JOMTB schreef: ↑za 8 januari 2022, 23:17
Bedankt voor de tip! Gaan we dan toch maar weer wisselen na het weekend
En speel wat met je bandendruk. Achter maakt niet zoveel uit, maar aan de voorkant, als het wat drassiger is, de band een paar tienden van een bar hoger zetten dan gebruikelijk. Stel je rijdt altijd op 1.4, dan zet je de band nu op 1.8 bar. En als het droger is, dan juist de druk weer laten zakken.
Momenteel rijd ik het gehele jaar met Bontrager XR2 banden. Deze zaten standaard op mijn Trek en hier kan ik zonder problemen overal rijden.
Als het wat natter is dan ga ik meestal naar dorst of de Drunense duinen.
Is het echt nat dan ga ik niet fietsen. In Limburg kom ik wellicht niet altijd weg met deze banden, alleen daar kom ik maar 1 of 2 keer per jaar.
Ik ga binnenkort een setje maxxis rekon race (voor en achter) monteren. Ben benieuwd of ik daar ook het gehele jaar mee uit de voeten kan. Het lijkt alsof die net wat minder profiel hebben dan mijn huidige band.
JOMTB schreef: ↑za 8 januari 2022, 23:17
Bedankt voor de tip! Gaan we dan toch maar weer wisselen na het weekend
En speel wat met je bandendruk. Achter maakt niet zoveel uit, maar aan de voorkant, als het wat drassiger is, de band een paar tienden van een bar hoger zetten dan gebruikelijk. Stel je rijdt altijd op 1.4, dan zet je de band nu op 1.8 bar. En als het droger is, dan juist de druk weer laten zakken.
Probeer maar eens uit
Tenzij je veel wortels hebt, dan beter zo laag mogelijk houden en een click (of 2) langzamere rebound instellen op je vork.
gaisdergerman schreef: ↑zo 9 januari 2022, 10:22
Momenteel rijd ik het gehele jaar met Bontrager XR2 banden. Deze zaten standaard op mijn Trek en hier kan ik zonder problemen overal rijden.
Als het wat natter is dan ga ik meestal naar dorst of de Drunense duinen.
Is het echt nat dan ga ik niet fietsen. In Limburg kom ik wellicht niet altijd weg met deze banden, alleen daar kom ik maar 1 of 2 keer per jaar.
Ik ga binnenkort een setje maxxis rekon race (voor en achter) monteren. Ben benieuwd of ik daar ook het gehele jaar mee uit de voeten kan. Het lijkt alsof die net wat minder profiel hebben dan mijn huidige band.
Als je echte modder ritten mijdt, dan kan je prima het jaar rond komen met de Rekon Race. Ik heb zelf ook een set 2.25 voor en achter en zit als standaard op mijn fiets en in 90% van de gevallen kom ik hier prima mee weg (alle UHR routes). De zijdelingse grip zal je verbazen ! Maar de zijnoppen zijn dan ook net zo groot als die van de standaard Rekon, die ik als voorband in de nattigheid minder vind presteren dan de Rekon Race.
Oke vandaag rondje met forekaster voor en wp cross (ipv ardent-race) achter
Opzich genoeg grip overal echter merkte ik qua rolweerstand weinig tot geen vetschil vergeleken met de DHR2 ja, ja overkill maar wel meer grip en zeker niet veel meer rolweerstand dan de Fk
HB_Eagle schreef: ↑ma 10 januari 2022, 14:54
Oke vandaag rondje met forekaster voor en wp cross (ipv ardent-race) achter
Opzich genoeg grip overal echter merkte ik qua rolweerstand weinig tot geen vetschil vergeleken met de DHR2 ja, ja overkill maar wel meer grip en zeker niet veel meer rolweerstand dan de Fk
Met welke uitvoering van de DHR2 vergelijk je de FK? De DHR2 is er bijv in maxxterra en maxxgrip en verschillende casings.
Ben zelf ook nog wat zoekende, dus vandaar de vraag.
HB_Eagle schreef: ↑ma 10 januari 2022, 14:54
Oke vandaag rondje met forekaster voor en wp cross (ipv ardent-race) achter
Opzich genoeg grip overal echter merkte ik qua rolweerstand weinig tot geen vetschil vergeleken met de DHR2 ja, ja overkill maar wel meer grip en zeker niet veel meer rolweerstand dan de Fk
Met welke uitvoering van de DHR2 vergelijk je de FK? De DHR2 is er bijv in maxxterra en maxxgrip en verschillende casings.
Ben zelf ook nog wat zoekende, dus vandaar de vraag.
29" 2.40 WT Dual compound 60 tpi exo (denk de ligste 2.4)
Wilde eigenlijk de non WT maar die is nergens meer te vinden
Dames, het theekransje is weer geopend.
Blijkbaar zijn de omstandigheden in Nijmegen zó afwijkend dat er minstens 8 pagina's nodig zijn om de juiste band te kiezen
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Okay, voor we weer thee gaan drinken:
Forekaster 2,35” : 735gr.
DH2, 2,4” : behalve overkill ook nog eens 955gr, dus 220gr extra op de plek waar je het meeste last van hebt.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
ThaSingleTrackMastah schreef: ↑di 11 januari 2022, 15:19Dames, het theekransje is weer geopend.
Blijkbaar zijn de omstandigheden in Nijmegen zó afwijkend dat er minstens 8 pagina's nodig zijn om de juiste band te kiezen
Ik vroeg het me ook al af, dacht zal welaan mij liggen; rij hier in nimma, zomer en winter (rain or shine,en heel af en toe sneeuw) met fast trak 2.35,minimaal profiel !!
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!
Toen ik er in september was reed ik achter een "ouwe lul" aan.
Hij op een Ti HT met 2x RaRa en ik kon hem niet bijhouden op m'n carbon XC met 2x NoNi.
Had ik meer kans gemaakt met een Assegai voor en een DHR achter?
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
ThaSingleTrackMastah schreef: ↑di 11 januari 2022, 22:21
Toen ik er in september was reed ik achter een "ouwe lul" aan.
Hij op een Ti HT met 2x RaRa en ik kon hem niet bijhouden op m'n carbon XC met 2x NoNi.
Had ik meer kans gemaakt met een Assegai voor en een DHR achter?
Ja, maar dan ook met een BOSCH tussen de crank's
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!