Maxxis rijders op Nederlandse trails
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Ik rijd laatste weken met forekaster 2.35 voor en ikon 2.35 achter en dat gaat best lekker
Echter is er 1 klimmetje (vlak langs blauwe route) waar ik met de ikon niet boven kom is beetje technisch veel natte bladeren en een helling van +/- 24%
Nou lukt me die met de forekaster achterop wel maar wil natuurlijk zo licht mogelijk eerder is mij verteld dat ik de ikon eens backwards moest proberen
Sta open voor jullie adviezen
Echter is er 1 klimmetje (vlak langs blauwe route) waar ik met de ikon niet boven kom is beetje technisch veel natte bladeren en een helling van +/- 24%
Nou lukt me die met de forekaster achterop wel maar wil natuurlijk zo licht mogelijk eerder is mij verteld dat ik de ikon eens backwards moest proberen
Sta open voor jullie adviezen
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29963
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Als je de hele dag zulke hellingen op moet kies je natuurlijk een band die daar goed boven komt.
Maar nu ga je een lompe band met meer rolweerstand monteren en daar dus de hele dag mee rondrijden, omdat je 1x zo'n bultje op moet?
Als het trouwens het bultje is dat ik denk dat het is, dan heb ik een tip.
Een minder licht verzet schakelen.
Dan moet je meer kracht zetten, maar je spreid de piek over een langere afstand en daardoor slip je minder snel (en kom je boven).
Maar nu ga je een lompe band met meer rolweerstand monteren en daar dus de hele dag mee rondrijden, omdat je 1x zo'n bultje op moet?
Als het trouwens het bultje is dat ik denk dat het is, dan heb ik een tip.
Een minder licht verzet schakelen.
Dan moet je meer kracht zetten, maar je spreid de piek over een langere afstand en daardoor slip je minder snel (en kom je boven).
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Moderator
- Berichten: 16805
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Gewoon op de route blijven werkt ook
Geen idee welk klimmetje het is, maar een band kiezen is altijd een compromis. Aan jou de keus om te bepalen wat je het belangrijkst vindt. Grip op die ene klim, snelheid op de rest van de route. En er zit natuurlijk nog wat meer tussen een Ikon en een Forekaster (Ardent en Rekon schieten me zo te binnen bij Maxxis).
Bandenspanning nog iets om mee te experimenteren?
Techniek is een belangrijke factor, kracht wellicht ook.
Maar kracht die je niet hebt kun je ook niet gebruiken
Geen idee welk klimmetje het is, maar een band kiezen is altijd een compromis. Aan jou de keus om te bepalen wat je het belangrijkst vindt. Grip op die ene klim, snelheid op de rest van de route. En er zit natuurlijk nog wat meer tussen een Ikon en een Forekaster (Ardent en Rekon schieten me zo te binnen bij Maxxis).
Bandenspanning nog iets om mee te experimenteren?
Techniek is een belangrijke factor, kracht wellicht ook.
Maar kracht die je niet hebt kun je ook niet gebruiken
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
Vaak is het geen gebrek aan kracht, maar juist door een te lichte versnelling gebruik je te veel kracht en kun je bij doorslippen niet snel genoeg corrigeren, en val je stil.
Ben overigens wel benieuwd welk klimmetje dat is.......
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Inderdaad, niet te licht trappen en met de bandenspanning spelen.
Ik kom alle hellingen in het Rijk (inclusief de +20%ers) gewoon op met de Rekon Race, zelfs met natte blaadjes en blub en da's een semi-slick band...
Ik kom alle hellingen in het Rijk (inclusief de +20%ers) gewoon op met de Rekon Race, zelfs met natte blaadjes en blub en da's een semi-slick band...
Dan mag je m een keer voor komen doen
Had vandaag weer een poging gewaag (tevergeefs)
-
- Moderator
- Berichten: 16805
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Blijft staan dat je wel de kracht moet hebben om niet te licht te trappen. Ik kan je verzekeren dat dat met (bijna) 60 en bètablokkers niet vanzelfsprekend is.
En als je zwaarder trapt moet dat ook gelijkmatig zijn anders genereer je nog geen betere grip. Stoempen -met telkens een krachtpiek- zorgt ook voor sneller doorslippen.
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29963
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Als je niet de kracht hebt om die bult 1 of 2 versnellingen zwaarder op te rijden, dan heb je ook de kracht niet om een lompere band rond het hele parcours te sleuren
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Ben nog steeds benieuwd om welk klimmetje het gaat??......
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29963
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Coördinaten van Google Maps?
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
O, ik lees t nu naast de blauwe route!!
Pb.misschien dan.....?
Pb.misschien dan.....?
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
-
- Extreme Biker
- Berichten: 613
- Lid geworden op: ma 4 augustus 2008, 13:46
- Mijn mountainbike: Stevens manic
Delen lijkt me geen probleem.
Of je er mag rijden is wat anders.
Ride like a maniac on a manic!