Sram SX Eagle schakelt als een dweil

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Ik snap best dat fietsenmakers het momenteel kneiterdruk hebben en dat dingen langer kunnen duren. Maar fatsoenlijke communicatie is wel het minste...
Remos112
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: za 6 juni 2020, 21:06

Majoorkees schreef: di 23 juni 2020, 21:10 Ik snap best dat fietsenmakers het momenteel kneiterdruk hebben en dat dingen langer kunnen duren. Maar fatsoenlijke communicatie is wel het minste...
Helemaal mee eens, ik vind het ook niet erg als het wat langer duurt dan normaal, mits dat fatsoenlijk teruggekoppeld wordt.
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

In extreme gevallen kun je dit doen;

https://www.juridischloket.nl/aankopen- ... aan-maken/

Onder het kopje ‘product niet goed’

Maak je meestal geen vrienden mee maar de behandeling tot nu toe is ook niet iets om vrienden te worden lijkt me.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2608
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Mijn aanbod blijft staan om te helpen de boel te richten waardoor je in ieder geval weer kunt fietsen. Moet je alleen even naar Deventer komen.

Verder vind ik dat deze fietsenmaker ondertussen wel aan de schandpaal mag met naam en lokatie!
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mad Wally schreef: wo 24 juni 2020, 09:58 ...

Verder vind ik dat deze fietsenmaker ondertussen wel aan de schandpaal mag met naam en lokatie!
Ja Ja Ja !!!
:winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2129
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Op basis van 1 verhaal?
Komop zeg.
Gebruikersavatar
Downtherabbithole
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: do 9 januari 2020, 09:44
Mijn mountainbike: Yeti SB120 Turq

Aan de andere kant mag je zo'n shop op basis van één ervaring natuurlijk wel in het openbaar een veer in zijn hol aanbrengen.
Maar het lost niks op en levert alleen verliezers op.
Geef hem nog een kans.
Alsnog aankaarten als je de fiets ophaalt.
Die shop heeft genoeg steken laten vallen wat je imo het recht geeft om de prijs alsnog af te romen.
Qua Patet Orbis
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2129
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Zoals ik het lees is er heus wel wat aan de hand en zou ik me ook niet goed behandeld voelen door de fietsenmaker.
Tegelijkertijd weten wij niets van de communicatie tussen beide partijen, wellicht is TS ook wel heel vaag naar de winkelier toe en voelt deze geen druk. Wij weten het in ieder geval niet en om dan als ramptoerist te vragen om de winkelier hier te schande te zetten, dat is niet in orde.
Remos112
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: za 6 juni 2020, 21:06

Ik heb vandaag gebeld , en ze waren net aan het testrijden . Ze hebben het derailleurpad gericht en een XT Shifter en derailleur geplaatst . Ik betaal alleen de upgraden onderdelen zoals ik zelf I. Eerste instantie ook aangeboden heb. Ik haal de. Fiets vanavond op, maar als alles goed is nu ben ik tevreden , op de belabberde communicatie na dat had beter gemoeten vind ik. Na mijn proefrit vanavond meer .
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2129
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Goedzo, ik hoop voor je dat je eindelijk echt kunt genieten van je fiets :)
Remos112
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: za 6 juni 2020, 21:06

Bedankt allen!
Ik kwam vandaag dus de fiets ophalen zegt die man, er komt nog wel 14.95 bij derailleur pad was harstikke krom! Dus ik zeg ja zo is hij bij jullie uit de winkel gekomen! Toen maakte hij er snel van ja maar daarom rekenen we die ook niet. Betalen voor de upgrades prima, maar die pad zou me echt te ver zijn gegaan. Afgerekend, en toen de fiets naar huis gebracht. Wat een verschil! De XT shifter voelt veel kwalitatiever dan die van Sram hij "klikt" echt terwijl de vorige er meer ingleed if that makes any sense, lastig uit te leggen. Het schakelen zelf gaat ook subliem, snel nauwkeurig alles zoals je zou mogen verwachten. Op de verlanglijst staat ook nog een mooi setje lichtere wielen, die neem ik tzt dan met de Microspline body zodat de casette van XT er op kan. Maar ik moet zeggen de combinatie Sram/Shimano bevalt tot nu toe prima. Bedankt voor het aanhoren van mijn lange verhaal!
Groeten Remi
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4110
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Heb je wel de oude SX delen mee gekregen? Die kan je vast nog ten gelde maken.
Remos112
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: za 6 juni 2020, 21:06

baron062 schreef: wo 24 juni 2020, 18:27 Heb je wel de oude SX delen mee gekregen? Die kan je vast nog ten gelde maken.
Nee ik kreeg de fiets in de hand gedrukt en werd veel fietsplezier en tot ziens gewenst.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Heb je de volle prijs voor je XT onderdelen betaald of een flinke korting?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Shredwithcare
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 26 juli 2019, 20:57
Mijn mountainbike: Canyon Spectral Al 6 2022

Het slechte schakelen is voor 100% te wijten aan de kromme hanger! En dat weet je fietsenmaker best! Ze hebben je gewoon kei hard te pakken genomen zodat zij winst kunnen maken! Ze hadden je gewoon een gratis nieuwe hanger moeten geven en dan zouden er geen problemen zijn. Boeven!
Plaats reactie