Maxxis rijders op Nederlandse trails

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

JOMTB schreef: za 8 januari 2022, 23:17 Bedankt voor de tip! Gaan we dan toch maar weer wisselen na het weekend 👍😁
En speel wat met je bandendruk. Achter maakt niet zoveel uit, maar aan de voorkant, als het wat drassiger is, de band een paar tienden van een bar hoger zetten dan gebruikelijk. Stel je rijdt altijd op 1.4, dan zet je de band nu op 1.8 bar. En als het droger is, dan juist de druk weer laten zakken.

Probeer maar eens uit :-D
gaisdergerman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 613
Lid geworden op: ma 4 augustus 2008, 13:46
Mijn mountainbike: Stevens manic

Momenteel rijd ik het gehele jaar met Bontrager XR2 banden. Deze zaten standaard op mijn Trek en hier kan ik zonder problemen overal rijden.

Als het wat natter is dan ga ik meestal naar dorst of de Drunense duinen.

Is het echt nat dan ga ik niet fietsen. In Limburg kom ik wellicht niet altijd weg met deze banden, alleen daar kom ik maar 1 of 2 keer per jaar.

Ik ga binnenkort een setje maxxis rekon race (voor en achter) monteren. Ben benieuwd of ik daar ook het gehele jaar mee uit de voeten kan. Het lijkt alsof die net wat minder profiel hebben dan mijn huidige band.
Ride like a maniac on a manic!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Stunning schreef: zo 9 januari 2022, 09:55
JOMTB schreef: za 8 januari 2022, 23:17 Bedankt voor de tip! Gaan we dan toch maar weer wisselen na het weekend 👍😁
En speel wat met je bandendruk. Achter maakt niet zoveel uit, maar aan de voorkant, als het wat drassiger is, de band een paar tienden van een bar hoger zetten dan gebruikelijk. Stel je rijdt altijd op 1.4, dan zet je de band nu op 1.8 bar. En als het droger is, dan juist de druk weer laten zakken.

Probeer maar eens uit :-D
Tenzij je veel wortels hebt, dan beter zo laag mogelijk houden en een click (of 2) langzamere rebound instellen op je vork.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

gaisdergerman schreef: zo 9 januari 2022, 10:22 Momenteel rijd ik het gehele jaar met Bontrager XR2 banden. Deze zaten standaard op mijn Trek en hier kan ik zonder problemen overal rijden.

Als het wat natter is dan ga ik meestal naar dorst of de Drunense duinen.

Is het echt nat dan ga ik niet fietsen. In Limburg kom ik wellicht niet altijd weg met deze banden, alleen daar kom ik maar 1 of 2 keer per jaar.

Ik ga binnenkort een setje maxxis rekon race (voor en achter) monteren. Ben benieuwd of ik daar ook het gehele jaar mee uit de voeten kan. Het lijkt alsof die net wat minder profiel hebben dan mijn huidige band.
Als je echte modder ritten mijdt, dan kan je prima het jaar rond komen met de Rekon Race. Ik heb zelf ook een set 2.25 voor en achter en zit als standaard op mijn fiets en in 90% van de gevallen kom ik hier prima mee weg (alle UHR routes). De zijdelingse grip zal je verbazen ! Maar de zijnoppen zijn dan ook net zo groot als die van de standaard Rekon, die ik als voorband in de nattigheid minder vind presteren dan de Rekon Race.
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 827
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Oke vandaag rondje met forekaster voor en wp cross (ipv ardent-race) achter
Opzich genoeg grip overal echter merkte ik qua rolweerstand weinig tot geen vetschil vergeleken met de DHR2 ja, ja overkill maar wel meer grip en zeker niet veel meer rolweerstand dan de Fk
Brakes are my enemy

Kona Hei Hei cr/dl
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 660
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

HB_Eagle schreef: ma 10 januari 2022, 14:54 Oke vandaag rondje met forekaster voor en wp cross (ipv ardent-race) achter
Opzich genoeg grip overal echter merkte ik qua rolweerstand weinig tot geen vetschil vergeleken met de DHR2 ja, ja overkill maar wel meer grip en zeker niet veel meer rolweerstand dan de Fk
Met welke uitvoering van de DHR2 vergelijk je de FK? De DHR2 is er bijv in maxxterra en maxxgrip en verschillende casings.
Ben zelf ook nog wat zoekende, dus vandaar de vraag.
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 827
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

ThijsE schreef: ma 10 januari 2022, 15:27
HB_Eagle schreef: ma 10 januari 2022, 14:54 Oke vandaag rondje met forekaster voor en wp cross (ipv ardent-race) achter
Opzich genoeg grip overal echter merkte ik qua rolweerstand weinig tot geen vetschil vergeleken met de DHR2 ja, ja overkill maar wel meer grip en zeker niet veel meer rolweerstand dan de Fk
Met welke uitvoering van de DHR2 vergelijk je de FK? De DHR2 is er bijv in maxxterra en maxxgrip en verschillende casings.
Ben zelf ook nog wat zoekende, dus vandaar de vraag.
29" 2.40 WT Dual compound 60 tpi exo (denk de ligste 2.4)
Wilde eigenlijk de non WT maar die is nergens meer te vinden
Brakes are my enemy

Kona Hei Hei cr/dl
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dames, het theekransje is weer geopend.
Blijkbaar zijn de omstandigheden in Nijmegen zó afwijkend dat er minstens 8 pagina's nodig zijn om de juiste band te kiezen :tong
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 827
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

:-q
Brakes are my enemy

Kona Hei Hei cr/dl
JOMTB
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 19 juli 2020, 12:56

:-q
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Okay, voor we weer thee gaan drinken:
Forekaster 2,35” : 735gr.
DH2, 2,4” : behalve overkill ook nog eens 955gr, dus 220gr extra op de plek waar je het meeste last van hebt.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

ThaSingleTrackMastah schreef: di 11 januari 2022, 15:19 Dames, het theekransje is weer geopend.
Blijkbaar zijn de omstandigheden in Nijmegen zó afwijkend dat er minstens 8 pagina's nodig zijn om de juiste band te kiezen :tong
Ik vroeg het me ook al af, dacht zal welaan mij liggen; rij hier in nimma, zomer en winter (rain or shine,en heel af en toe sneeuw) met fast trak 2.35,minimaal profiel !!
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Toen ik er in september was reed ik achter een "ouwe lul" aan.
Hij op een Ti HT met 2x RaRa en ik kon hem niet bijhouden op m'n carbon XC met 2x NoNi.
Had ik meer kans gemaakt met een Assegai voor en een DHR achter? :-{
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

ThaSingleTrackMastah schreef: di 11 januari 2022, 22:21 Toen ik er in september was reed ik achter een "ouwe lul" aan.
Hij op een Ti HT met 2x RaRa en ik kon hem niet bijhouden op m'n carbon XC met 2x NoNi.
Had ik meer kans gemaakt met een Assegai voor en een DHR achter? :-{
Ja, maar dan ook met een BOSCH tussen de crank's😉
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ride like a Bosch :lol:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie