weer normaal :)
Plaats reactie