Eh, ik heb nog weleens wat anders te doen dan op het forum zitten... het is niet prioriteit 1 zeg maar
Exacte instellingen van voor de servicebeurt/demperaanpassing heb ik idd niet, ik heb gewoon een verhaal gedaan over mijn ervaringen en wensen en gevraagd of MST daar verbetering in zou kunnen brengen middels die demperaanpassing. Dit is de eerste rit nadien met een representatieve situatie om te testen of dat inderdaad het geval was. HdB en ik hebben dit stuk een keer of drie, vier gereden en ik heb een keer wat druk aangepast en wat aan de rebound gedraaid.
Beetje kort door de bocht om daaruit te concluderen dat het niks gebracht heeft, maar met de instellingen die ik deze rit gebruikt heb was er iig geen dramatisch verschil met de originele vork.
Overigens heb ik de Factory (uit 2016) niet meer, maar die was juist niet dramatisch beter dan deze vork (iig niet met de instellingen die ik toen geprobeerd heb dus wellicht zat er meer in). Ik vind deze Fox overigens 90% van de tijd prima, alleen op die snel gereden remknippen niet.
Uitgaande van het schema hierboven staat mijn vork aardig op druk en kloppen de tokens ook. De sag stond rond de 25% (krap) en de o-ring komt vrij ver bovenin op een rondje Amerongen maar de vork bottomt niet...
Maar zoals gezegd, ik ga nog wel wat verder experimenteren. Met druk, tokens en rebound.
Maar ook: ik ben niet van plan mezelf eindeloos bezig te houden met het zoeken naar de perfecte instellingen. Ergens komt er een moment dat ik zeg, goed zat, ik ga gewoon lekker fietsen. Acht van de tien keer dat ik Amerongen rijd pak ik toch de andere fiets met daarin een betere vork
En misschien valt er ook inderdaad wat te winnen met een aanpassing in rijstijl zoals Niels aangaf. Al ben ik bang dat het na >40 jaar lastig zal zijn suboptimale aangeleerde gewoontes af te leren...
Sowieso iedereen bedankt voor meedenken en suggesties.
Vergeef me aub wel als ik daar alleen uit pik wat me goeddunkt en soms wat dagen forum (en dus reageren) oversla