Tubeless Continental raceking RaceSport.

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
diaseti
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: di 10 juli 2018, 07:41
Mijn mountainbike: Santa Cruz BLUR

Goedenavond,

Zoals de titel al doet vermoeden, ik was benieuwd naar ervaring voor het tubeless maken van de bovenstaande band.
Na 2 setjes maxxis aspen vind ik het eens tijd worden voor iets anders en mijn keuze was gevallen voor de RaceSport.

Op Google lees ik dat de protection versie redelijk goed tubeless te maken is maar ik zou toch graag voor de lichtere RaceSport variant gaan.

Ik las uit een lopende verhalen van mensen die heb helemaal niet voor elkaar kregen tot die het juist in een split second gepiept hadden.

Erg benieuwd naar jullie ervaring / mening

Stephan
way2go
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: za 7 december 2013, 00:37

Het is te doen, maar wel met moeite. Bij mij was het in 2 pogingen gelukt. Na de eerste poging stond de band na 1 dag ongeveer alweer plat. Band goed ontvetten van tevoren kan wel eens helpen. Waarom niet gewoon de protection versie nemen?
diaseti
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: di 10 juli 2018, 07:41
Mijn mountainbike: Santa Cruz BLUR

way2go schreef: ma 18 mei 2020, 22:35 Het is te doen, maar wel met moeite. Bij mij was het in 2 pogingen gelukt. Na de eerste poging stond de band na 1 dag ongeveer alweer plat. Band goed ontvetten van tevoren kan wel eens helpen. Waarom niet gewoon de protection versie nemen?
De keuze is puur voor rotatie gewicht winst, mocht de protection versie toch beter tubeless te maken zijn dan zal ik voor deze band kiezen.

Zit er naast gewicht nog andere significante verschillen tussen beide banden?

Ik maak zo nu en dan nog wel eens een uitje richting de ardennen dus misschien is de protection nog helemaal zn verkeerde keus niet
way2go
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: za 7 december 2013, 00:37

Ja, dan zou ik de protection nemen. Protection biedt meer bescherming tegen insnijdingen van stenen. Verder is de rolweerstand een fractie hoger verwacht ik, maar dit zou nauwelijks merkbaar moeten zijn.

Toen ik op de RaceSports reed had ik wel altijd het gevoel dat ik over het parcours vloog, zo licht en soepel dat die rolden. Ik heb er 1 keer mee in de Ardennen gereden (omgeving Houffalize) en dat ging zonder problemen. Maar ik weet niet hoe ze het zouden uithouden op langere termijn. Flanken zijn toch wel erg dun en je hoeft maar 1 steen ongelukkig te raken en het is gedaan. Hangt natuurlijk ook af van je rijsteil.
Yeah Steel
All rounder
All rounder
Berichten: 146
Lid geworden op: ma 4 januari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: Epic SWORKS 2023, Santa Cruz Hightower LT

Ik vind het teveel moeite om de Conti race sports tubeless te krijgen.

Erg kwetsbare band ook, die ik van mijn optielijst heb afgehaald, weeg al met al 90 kg. Band gaat snel kapot.

Geprobeerd: RaceKing, SpeedKing

Wel een zeer populair wedstrijd bandje
MTBArnhem
diaseti
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: di 10 juli 2018, 07:41
Mijn mountainbike: Santa Cruz BLUR

way2go schreef: di 19 mei 2020, 09:31 Ja, dan zou ik de protection nemen. Protection biedt meer bescherming tegen insnijdingen van stenen. Verder is de rolweerstand een fractie hoger verwacht ik, maar dit zou nauwelijks merkbaar moeten zijn.

Toen ik op de RaceSports reed had ik wel altijd het gevoel dat ik over het parcours vloog, zo licht en soepel dat die rolden. Ik heb er 1 keer mee in de Ardennen gereden (omgeving Houffalize) en dat ging zonder problemen. Maar ik weet niet hoe ze het zouden uithouden op langere termijn. Flanken zijn toch wel erg dun en je hoeft maar 1 steen ongelukkig te raken en het is gedaan. Hangt natuurlijk ook af van je rijsteil.
Dat over het parcour vliegen hoor ik vaker van mensen die met deze band rijden maar dan wel met de RaceSport heb over de protection nog weinig meningen gehoord naast dat het karkas 1 laag extra heeft.

In principe als de beide banden indentiek zijn aan elkaar qua materiaal en alleen afwijken in gewicht zou het rolweerstand inderdaad verwaarloosbaar zijn.

Denk dat voor mij de protection ook qua rijstijl beter aansluit!

Thanks voor het meedenken
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Meer gewicht = meer materiaal.
Meer materiaal = meer rolweerstand.
Of je het voelt is een tweede.

De xc bandjes van conti hebben me een paar keer flink teleurgestel, dus bewust geen recente ervaring met het merk
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
diaseti
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: di 10 juli 2018, 07:41
Mijn mountainbike: Santa Cruz BLUR

ThaSingleTrackMastah schreef: di 19 mei 2020, 12:11 Meer gewicht = meer materiaal.
Meer materiaal = meer rolweerstand.
Of je het voelt is een tweede.

De xc bandjes van conti hebben me een paar keer flink teleurgestel, dus bewust geen recente ervaring met het merk
Welke teleurstelling?

Cheers
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2952
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

"vroeger" waren ze slecht dicht te krijgen. dit is nu wel gewoon goed voor elkaar. alleen weet ik niet op die papieren racesport bandjes ook goed dicht te krijgen zijn. beter is iets meer rubber, wat steviger en zelfs zonder latex dicht(mijn ervaring de afgelopen jaren met conti)
Bird Aeris 9 blurple
way2go
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: za 7 december 2013, 00:37

Ik neem aan dat je dan RaceKing wilt nemen aangezien je voorheen Aspens reed. Je zou als alternatief ook eens kunnen kijken naar Kenda Saber Pro TR (opgegeven gewicht 540 gram voor 29x2.20). Deze is ongeveer hetzelfde gewicht als de RK RaceSport en volledig tubeless ready. Op het duitse mtb-news forum is men erg lyrisch over de kenda lijn van banden en verschillende rapporten ook van mensen die hiermee in de alpen rijden.
diaseti
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: di 10 juli 2018, 07:41
Mijn mountainbike: Santa Cruz BLUR

way2go schreef: di 19 mei 2020, 13:06 Ik neem aan dat je dan RaceKing wilt nemen aangezien je voorheen Aspens reed. Je zou als alternatief ook eens kunnen kijken naar Kenda Saber Pro TR (opgegeven gewicht 540 gram voor 29x2.20). Deze is ongeveer hetzelfde gewicht als de RK RaceSport en volledig tubeless ready. Op het duitse mtb-news forum is men erg lyrisch over de kenda lijn van banden en verschillende rapporten ook van mensen die hiermee in de alpen rijden.
Ik heb die band voorbij zien komen en de eerste berichten waren inderdaad goed, echter is de band met name geschikt op super hard pack. heb meerdere mensen gehoord over klimmetjes met losse ondergrond dat de band te erg blijft spinnen, hier heb ik over de raceking nog niemand over gehoord.

Thanks voor het meedenken
diaseti
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: di 10 juli 2018, 07:41
Mijn mountainbike: Santa Cruz BLUR

novaterra schreef: di 19 mei 2020, 12:58 "vroeger" waren ze slecht dicht te krijgen. dit is nu wel gewoon goed voor elkaar. alleen weet ik niet op die papieren racesport bandjes ook goed dicht te krijgen zijn. beter is iets meer rubber, wat steviger en zelfs zonder latex dicht(mijn ervaring de afgelopen jaren met conti)
Ja dan wordt het de protection versie. Hebben conti's ook nog voorgeschreven latex? Mijn maxxis zijn aardig aangetast door verkeerde sealant hier kwam ik pas geleden achter..

Cheers
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

diaseti schreef: di 19 mei 2020, 12:23
ThaSingleTrackMastah schreef: di 19 mei 2020, 12:11 Meer gewicht = meer materiaal.
Meer materiaal = meer rolweerstand.
Of je het voelt is een tweede.

De xc bandjes van conti hebben me een paar keer flink teleurgestel, dus bewust geen recente ervaring met het merk
Welke teleurstelling?

Cheers
Zwabberig door slap karkas.
Lastig dicht te krijgen met latex, blijven zweten.
Smaller dan de specs.
Bult in de band nadat ik wat onhandig over een wortel reed.
Zowel MK als RK.
Zal we bij de RK wel de lichte versie zijn geweest. MK denk ik niet de lichtste, was bedoeld voor buitenland. Toen snel gewisseld en een week op Panaracer Rampage gereden (dat zijn banden waarbij je een "downhill" kunt rijden zonder dat je hoeft te remmen. want dat doen de banden wel...)

Verder ook onder de auto (minder relevant, maar toch) ook een teleurstelling met Conti.
Onder de leasebak waardeloze grip met conti eco contact.
Onder de Golf superslijtage bij conti sportcontact.
Conti is gewoon een merk waar ik van weg blijf.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie