Voorvork/ demper tuning by MST (Fox RockShox)

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Roger57 schreef: wo 12 augustus 2020, 21:37 (En btw Mario levert puik werk) :-q
Weinig boeiend DHL. Ervaring Mario in geuren en kleuren:
Roger57
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: vr 10 juli 2020, 18:58

Jurriaan schreef: wo 12 augustus 2020, 22:10
Roger57 schreef: wo 12 augustus 2020, 21:37 (En btw Mario levert puik werk) :-q
Weinig boeiend DHL. Ervaring Mario in geuren en kleuren:
Weinig boeiend als DHL goed gaat, zeeeer boeiend als dat niet zo is :winkie:

MST is bij mij en mijn vriendengroep de eerste stap als we een nieuwe bike kopen.
Je moet Mario alleen niet in het Engels aanschrijven, dat werkt niet, :lol: maar de man weet wel wat ie doet.
Laatste vorkje was btw een splinternieuwe 2020 26” Pike DJ, je stuurt een leuk Dirtjumper vorkje op en je krijgt een super XC vorkje terug.
(Niet voor mij maar voor mijn aanstaande schoondochter)
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Mijn Duits is op redelijk niveau na jarenlang de Bike van voor naar achter gespeld te hebben :wink:
Dus de mails gaan ook gewoon in het Duits. Hij heeft nog niet gereageerd op mijn verzoekje om DHL eens achter de broek te zitten, maar ik geef mensen graag wat tijd om dat te doen. Heb zelf ook niet altijd tijd en/of zin om onmiddelijk op elk digitaal poepje te reageren :D

Edit: net antwoord gehad, hij heeft vakantie en is daardoor wat minder actief met de mails.
Maar hij gaat er achteraan en zal me op de hoogte houden. Dus wordt vervolgd... hopelijk met als afsluiter de eerste ervaringen met de MST-tuning :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Roger57 schreef: wo 12 augustus 2020, 22:30 MST is bij mij en mijn vriendengroep de eerste stap als we een nieuwe bike kopen.
Dat is wel heel erg overtuigd in Mario zijn kunnen :-q

Gaat Kermit verrast worden... :winkie:
Roger57
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: vr 10 juli 2020, 18:58

Ik denk dat Kermit wel blij wordt van de tuning.
Juist wat hij beschrijft als het mindere van zijn Fox is waar de tuning heel sterk is.
Maar eh dat wist je al :winkie:
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Zou zoiets ook zin hebben voor een RCT3 die naar mijn zin te gemakkelijk door zijn midstroke heen gaat met slechts 95kg erop?
Alternatief is de nieuwste Charger 2.1 RC2 erin stoppen die wel prima bevalt, maar die zijn ook niet bepaald gratis.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2941
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Maar 95kg???, dan ben je voor rockshox een olifant....
Dan heeft een charger 2.1 ook geen zin. Ik weeg dat ook, en heb een lyrik ultimate, maar nu zonder de charger 2.1 maar met een push hc97.
De 2.1 is goed tot misschien 75kg, daarna wordt de hoeveelheid demping toch wel minder, ik kon de hsc en lsc helemaal dicht zetten, maar maakte voor mij te weinig verschil. Met de hc97 is dat wel anders. Tevens denk ik dat de meeste mensen teveel op de luchtkamer hangen dan dat ze werkelijk een demper goed instellen
Bird Aeris 9 blurple
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Mijn inziens is dat iets wat de vering al dan niet ondersteunt. Zie dit topic. Vering kun je relatief makkelijk zelf tunen. Als mijn MTB weer rijdt stop ik er een getunede solo air in met Luftkappe.

Neemt niet weg dat je blij wordt als je de RCT3 laat tunen. Charger 2.1 kan Mario ook op je gewicht tunen.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

@Novaterra, Ik heb geen 100jaar tuningservaring, maar voor mij voelt de Lyrik Ultimate 21 vork bijzonder goed. Springt soepel aan, goede midstroke en kan hem als ik heel lomp doe bottom out krijgen, maar voel dat nauwelijks. Wellicht dat het nog beter kan, maar voor mij is dit meer dan goed genoeg.

@Jurriaan, duidelijk thanx :-q

Ik ga ff overpeinzen wat ik met mijn oude Remedy de onderdelen ervan ga doen en afhankelijk daarvan evt de vork verbouwen.
Waarschijnlijk is het overkill/bijna dubbel naast mijn Ripmo maar ergens knaagt er in mijn achterhoofd dat als ik even wat spaar ik de onderdelen ook bijna allemaal 1 op 1 kan gebruiken om een Nomad waar ik een groot zwak voor heb op te bouwen. :winkie:
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

kermit schreef: do 13 augustus 2020, 09:46 Mijn Duits is op redelijk niveau na jarenlang de Bike van voor naar achter gespeld te hebben :wink:
Dus de mails gaan ook gewoon in het Duits. Hij heeft nog niet gereageerd op mijn verzoekje om DHL eens achter de broek te zitten, maar ik geef mensen graag wat tijd om dat te doen. Heb zelf ook niet altijd tijd en/of zin om onmiddelijk op elk digitaal poepje te reageren :D

Edit: net antwoord gehad, hij heeft vakantie en is daardoor wat minder actief met de mails.
Maar hij gaat er achteraan en zal me op de hoogte houden. Dus wordt vervolgd... hopelijk met als afsluiter de eerste ervaringen met de MST-tuning :D
Vertel, wat is de stand van zaken?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

All quiet on the eastern front... :-{

DHL heeft aangegeven tot 15 dagen nodig te kunnen hebben voor hun zoektocht naar het pakket. Daarvan zijn er nu iets van negen voorbij... dus nog even geduld.
Maar blij word ik hier niet van, da's zeker...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Roger57
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: vr 10 juli 2020, 18:58

Echt balen Kermit, wordt een mens gek van.
Ik pak dan altijd de bijl en ga hout kloven, doe dan in een uur wat ik normaal in 4 uur doe :o :lol:

Fingers crossed dat het goed afloopt en dat DHL de zaak oplost.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik heb al actie ondernomen... :tong
Niet met betrekking tot de Fox, op dat vlak kan ik weinig meer dan afwachten. Maar ik zag een andere -volgens mij zeer interessante vork- mooi afgeprijsd voorbijkomen... En aangezien je bij internetaankopen het recht hebt gedurende een vrij lange termijn het product zonder opgaaf van reden terug te sturen heb ik maar op de bestelknop geklikt :oops: :D

Afweging: ik ben binnenkort even op vakantie, voor die tijd hoef ik niks met de Snowdon (waar de Fox in hoort). Als ik terugkom is er inmiddels een beter beeld over de zoekgeraakte Fox èn ligt de nieuwe vork op de spreekwoordelijke deurmat. Als de Fox dan terecht is kan die nieuwe vork linea recta retour, is de Fox nog steeds zoek kan ik kiezen: nog langer wachten of de nieuwe monteren.

Maar in elk geval heb ik dan wel een fatsoenlijke vork liggen zonder de hoofdprijs te moeten betalen. Ik wilde niet wachten met bestellen tot na mijn vakantie, over een paar weken kan die aanbieding zomaar pleite zijn. En wordt het pakket met de Fox teruggevonden ben ik alleen een paar euro retourkosten kwijt.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Roger57
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: vr 10 juli 2020, 18:58

Standaard herroepingsrecht is toch 14 dagen? Of heb je een leverancier die een langere termijn toestaat?
Of heb je heeel binnenkort heeeel even vakantie? Kan natuurlijk ook :lol:

Iig goed plan, waarom meer betalen dan nodig, is zo al kut genoeg.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Roger57 schreef: di 25 augustus 2020, 11:14 Standaard herroepingsrecht is toch 14 dagen? Of heb je een leverancier die een langere termijn toestaat?
Of heb je heeel binnenkort heeeel even vakantie? Kan natuurlijk ook :lol:

Iig goed plan, waarom meer betalen dan nodig, is zo al kut genoeg.
365 dagen, in ouderwets Nederlands dus één jaar retourrecht. Dat moet genoeg zijn... :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie