Isopropyl alcohol kopen

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Jan Willem schreef: do 15 oktober 2020, 09:37 Niet te zuipen dus zeer geschikt pisvlekkenpis om je onmogelijk zwaar vervuilde vorken, dempers en droppers mee schoon te maken :-q
In dat kader, heb nog een fles Strohrum 80% in de kast staan hier. Maar 's in de garage zetten, komt 'ie waarschijnlijk eerder leeg dan in de huiskamer.
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mad Wally schreef: do 15 oktober 2020, 07:53 ...
Rubbers en ontvetters is niet altijd een gelukkige combi. Oliebestendige rubbers kunnen vaak slecht tegen alcoholen en waterbestendige rubbers weer slecht tegen oliën ze kunnen oplossen, degraderen of zwellen. Gelet op de kosten om alle rubbers (en dus ook de demper) te moeten vervangen geef ik graag een tientje uit voor een liter IPA als dat is wat de fabrikant voorschrijft.
Dus gaan we alcohol gebruiken voor het ontvetten van onze spulletjes waar oliebestendige afdichtingen in zitten ?
Ik ben het eens met de strekking van je verhaal, maar het voorbeeld is wat onhandig gekozen. :-{
Ik doe al mn vorken zelf sinds 1995 en heb nog nooit IPA gebruikt. Gaat prima.
Maar het is natuurlijk ook niet verboden gewoon IPA tegebruiken als de fabrikant het voorschrijft.
Je hebt tenslotte al geld uitgegeven aan je fiets, je geeft geld uit aan materiaal om je vork te servicen, dan kan een flesje IPA er inderdaad ook nog wel bij.
IPA als bier is trouwens echt niet mijn ding, tast mijn smaakpapillen aan :lol: :bier:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

ThaSingleTrackMastah schreef: do 15 oktober 2020, 23:14
Mad Wally schreef: do 15 oktober 2020, 07:53 ...
Rubbers en ontvetters is niet altijd een gelukkige combi. Oliebestendige rubbers kunnen vaak slecht tegen alcoholen en waterbestendige rubbers weer slecht tegen oliën ze kunnen oplossen, degraderen of zwellen. Gelet op de kosten om alle rubbers (en dus ook de demper) te moeten vervangen geef ik graag een tientje uit voor een liter IPA als dat is wat de fabrikant voorschrijft.
Dus gaan we alcohol gebruiken voor het ontvetten van onze spulletjes waar oliebestendige afdichtingen in zitten ?
Ik ben het eens met de strekking van je verhaal, maar het voorbeeld is wat onhandig gekozen. :-{
Ik doe al mn vorken zelf sinds 1995 en heb nog nooit IPA gebruikt. Gaat prima.
Maar het is natuurlijk ook niet verboden gewoon IPA tegebruiken als de fabrikant het voorschrijft.
Je hebt tenslotte al geld uitgegeven aan je fiets, je geeft geld uit aan materiaal om je vork te servicen, dan kan een flesje IPA er inderdaad ook nog wel bij.
IPA als bier is trouwens echt niet mijn ding, tast mijn smaakpapillen aan :lol: :bier:
Ik begrijp je opmerking, maar daarmee wil ik vooral aangeven dat rubbers en oplosmiddelen een tricky combi is. Mogelijk werkt ipa prima, maar wasbenzine of spiritus niet. Ik neem vooral geen risico met mijn dure materiaal.

En ipa drinken, helemaal met je eens, dat mogen ze in India houden wat mij betreft 😉
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Flummox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: za 8 augustus 2020, 21:29

Voor wie ook opzoek is naar Isopropyl alcohol en hoe te gebruiken, ik heb een klein beetje overgegoten in een goedkope plantenspuit en dat werkt perfect. 2 liter drukt de verzendkosten, maar dat ga ik met alleen voorvorkservice nooit opkrijgen. Dit is voldoende voorraad voor 5 jaar schat ik :wink:
Plaats reactie