Levelnine

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

Zijn er hier members die ervaring hebben met het merk Levelnine?
Het gaat mij vooral om ervaringen op het MTB gebied, flatbars/risers en zadelpennen van carbon.
https://www.bike-components.de/en/LEVELNINE/
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Is een merk van Bike Components zelf (als ik het zo inschat). Lijkt mij een beetje op Syntace gebaseerd wat uitstraling betreft. Zal ook verder niet onderdoen voor Syntace, komt waarschijnlijk gewoon uit dezelfde fabriek.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Lars TB schreef: vr 12 juni 2020, 21:10 Is een merk van Bike Components zelf (als ik het zo inschat).
Is idd het huismerk van BC. Kijk maar naar de beide logo's.
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

Dat het een eigen merk van BC is dacht ik ook al.
Ik zoek meer rijders ervaringen qua kwaliteit en duurzaamheid.
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Level 9 wordt ook bij bike discount verkocht en als oem op Radon fietsen gemonteerd. Zal dus geen eigen merk van bc zijn.
Give me little bits of / more than I can take
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

LEVELNINE is the own-brand range by PMG, one of the largest bicycle component manufacturers in the world. The handlebars, stems and seat posts of LEVELNINE contain the concentrated know-how of the worldwide bicycle industry, collected over decades. bike-components has been the exclusive distribution partner for the brand since 2018 and, as a partner with very detailed knowledge of the market, it also has a concrete influence on the product development and the product range at LEVELNINE. The combination of competences allows LEVELNINE to offer exceptionally high-quality products at an extremely attractive price.
Gezien de tekst op de website kun je het toch weinig anders zien als een vorm van huismerk. Dat Radon er dan voor kiest zal met de prijs en de uitstraling te maken hebben.
cisco schreef: za 13 juni 2020, 08:08 Ik zoek meer rijders ervaringen qua kwaliteit en duurzaamheid.
Denk dat je je daar geen zorgen om hoeft te maken. Zal vergelijkbaar zijn met Ritchey, Syntace, BBB, Contec, Race Face, Ergotec... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

5 jaar garantie op de parts zegt natuurlijk ook wat over de kwaliteit.
Denk dus ook dat het met de kwaliteit wel goed zit, meestal hen ik een bike niet zo lang :lol:
Mooie upgrade voor mijn nieuwe Scalpel 2
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

En wat gaat er besteld worden dan?
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

Dice Oldskool schreef: za 13 juni 2020, 13:37 En wat gaat er besteld worden dan?
Denk aan een riser en een zadelpen
https://www.bike-components.de/en/LEVEL ... rs-p55656/
https://www.bike-components.de/en/LEVEL ... mm-p55693/

Maar ben ook fan van Pro...... :wink:
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Lars TB schreef: za 13 juni 2020, 11:13
LEVELNINE is the own-brand range by PMG, one of the largest bicycle component manufacturers in the world. The handlebars, stems and seat posts of LEVELNINE contain the concentrated know-how of the worldwide bicycle industry, collected over decades. bike-components has been the exclusive distribution partner for the brand since 2018 and, as a partner with very detailed knowledge of the market, it also has a concrete influence on the product development and the product range at LEVELNINE. The combination of competences allows LEVELNINE to offer exceptionally high-quality products at an extremely attractive price.
Gezien de tekst op de website kun je het toch weinig anders zien als een vorm van huismerk. Dat Radon er dan voor kiest zal met de prijs en de uitstraling te maken hebben.
cisco schreef: za 13 juni 2020, 08:08 Ik zoek meer rijders ervaringen qua kwaliteit en duurzaamheid.
Denk dat je je daar geen zorgen om hoeft te maken. Zal vergelijkbaar zijn met Ritchey, Syntace, BBB, Contec, Race Face, Ergotec... .
Vreemde vorm van exclusiviteit als één van de grootste concurrenten het ook verkoopt. En Radon is zeker een eigen merk van Bike Discount. Maar ze zoeken het maar uit daar in Duitsland met de concurrentie, volgens mij is het best ok spul.
Give me little bits of / more than I can take
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

ak-77 schreef: za 13 juni 2020, 16:58 Vreemde vorm van exclusiviteit als één van de grootste concurrenten het ook verkoopt. En Radon is zeker een eigen merk van Bike Discount. Maar ze zoeken het maar uit daar in Duitsland met de concurrentie, volgens mij is het best ok spul.
BD gaat (figuurlijk) over lijken om de winst te maximaliseren... . Maar het kan ook zo zijn dat zij een restpartij in bijvoorbeeld de VS gekocht hebben om BC te stangen, zie ik ze ook wel voor aan!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16807
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Lars TB schreef: za 13 juni 2020, 11:13 Denk dat je je daar geen zorgen om hoeft te maken. Zal vergelijkbaar zijn met Ritchey, Syntace, BBB, Contec, Race Face, Ergotec... .
Ondanks dat ik al deze merken zonder zorgen zou durven kopen en gebruiken staat voor mij Syntace toch op een ander niveau (level ;-)) dan bijvoorbeeld een BBB, Contec of Ritchey. De lagere Race Face pennen zijn lijken mij ook gewoon spullen uit het Taiwanees/Chinese rek met een eigen opdrukje erop. Wat niet persé slecht is, maar bij Syntace zie ik zulke spullen niet in het assortiment.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

kermit schreef: ma 15 juni 2020, 12:23
Lars TB schreef: za 13 juni 2020, 11:13 Denk dat je je daar geen zorgen om hoeft te maken. Zal vergelijkbaar zijn met Ritchey, Syntace, BBB, Contec, Race Face, Ergotec... .
Ondanks dat ik al deze merken zonder zorgen zou durven kopen en gebruiken staat voor mij Syntace toch op een ander niveau (level ;-)) dan bijvoorbeeld een BBB, Contec of Ritchey. De lagere Race Face pennen zijn lijken mij ook gewoon spullen uit het Taiwanees/Chinese rek met een eigen opdrukje erop. Wat niet persé slecht is, maar bij Syntace zie ik zulke spullen niet in het assortiment.
Fantastisch toch wat een beetje marketing kan doen! :winkie:

Ik moet je teleurstellen, ook Syntace valt onder de 'een pot nat'. Ze zitten misschien op een iets hoger engineering niveau dan bijvoorbeeld een BBB of Contec, ze leveren dus iets meer eigen input dan sommige andere merken. En ze zullen hier en daar hun toeleveranciers iets meer pushen om een kwaliteit beter te gaan. Maar niet anders dan bijvoorbeeld Ritchey.


Dan zul je toch bij Intend, Hope, Tune, USE of zo moeten gaan shoppen
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16807
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Nou zal ik de laatste zijn om de invloed van marketing te onderschatten (ooit was dat mijn studie...) maar bij Syntace zijn er toch ook andere dingen die me overtuigd hebben van hun kwaliteit. Met name hun (top)scores in tests waar sturen en pennen stevig getest worden en ook het bekende filmpje van hun testmachine en wat hun sturen daarop uithouden:


Verder heb ik op veel sturen met een bekend merk erop merkjes van verre oosten producenten als JD gestanst zien staan, maar bij Syntace nog nooit. Ook bijvoorbeeld hun titanium versterkingen heb ik nog niet terug gezien bij andere carbon stuurtjes, terwijl je vaak bij rebranded producten wel dezelfde features terug ziet komen.
Het zal best zo zijn dat zij ook niet hun eigen producten fabriceren, maar zolang ontwerp, beheersing van het productieproces en kwaliteitscontrole aan hoge standaards voldoen krijg je wel een topproduct.

Een stuur dat af fabriek al scheef is (zoals een basic Ritchey die ik ooit kocht) heb ik bij Syntace nog niet gezien. En ook hoor ik tot nu toe geen "krak" als ik hun carbon sturen met 4Nm vastzet, wat ik wel meemaakte bij een BBB stuur (dat volgens opdruk toch zelfs met 5Nm vastgezet mocht worden maar bij ruim 3Nm al krak zei...).

Maar goed, ik zeg ook niet dat die andere merken slecht zijn, wat ik al zei, zou ik zelf ook zo aandurven.
Maar ik heb nog steeds m'n sterke twijfels of een BBB of Contec met dezelfde eisen ontworpen en gemaakt worden als een Syntace (wat gezien het prijsverschil ook niet aannemelijk is).
Een filmpje dat het tegendeel bewijst zou me echter kunnen overtuigen ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie