Stuurpen voor 1 1/4 Pepperoni vork

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
*Mies*
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: di 27 oktober 2020, 16:41
Mijn mountainbike: Scott scale carbon met allegaartje❤

Beste allen,

Ik ben bezig om een oude Cannondale Killer V op te knappen voor mijn dochter. Ze heeft een kortere stuurpen nodig, maar de gangbare maat past niet. De pepperoni vork heeft een buismaat van 1 1/4 ipv de gangbare 1 1/8. Ik heb natuurlijk wat rondgekeken op internet, maar ik word er niet veel wijzer van

Zijn er nog van dat soort pennen? 8 tot 9 cm lang? De huidige is 13 cm. Liefst voor een 31,8 stuur.

Mijn alternatieve plan is om een andere Cannondale 1 1/8 vork die ik nog heb liggen te gebruiken en die met vulstukken gereed te maken voor de 1 1/4 headset. Zou dat kunnen? Heeft mijn voorkeur want dan kan ik veel flexibeler zijn met stuur en diverse pennen.

Het is natuurlijk een supermooie vintage bike, zou leuk zijn om hem passend te krijgen.

Groet,

Michel
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Wordt wel zoeken naar iets wat modern kort is, misschien hier, maar kijk ook op de Duiste Bikemarket of Retrobike in de UK, daar zijn meer lieden die dit soort oude spulletjes aanbieden. Mountainbike museum heeft mogelijk iets liggen?

Anders zijn er een paar wegfiets merken die met 1.1/4 inch werken (Giant?) maar dat is ook oppassen voor afwijkende standaarden.
(En die zijn ook niet zo van de korte sturrpennen al zullen ze onder de 130mm wel komen)

Success!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Syntace F119 past heeft een verloopbus van 1 1/4" naar 1 1/8". Ik heb er nog 1 liggen, wel 100mm lang
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Chris King heeft een Devolution headset die een 1 1/8 vork in je 1 1/4 frame laat passen.
Cane Creek had ze ook, die waren een stuk goedkoper, weet niet of ze die nog leveren.
Rose had vulbussen om je eigen 1 1/4 balhoofd met een 1 1/8 vork te gebruiken, wellicht hebben ze die nog...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, zoiets :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
*Mies*
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: di 27 oktober 2020, 16:41
Mijn mountainbike: Scott scale carbon met allegaartje❤

Top! Dank jullie wel, daar kan ik mee verder!
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

baron062 schreef: di 27 oktober 2020, 19:02 Syntace F119 past heeft een verloopbus van 1 1/4" naar 1 1/8". Ik heb er nog 1 liggen, wel 100mm lang
Een verloopbus werkt toch juist niet? De buis is juist het dikke gedeelte.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Maar die Syntace pen past dus wel, zonder die verloopbus natuurlijk ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie