Boost adapter/kit voorwiel

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
StephanH
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 596
Lid geworden op: wo 26 mei 2010, 18:38
Mijn mountainbike: Canyon Stoic
Contacteer:

Goedemiddag,

Tijdens mijn oriëntatie naar een nieuwe voorvork vroeg ik me af of er de mogelijkheid bestaat mijn non-boost voorwiel in te passen in een boost-vork.

Daarbij kwam ik onderstaande kit tegen waarbij beweerd wordt dat je enkel die kit hoeft te installeren. Klinkt heel mooi, maar ik vraag me af of er mensen zijn die ervaring hebben met een soortgelijke kit.

https://problemsolversbike.com/products ... er_-_k5143

Zijn er wellicht betere alternatieven specifiek per naaf (in dit geval een Bontrager rhythm comp)

Of is het nog beter om de zoektocht te beperken tot enkel non-boost vorken.

Mochten er adviezen zijn voor een voorvork 120-130mm travel tot ongeveer €350/400,- hoor ik dit graag.

Groet,

Stephan
Laatst gewijzigd door StephanH op vr 28 augustus 2020, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

StephanH schreef: vr 28 augustus 2020, 18:16 Goedemiddag,

Tijdens mijn oriëntatie naar een nieuwe voorvork vroeg ik me af of er de mogelijkheid bestaat een boost-vork in te passen in een non-boost naaf/voorwiel.

Daarbij kwam ik onderstaande kit tegen waarbij beweerd wordt dat je enkel die kit hoeft te installeren. Klinkt heel mooi, maar ik vraag me af of er mensen zijn die ervaring hebben met een soortgelijke kit.

https://problemsolversbike.com/products ... er_-_k5143

Zijn er wellicht betere alternatieven specifiek per naaf (in dit geval een Bontrager rhythm comp)

Of is het nog beter om de zoektocht te beperken tot enkel non-boost vorken.

Mochten er adviezen zijn voor een voorvork 120-130mm travel tot ongeveer €350/400,- hoor ik dit graag.

Groet,

Stephan
Ik zou het andersom doen, je wiel ín de vork :lol:
Wat betreft het boost setje, dat is een prima oplossing. Met een boost vork ben je “toekomstproof”. Wel is dat setje erg duur. Bij Ali en ook sommige Nederlandse webwinkels kan het véél goedkoper.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
StephanH
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 596
Lid geworden op: wo 26 mei 2010, 18:38
Mijn mountainbike: Canyon Stoic
Contacteer:

Mad Wally schreef: vr 28 augustus 2020, 19:02
StephanH schreef: vr 28 augustus 2020, 18:16 Goedemiddag,

Tijdens mijn oriëntatie naar een nieuwe voorvork vroeg ik me af of er de mogelijkheid bestaat een boost-vork in te passen in een non-boost naaf/voorwiel.

Daarbij kwam ik onderstaande kit tegen waarbij beweerd wordt dat je enkel die kit hoeft te installeren. Klinkt heel mooi, maar ik vraag me af of er mensen zijn die ervaring hebben met een soortgelijke kit.

https://problemsolversbike.com/products ... er_-_k5143

Zijn er wellicht betere alternatieven specifiek per naaf (in dit geval een Bontrager rhythm comp)

Of is het nog beter om de zoektocht te beperken tot enkel non-boost vorken.

Mochten er adviezen zijn voor een voorvork 120-130mm travel tot ongeveer €350/400,- hoor ik dit graag.

Groet,

Stephan
Ik zou het andersom doen, je wiel ín de vork :lol:
Wat betreft het boost setje, dat is een prima oplossing. Met een boost vork ben je “toekomstproof”. Wel is dat setje erg duur. Bij Ali en ook sommige Nederlandse webwinkels kan het véél goedkoper.
Haha scherp, die zin is het bewijs dat ik toe ben aan weekend :bier:
Ik denk ook nooit aan Ali bij zulke zaken, misschien toch wel de moeite waard.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Zo'n setje werkt goed. Ik heb zelf veel fietsen en nog meer wielen, en wil dan wel eens een 100mm wiel in een Boost vork stoppen. Dan gaat dat goed.

Met de ringetjes tussen naaf en vork is het af en toe een beetje pielen, maar een drupje secondelijm om ze op hun plaats te houden werkt afdoende.

Ik heb deze: https://r2-bike.com/NOW8-Conversion-Kit ... x110-Boost

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Bij Ali is een setje zo'n 10 euro goedkoper, maar moet je een paar weken tot een maand geduld hebben.
Maar als je het nu meteen bestelt, en daarna je vork gaat uitzoeken dan maakt dat niet uit.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie