Maxxis rijders op Nederlandse trails

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Azurri schreef: zo 30 januari 2022, 22:47 Ben nog steeds benieuwd om welk klimmetje het gaat??......
Zijn 3 klimmetjes bij elkaar, waar ik het overhad was nr.2

Nr.1
N51° 47.009' E5° 55.077'

Nr.2
N51° 46.961' E5° 55.091'

Nr.3
N51° 46.937' E5° 55.095'
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Okè, krijg het niet precies in beeld, maar vlgs mij is het een van de klimmetjes op de stuwwal tegen de stekkenberg aan.
Tussen het avonturenbos en het oude spoor in. Dit zijn Idd. uitdagende klimmetjes. Zaak is op deze klimmetjes niet te licht schakelen en je gewicht goed boven je fiets houden,teveel op het achterwiel dan komt je voorwiel omhoog,te veel naar voren dan slip je door. Uiteraard met juiste druk in je banden. Heb hier vroeger wel veel 'gespeeld ' maar sinds het avonturenbos er is (veel loslopende kinderen😉) en de nieuwe routes kom ik er eigenlijk nooit meer.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
3r!k
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 1 juni 2012, 13:46

Ik heb een vergelijkende vraag als topic starter hier.

Onze groep doet voornamelijk routes van rijk v Nijmegen (Mook/Groesbeek/Nijmegen) en Reichswald. Dus in winter veel modder maar in zomer veel los zand.

Ik heb laatste paar jaar op met een Schwalbe Nobby Nic (voor) en meerdere Racing Ralphs (achter) rond gereden. Omdat achter nu weer versleten is en voor wel een keer vers rubber kan gebruiken, ben ik aan het kijken naar vervanging. Ik wil dit keer eens kijken naar alternatieven op de schwalbe banden. Ik zie inderdaad veel andere op Maxxis rijden.
Echter is mijn mtb nog 26” en volgens mij heeft Maxxis daarvoor niet veel in hun assortiment. Meeste wat ik zie is 29” of 27,5”. Klopt dit?

Iemand tips voor een 26” banden combi die goed zal presteren in zowel modder en los zand?
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5640
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

De Crossmark en de Ikon zijn er in 26", al weet ik niet hoe de beschikbaarheid is. Bovendien zijn beide geen blubberbanden.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ligt er maar net aan wat je blubber noemt, bij Nijmegen heb je vooral nat zand :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
3r!k
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 1 juni 2012, 13:46

TenZNL schreef: za 5 maart 2022, 12:47 De Crossmark en de Ikon zijn er in 26", al weet ik niet hoe de beschikbaarheid is. Bovendien zijn beide geen blubberbanden.
Hoe doet deze combi het in los zand en nat zand 😜?
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 309
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

3r!k schreef: za 5 maart 2022, 12:42
Iemand tips voor een 26” banden combi die goed zal presteren in zowel modder en los zand?
De Rocket Ron is ook een prima band voor RvN. Zit een beetje tussen de Racing Ralph en de NN in. Lekker veel grip door de iets grotere nop, maar toch licht rollend. Alleen de wangen zijn wat slap (weet niet of dat nog zo is). Ik had er niet veel last van, want reed deze met een latex binnenbandje. Het is alleen geen Maxxis band.
De Maxxis Ikon en modder/los zand vond ik geen fijne combinatie.
Be Nice, Say Hi!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5640
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

3r!k schreef: za 5 maart 2022, 16:47
TenZNL schreef: za 5 maart 2022, 12:47 De Crossmark en de Ikon zijn er in 26", al weet ik niet hoe de beschikbaarheid is. Bovendien zijn beide geen blubberbanden.
Hoe doet deze combi het in los zand en nat zand 😜?
Ikon heeft veel kleine nopjes, hetgeen prima is voor los zand. Voor mul zand kan je beter voor een fatbike gaan :wink:
Ik vond de Ikon een zeer allround XC-bandje, met meer grip dan het profiel doet vermoeden. De Crossmark is echt een race/wedstrijdband, zelf geen ervaring mee maar het zou niet mijn keuze zijn als je er een groot gedeelte van het jaar mee wilt rijden.

De Ardent is er trouwens ook in 26", dat is een wat grovere XC band (vergelijkbaar met de Nobby Nic) met meer grip die je als voorband in de winter kan gebruiken.
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Ook de ardent race is er in 26" heeft weer net wat meer grip dan ikon
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5640
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

HB_Eagle schreef: za 5 maart 2022, 19:59 Ook de ardent race is er in 26" heeft weer net wat meer grip dan ikon
Idd ja, die had ik gemist. Dat was altijd mij winter achterband (icm een Forekaster)
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1870
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Ardent 26" is hier beschikbaar :D . Pb me
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Weet iemand hoe het zit met die WT versies
Bv. Een wt 2.4 aspen is optimaal voor 25-30 binnenrim
Maar een wt 2.4 dr2 is optimaal voor 30-35 binnenrim

Wt 2.4 is toch wt 2.4 ??
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16700
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Heb me er niet in verdiept, maar logischerwijs zou ik denken dat die verschillen er zijn omdat de ene een xc-bandje is en de andere een enduroband.
Een Aspen maken voor een 35mm velg is een beetje zinloos zeg maar want geen xc-er gaat met zo'n brede/zware velg rijden.

Ik was gisteren trouwens in Nijmegen met een Schwalbe en een Conti onder m'n fiets.
Onrijdbaar gewoon, ga ik nooit meer doen :D :wink:
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

kermit schreef: ma 7 maart 2022, 13:26
Ik was gisteren trouwens in Nijmegen met een Schwalbe en een Conti onder m'n fiets.
Onrijdbaar gewoon, ga ik nooit meer doen :D :wink:
🤣🤣 ja das niet te doen

Ik ben wel echt fan van de aspen achterop alleen vindt ik het beetje rare combo met mijn forekaster 2.35 voorop die wat smaller valt
Heb ook een aspen 2.25 op mijn 27mm velg gehad maar die was weer te smal
Zijn er meer mensen die achterop een breedete band hebben (weliswaar soortvan semislick) dan voorop
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Zijn er meer mensen die achterop een breedete band hebben (weliswaar soortvan semislick) dan voorop
Ja, 27.5x2.8 achter en 29x2.6 voor. :bier:

Geen Maxxis en ook niet in Nijmegen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie